- 998 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SÜSLÜ DEĞİL, GÜZEL OLALIM
Anket yapılıp sorulsa gençlere ; kaç tanesi cep telefonunu yenilemek için daha önemli ihtiyaçlarından, hatta eğitim masraflarından bile vazgeçer sizce ? Bence bu sayı bizi kahretmeye yetecek kadar yüksek olur maalesef.
Evi, arabası olmayan bir ailenin eline bunlardan sadece birini alabilecek kadar imkân geçse, sizce öncelikle hangisini tercih ederler ? Bence hanımların çoğu ev almaktan yana kullansalar da tercihlerini, çoğu zaman çocukların isteklerini de bahane ederek babalar araba almayı , hatta varsa bile değiştirmeyi öncelikle tercih ederler.
Bunlardan hangisi süslülük, hangisi gerçek güzellik hepimiz görebiliyoruz.
İstanbul’um ne de güzel oluyor lâle mevsiminde ! O lâlelerin ithâli için ödenen döviz kimin umurunda ?
Gücünüz yerindeyse, ayakkabılarınız, elbiseniz, gömleğiniz yeniyse, en güzel kıravatı takın boynunuza, ipekten mendili de koyun üst cebinize. Süs de olsa yakışır, hakkınızdır elbet. Fakat k....zda don yokken takmayın o kıravatı lütfen ! Bazı pantolanlar fena belli eder donsuzluğunuzu da rezil olursunuz maazallah !
Sokaklarında kimi yarı aç, kimi tamamen aç insanları, tinercileri, sokak çocukları, tecavüzcüleri, geçinmek için etini satan insanları varken , güzellik bunun neresinde ? En basit hava muhalefetinde çöken alt yapı, uçan çatılar, yağmur damlasını gördüğünde çileye dönen trafiğiyle İstanbul, çok mu hak ediyor ithâl lâlelerle süslenmeyi ?
Belediye ’para lâzım ’ deyip, maaşlara % 5,89 zam verildiği ayda, yoksulun yediği halk ekmeğe % 13 zam yapıyor ! ’ Para lâzım ’ deyip, emlâk vergilerini katladıkça katlıyor ! Bunlar güzellik mi, çirkinlik mi oluyor ? Yine yoksul halkın kullandığı belediye otobüslerine, aynı dönemde, yaklaşık % 13 zam yapılıyor. Bütün bunlar vatandaşa yapılan güzellikler mi oluyor sizce ?
Süslenmeyi bırakalım, gerçek güzelliklerden söz edelim. Vatandaştan aldığınız vergilerle işi olmayana iş, aşı olmayan aş veriyorsanız eğer, işte güzellik budur. Sokaklarda sadaka isteyen, avuç açan, dilenen insanlarımızı azaltabiliyorsanız eğer, süs de budur, güzellik de budur. Özellikle Cuma namazı saatlerinde, cami kapısında saldırıya uğrayan cemaatin hali güzellik midir, çirkinlik mi ?
Eğer, sizler, cami kapısında el açan, dilenen insanlara para vermekten mutluluk duyup buna da güzellik diyorsanız , bence hiç yaşamamışsınız demektir. Ülkem adına utanırım, yüzüm kızarır benim ancak, insanımın o halde olmasından !
Ey gözleri sürmeli yar : At o takma kirpiklerini, boyama saçlarını. Ak varsa bile, gizleme. Onun da ayrı bir güzelliği var. Süsün değil de yüreğin güzel olsun. Hayallerinde tek sevdiğin varsa eğer, bütün dileğin mutlu bir yuva kurmaksa, azıcık aşım, dertsiz başım diyebiliyorsan ; en güzel sensin.
Ne giysiler, ne boyalar, ne estetikler, ne mücevher, takılar, arabalar hiç biri gerçek güzellik olamazlar. Yüreğin güzel olsun da , ben seni yüreğinden öpeyim.
Fikret T...
YORUMLAR
Kim demiş belediye otobüslerine yoksullar biner diye? Vallahi ben günde üç saatimi o otobüslerde geçiren biri olarak bu önermenin yanlış olduğuna şahidim.
Herkes en az bir kere o lalelerin kenarında poz vermistir ama iş muhalefete gelince aman da ithal laleler 😊Beton bir ülke olup çıktık. Lalelerimiz dursun bari.
Saygılarımla.
Fikret TEZEL
Lalelere gelince ; bence hak verin siz de ; Ülkemin papatyaları, gülleri, zambakları varken , şart mı ille de ithal lâlelere tonlarca döviz sarf etmek ? Ve bakın atmıyorum, emekliyim ben ve maaşıma gelen zam % 5, 89 yani 83 lira. Ev sahibi insaflı davranarak 100 TL zam yaptı. 2 liralık paket halk ekmek 2, 25 oldu. Otobüs zammı % 13. Bunları önemsemiyorsanız şaşarım. Sizi burada görmek çok güzel ama gelin de gerçekleri birlikte görelim. Unutmayın, ben, öz amcamın aleyhinde, haksız olduğu için şahitlik yapan biriyim. Babam da olsa haksız haksızdır. Düşmanım bile olsa, haklı daima haklıdır. Galiba hepimizin de böyle olması gerekiyor. Selâmlar, günaydınlar.