- 738 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ROBOTLAR SEVEMEZ Kİ
Birilerinin oyuncaklarıdır aslında robotlar. Önce imal edilir, sonra isteğe göre programlanır ve hedefe varması için yönetilirler. Hedeften saptığı zamanlarda müdahale görür ve bu sapmalarda ısrar ederlerse sert tepki bile görebilir hatta bazıları imha bile edilebilirler.
Anne babalar vardır ; doğmayan çocuklarının isimlerini, kıyafetlerini, dadılarını, odalarını hazırlar, beslenme programlarını, eğitimlerini ve o doğmayan çocuğun hangi meslekte yetiştirileceğini bile seçerler. İnsan denilen robotlar da böyle oluyor işte.
Hangi saatte besleneceği, ne zaman uyuyup uyandırılacağı, neler giyeceği, kimlerin sevebileceği, hepsi de program ve kumanda dahilindedir.
Hangi oyunları oynayacağı, hangi oyuncaklarla oynayacağı, kimlerle arkadaşlık edeceğine ebeveynler karar verebilir.
Başka robotlara yanaşmaması, sinyal bile göndermemesi emredilir. Ebeveynin belirlediği hedefe varılabilmesi için, disiplin şarttır.
İşte sen bunu yaptın bana. Vermemen gereken sinyalleri verdin. Sana yasak olan oyuncaklardan biriydim ben. O verdiğin sinyaller var ya ; benim bütün ayarlarımı bozdu, hatta tüm devrelerimi yaktı.
Sonunda galiba ebeveynlerinin müdahalesine bile gerek görmeden, fırlatıp atıverdin beni çöpe.
Sen bir robottun . Sevmek senin programında olamazdı. Belki hoşlanmak, ilgi duymak, biraz oynayıp zaman geçirmek ; hepsi o kadar. Bir iki hoşlanmadığın hareketini gördün, yanlış sesler, sinyaller aldın mı ; bitti o oyuncağın işi. At gitsin çöpe.
Biraz fazla oynasan başına belâ olur, seni yolundan alıkoyar, hedefe varmanı geciktirebilir.
Peki bu işin vebali ne olacak ey robot sevdiğim ? Göklerdeki adalet sizin için geçersiz mi ? Ya sen de bir gün başka robotlardan aldığın yanlış sinyallere kanarsan, senin de ayarların bozulur, devrelerin zarar görürse ; o zaman ne olacak ?
Böyle bir şey mümkün değil herhalde ! Çünkü senin sahiplerin, ebeveynlerin var. Kontrollerinden asla bırakmazlar ki seni ! Sen de asi bir robot olamayacağına göre, başına kötü şeyler gelmez elbet.
Doğuştan programlandığın şekilde, hızla hedefine koşup, onların istediği gibi bir mesleğin sahibi, onların seçtiği bir başka robotun eşi ve yine onların seçtiği gibi çocukların sahibi olacaksın.
Sevgiymiş, aşkmış ; umurunda mı senin. Robotlar sevemez ki !
Fikret T....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.