gerçek sevgi ;
Gerçek sevgi ;
Sevgiyi hayata indirgemek,yaşamak,gerçekten sevgiye sarılıp mutlu olmak,tatmak,sevginin sevgisinde hayat bulmak.
Sizce hayatta gerçek sevgi var mı?Beklediğimiz,düşlerde hayal kurup,bazen gerçekleri bile karıştırdığımız,mükemmeli arayan,maddi,manevi ruhsal ihtiyaçlarımızın yanıtını bulmayı aradığımız,belki de dillendiremediğimiz,kendi dünyamızda,iç sesimizle konuştuğumuz,paylaşmaya korktuğumuz o güzel şey.Sevgi…
Tam oluyor işte dediğimizde, bir anda kimlik değiştirip, tamamen bambaşka bir insana bürünen, sevgiyi bulamadığımız o varlık.Biraz fedakarlık gerçek sevgiyi verebilir mi acaba?İnsan olarak dünyaya geliyoruz.Yaşamımız hep bir çabalama,çevreye uyum sağlamak,mutluluğu yakalamak.Bunlardan birinden kaçtığımızda mutsuzluk bizimle.
Sevginin olduğu yerde yaşam vardır.Sevince hayat güzel,yaşamın tadına varmak ayrı bir güzellik.
Aşk bir duygu.Söylenen en güzel kelime,sevgiye yakışan.Sevgiyle birlikte hayata renk katan.Aşk ve sevgi.Hissettiğinde güzel bir duygu aşk.Bittiğinde acı,çok acı.Sevgi sonsuz,her şeye sevgi.Sevmek ve sevilmek sınırı yok.Tüm güzelliklere sevgi.Sevgi ölümsüz.Kalbinin güzel yüzü.Sevgi özgür bir dünya.Paylaştıkça çoğalan, mutlu olduğun her şeye, bambaşka baktığın bir dünya.Sevgi ömürlük olmalı,hiç bitmemeli.Ne güzel bunları yazmak,duyumsamak,ama öyle bir dünya yok.Uzakta bile olsan sevgi vardır.Sevgi özlemdir.
Gerçek sevgiyi anlatan tek şey özlemdir.O nu o olmadan yaşamaktır.
Hayallerimizi gerçek dünyaya yansıtmak,uygulamak,o kadar zor ki,ne kadar çalışsak da,çabalasak da,bir yerde bitiveriyor.Sevgiyi anlamak için hayat gidiyor,zaman hızla ilerliyor,yaşam bitiyor.
Sevgi sabırdır,affedicidir,dayanıklıdır,güçlüdür.Ama asla bitmez.Yüreğinin en derininde yaşar.Farkında bile olamadığın,hissettiğin,taşıdığın,zaman zaman sarıldığın,kendi kendine mutluluk bile duyduğun.Bazen diyorum imkansızı sevmek gerçek sevgi midir? Diye düşünüyorum.Sevgi kalbin esiri,gönlün sesi,yüreğin dinmeyen sızısı.
Bazen uyumadan önce gökyüzünü seyreder,ya da hayal ederim,Oradaki yıldızlara ulaşmayı düşlerim.Ellerimi uzatırım,boşlukta kalır,o kadar uzaktalar ki,imkansız.Sonra yine düşler ve hayaller.Hayatta tutunduğum tek gerçek şeyler,kendi dünyamda yaşadığım özgür düşlerim.Gönül yorgun,yürek dilsiz,geceler sessiz,ben yalnız,sevgi ise hep bir boşlukta.Tutamadığım,yakalamak istediğimde benden kaçan.
Sevgi yazılarda güzel,her sevgiyi yazdığımda buruk bir tat,bir gülümseme.
Sevgiyle kalın…
YORUMLAR
Sevmenin en güzel yanı yüreğin hep özlemi yaşamasıdır bence.İnsan hayallerindekinin daha güzelini daha kusursuzunu bulmak istiyor Hayyam belki de bu yüzden sevgilisini kollarına aldığında sevgilim sen geldin ama ben hayalini özledim... demiş. Ama hayaller dünyaya uymaz çoğu zaman ve insan hüsrana uğruyor hemen.
Gerçek Sevginin bir mahiyeti olmalı,hayallerin bile yanına yaklaşamadığı bir lezzeti vermeli diye düşünsem de... Hüsrana uğramak yerine dünyadaki sevgiyi arıyorum. Sadece Yaradana has değil, yaratılanı da yaradandan ötürü swvme düsturunu bulmak ümidindeyim. Sevgi bir dünya, bşr evren belki de bir beden, insan süretinde bir peri... Belki bir masal ve bu masalın sonunda sonsuzluğa giden bir sermestlik var.
Mantığın yer etmediği bir şeydir sevgi, çünkü onun bir tesiriyle olmaz denilen hemencecik oluveriyor. Ben sevgiyi çok güzel çiçekleri, meyveleri olan bir bahçeye benzetiyorum. Insan böyle bir bahçeye gıpta ile bakar ve bozulmasın diye her an bakımını üstlenir. Suyunu verir,çapasını yapar, ilac verir, koşturur,bazen çileden çıkacak kadar belki ortadanyarılacakgibi hisseder ama O güzelim bahçeyi başıboş bırakmak bir an düşünülmez. En sonunda dinlenme vakti gelir ve tahtına kurulup gelene geçene gururla bu benim emeğimin karşılığı der. Görenleri kendine hayran bırakacak kadargüzel bir bahçedir sevgi. Her harfinde alınteri, sabır var olmalı ki ağır bir yük gibi yürekte hissedilebilsin. Başka türlüsü zaten bir esintide bir yapmurda mahvolur gider.
Sevgi öyle bir gecedir ki Kadir" gibi. Berrak, yıldızlı, serin, insana huzur veren bir esenliktir, Içinden rahmet akar.
...
. Insanın sevdiğinin gözlerine bakıp susması gibi bir şey O...Sevgi Üzerine ne desem eksik oluyor...