- 917 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARASU- SAYBİR ve VAKT-İ ŞİİR AKŞAMLARI
Sakarya’mızda edebiyata sevdalı arkadaşlarımız uzun zaman şair Cihad Adleyba moderatörlüğünde sadece grup olarak bir araya gelerek şiir okuma etkinliği yaparken spontone bir gelişimle bu hususu içinde kapsayan bir dernek kurulmasına karar vermişlerdir. Bu eski çalışmalarından ve şiire verdiği hizmetlerden dolayı da sayın Cihad Adleyba beyefendiye teşekkür ederiz. Ve akabinde kurulan Sakarya yazarlar ve şairler dayanışma derneği( SAYBİR) dernek tesçilini yaptırmışlardır. Bu hususun gerçekleşmesinde gayreti olanlara teşekkür ederiz.
Bu bağlamda yapılabilecek olan etkinlikler hakkında çalışırlarken bu akşamlara bir isim gerekiyordu. Bunun isim babası ‘’Vakt-i şiir akşamları’’ diyen sayın Osman Karataş beye de teşekkür ederiz. Öyle ya hem akşamları oluyor hem de bir vakitte. Bundan daha güzeli olamazdı. Dernekte bu ismi kabul ederek tüm etkinliklerinde bu ismi kullanmak adına yola çıktılar. Bize de hayırlı olsun demek düşer..
Bundan böyle Sakarya’mızdaki tüm edebi yazarları ve şairleri bir araya getirebilmek için kendilerini davet etmişler. Davetlerine icabet edenlerin olduğu gibi etmeyenlerinde olduğunu esefle müşahede ettik. Oysa SAYBİR derneğinin tek gayesi, yazarları ve şairleri bir çatı altında toplayarak Sakarya’mızdan edebiyat sesinin Türkiye’ye yayılmasının teminidir.
Bu bağlamda Karasu ilçemizde‘’ Karasu Vakt-i şiir akşamları’’ ismi altında bir şiir etkinliğinin yapılması fikri üzerine kendisine müracaat ettikleri ve bu teklifin sponsoru olmayı kabul eden Karasu belediye başkanı sayın Mehmet İspiroğlu ve danışmanı sayın İrfan Özdilek Nişancık beylere şahsım ve dernek adına çok teşekkür ediyorum.
Şimdi ise bu etkinliğin gerçekleşmesi için aşırı bir gayret içinde olan SAYBİR ve Karasu belediyesi en iyisini yapmanın gayreti içinde gecelerini gündüzlerine katmış bulunmaktadırlar. Allah c.c. nasip ederse 19-20 ağustos cumartesi ve Pazar akşamları bu etkinliğin gerçekleşmesi için gece gündüz çalışmaktadırlar.
Türkiye genelinden bir çok şair ve şairelere yapılan davetlerin azamisinden olumlu yanıtlar alınmaktadır. Bunlarla birlikte Sakarya mukimli şairlerle birlikte nasip olursa bu iki gün şiir sevenlerin mutlu günleri olacaktır inşallah.
19-20 ağustos cumartesi ve pazar akşamları yapılacak bu etkinliğe olumlu yaklaşarak katılmak her Sakarya’lının ilseverlik görevidir. Bu güzel çalışmalarından dolayı anılan zamanlarda hem manevi katkıda bulunmak hem de güzel bir gecenin feyzini tatmak, hem de yola çıktıkları bu yolda SAYBiR ve KARASU belediyesini yalnız bırakmamak adına hep beraber gidelim ve halkımızın katılımlarını temin etmek için aşırı gayreti gösterelim. Haydi Sakarya halkımız! ilk hedefimiz o tarihlerde Karasu olmalıdır. Yola çıkılan bu yolda onlarla beraber kol kola ve yan yana olmalıyız. İlk gün yapılacak olan kortejde ve anılan gecelerde KARASU sahilindeki amfide buluşmak üzere kalınız sağlıcakla inşallah. Saygılarımla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.