- 627 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖRELE KEMENÇESİ ile MAKSUTOĞLU.. / Hikmet OKUYAR
’ Karadeniz Altın Kemençe Ses Yarışması ve Görele Kültür Sanat Şöleni ’ proje çalışmalarımın tasarımını yaparken Görele merkezli yapılandırmayı; Nihat Çelik, Hayrettin Günay, Seyfullah Çiçek, Şeref Sinirlioğlu, Ahmet Bilge, Uğur Bilgi, Mehmet Maksutoğlu ve M. Sırrı Öztürk ile konuşup uygulamayı da Görele Belediyesi öncülüğünde, Giresun Belediyesi katkılarıyla ve Kemençe Hayranlarının ilgi yoğunluğunda gerçekleştirecek, ödüle hak kazananlara da 500 cumhuriyet altını armağan edecektik..
*
Türkiye genelinde katılımla ve Görele finaliyle ve ödül töreniyle kayıtlara geçecek olan tanıtım turizm kültür sanat etkinliği AN itibariyle özüne uygun biçimde gerçekleştiriememiş olsa da; hayalimiz acı tatlı anılarla devam ediyor derken doğuştan özel yetenekli Mehmet Maksutoğlu, ebedi aleme göç etti ve öğle namazını müteakiben Giresun Görele meydanında tertiplenen merasimden sonra da doğduğu topraklarda ebedi aleme uğurlandı..Mekanı cennet olsun..
*
Göreleli Kemençe Vitrüözü olarak, foklorcu olarak, nüktedan olarak, thm sanatçısı olarak trt de ve eğitim alanında üretici ve paylaşımcı özelliğiyle adını duyuran Mehmet Maksutoğlu; kemençe fasıl taksimi, horon, görele havaları, yol havaları, misafir karşılama havaları, Dumanlar alçak alçak, Görelenin içinde ikliyiz ikili gibi yöre türküleri giresun karadeniz türküleri ve türkiye türkülerini de kendine has kemençe eşliğindeki türkü tarzıyla süper muhabbet sunumlarında aksettirmiş; hayranların takibinde Giresun ve ilçeleri kültür sanat değerlerine, Görele Kemençesi’ne muhteşemlik yaşatmıştır.
*.....
Türkiye’nin tezenesi Göreleli THM Sanatçısı Mehmet MAKSUTOĞLU ebedi aleme göç ederken ardında kalıcı hizmetler bırakmış, Uğur Bilgi sunumlarında Seyfullah Çiçek bilgilendirmelerinde meslektaşlarının anılarında vurgulandığı gibi güzel sanatlar öncülüğünün öncülüğünü Göreleli gibi Giresunlu gibi ve Adam gibi Hasan Ali Yücel gibi aşıkların ozanların şairlerin şiir yorumcularının piri Abdi Beğ gibi Türk milli şuur uyanıklığına üretkenlik bağlamında yeni halkalar eklemiştir.
Allah rahmet eylesin..Mekanı cennet olsun..Allah razı olsun..
*
Ailesine, TRT’deki ve kültür sanat dünyamızdaki, Giresun ve ilçelerindeki takipçi meslektaşları ile Türkiye Sevdası kapsamındaki kemençe hayranlarına taziyelerimizi bildiriyoruz..
*
Göreleli Kemençe Virtüözü Eğitimci TRT THM Sanatçısı Mehmet Maksutoğlu hizmetleri ve üretimleri ile videoları; halkbilimcileri tarafından, kemençe hayranları tarafından daha çok izlensin videoları ile sunumları daha çok takip edilsin istiyoruz.
*
Hikmet Okuyar
Şüsiyad Başkanı
Şair Yazar Gazeteci
.......
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.