YORUMLAR
Değerli dostum.
Ne demek istediğiniz anlaşılıyor elbette yazınızdan, ancak bir hususu belirtmek istiyorum.
Simit sarayının üst katında gördüğünüz manzaranın kahramanları, başıaçık kızlar olsaydı düşünceleriniz nasıl olacaktı?
"Nasılsa başları açık, erkeklerin kucaklarına atlamaları normal, hatta afferin onlara" şeklinde mi düşünecektik?
Başörtülü olmak mükemmel insan olmak anlamına gelmiyor maalesef.Yoksa günah, cehennem vs. gibi kavramları neyle açıklayacağız? İnsanlık, zaaflarına yenilir zaman zaman, kalbi ve vicdanı bazen harama, yanlışa yönelebilir.Bu yüzden zaten insanlar yaptıklarından hesaba çekilecek diye biliyoruz İslamiyette.
Bir yanlış yapan insanlara, öyleyse diğer doğruları niye yapıyorsun demek makul mu sizce? Ya da bir çok yanlışı yapan insanlara, şayet varsa, yaptıkları tek doğru iş için " Sen zaten yanlış bir insansın , neyine gerek arada bir doğru yapmak" demek makul mudur?
Elbette değildir.Çünkü hem yanlışları ve hem de doğruları için Allaha hesabını verecektir inanan insan.
Velhasılı söylemek istediğim, başörtüsü takarak inancına göre Allahın bir emrini yerine getiren insanlar melek değildir ve diğer günahları da diğer insanlar gibi işleyebilirler.Nasıl ki genelevde çalışan bir kadın Ramazanda işe çıkmam diyorsa, ya da bir alkolik Ramazanda içmemeye gayret ediyorsa, yaşadıkları hayattan dolayı onların doğru işler yapmamaları gerektiğine hükmedemiyorsak, başını örterek bir doğru yapan insanın bütün hayatının da doğru olmasını bekleyemeyiz.
Başörtülü insanlar da diğer insanlar gibi hatalar, yanlışlar yapabilirler.
Bir yanlışla karşılaştığımızda, başörtüsünden dolayı değil, "İNSAN" olduğu için o yanlışı yakıştırmamalıyız diye düşünüyorum..
Selam ve saygıyla değerli dost...
erolbasci tarafından 9/23/2008 9:19:25 AM zamanında düzenlenmiştir.