Sonra...
Hayat mı bizi kandırıyor biz mi hayatı...
Nerede sen hayatı kandıra bilir misin?
Her acıya derman desen de zaman,
Gözünün önünden akıp gider zaman,
Haydi! Dur de bakalım akıp giden zamana,
Diyebilir, durdura bilir misin zamanı,
İşte akıp giden zaman olsa da;
Aslında akıp giden senin hayatın...
Akıp giden çevredekilerin yaşamı...
Akıp giden her an bir adım da yaşlılığa adım atman,
Akıp gidip her an ölüme bir adım daha yaklaşman...
...
Bugün itibari ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi(TEOG)yerleştirme sonuçları ve LYS (Lisans Yerleştirme Sonuçları)açıklandı.Öğrenciler bugünü; yerleştirme sonuçlarının açıklanacağı günü dört gözle beklemişlerdi.Senin umurunda olmasa bile bugün sonuçların açıklandığı gün sınava giren öğrencilerin dört gözle beklediği gündü.Sonunda sevinen de oldu üzülen de...Sonuçta birileri tabi ki planlı çalışanlar istediği okullara gitmeye hak kazandılar.
Planlı çalışıp da istediği okulları kazananları istediği bölümlere gidenleri buradan tebrik ederim.
...
Hatırlıyorum da bizler de sınavlara girmiş bugünü sınavın açıklanacağı günü dört gözle beklemiş şimdiki gibi elektronik ortam bugünkü gibi yaygın olmadığından bilgisayar başına kilitli kalmamış postacının getireceği sonuç belgesine kilitli kalmıştık...
...
Vay be zaman ne kadar da çabuk geçmiş.Düşünsene ortaöğretime geçiş sistemini bilmediğimiz en yakın liseye kayıt yaptırdığımız yıllar bir de liseden sonra üniversite sınavı olan ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı) ve ÖYS (Öğrenci Yerleştirme Sınavı) sınavına girdiğimiz yıllar.Zaman geçse, devir değişse de öğrencileri seçmek için mutlaka sınava gereksinim duyulmuş bu sonuçlara göre bir okula ve üniversiteye yerleştirme yapılmıştır.Sınavların adı değişse de öğrenciler mutlaka bu sınavlara giriyor aldığı puana göre de bir ortaöğretim kurumuna ve üniversiteye gitmeye hak kazanıyor.
...
İş üniversiteyi kazanmakla da bitmiyor ki...Ya ondan sonrası... Daha zorlu süreç iş ve aş kaygısı başlıyor.Bir yere girmek bir kurumda çalışmak için önünüze yine sınav çıkıyor o sınavın sonucuna göre bir kuruma bir işe yerleşme yapıyorsunuz.
...
Biz de bir zamanlar diyorduk:
Ah bir liseyi bitirseydim!
sonra
ah bir üniversiteyi kazansaydım!
Sonra
Ah bir üniversiteyi bitirseydim!
Sonra
Ah bir iş sahibi olsaydım!
Sonra
Ah bir evlenseydim!
Sonra
Ah bir çocuk sahibi olsaydım!
Sonra
Ah bir kariyer sahibi (Müdür,idareci,şef...) olsaydım
Sonra ah bir yüksek lisans yapsaydım!
Sonra
Ah tayinim bir memlekete çıksaydı!
Sonra
..........
Sizi bilmiyorum ama çok şükür bu aşamaların hepsini gördüm, hepsinden geçtim sonuçta ise memleketime evimin dibindeki bir okula geldim.
....
Darısı ise öncelikle üniversite sınavını kazanan sonra da TEOG ile bir ortaöğretim kurumuna yerleşmeye hak kazanan sevgili öğrencilerimize...
Sabırlı olun...Zamanla hepsi olur, hepsi biter. Zamanla olmayan, zamanla gerçekleşemeyen ne var ki...Yeter ki planlı programlı şekilde çalışarak yolunuza devam edin...
...
Eeee sonra ne olacak peki:
Hayırlısı ve çok iyi olacak...
08.08.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.