- 480 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUDÜS’ ÜN GİZEMİ
Şu günlerde ateş çemberine dönen Kudüs’ le ilgili bir hayli tarih ve araştırma kitabı ve roman yazıldı.
Üç dinin kutsal saydığı Kudüs ile ilgili okuduğum, Kudüs’ ün Gizemli Tarihi isimli kitap bir hayli popülerdi.O zamanlar ( 1 yıl önce) en çok okunanlar arsında yerini almış durumdaydı.Bunu, kitabın yazarının akıcı bir dille anlatması konuları resim ve fotoğrafla örneklendirmesi etkili kılıyor.Birde Ortadoğu ’nun insanlığın merkezi olması ve buranın Peygamberler şehri oluşu bu olguyu kuvvetlendiriyor.
Yahudilerin, Hz.Süleyman’ ı Hz.Musa’ dan daha çok önem verdiği anlaşılıyor.İsrail’in Filistin topraklarında yayılmacı bir politika izlemesinin ardında yatan gerçek, Hz.Süleyman tapınağını (saray) yeniden ortaya çıkarıp, Mesih (AS) ‘ın gelişini hızlandırmak.Onlar kendilerini seçilmiş kavim olarak görüyorlar.Sarayın yapılışı ve Hz Süleyman ile ilgili Kuranda bahsediliyor.Ağlama duvarındaki ağıtlarının sebeblerinden birisi Hz.Süleyman’ ın tapınağını ortaya çıkarmakta geç kalınması…Tapınağı ortaya çıkarmak için İsrail maalesef mescidin altını kazıyor.
Yukarıda da belirttiğim gibi üç büyük din için önem arz eden Kudüs, Hz.Muhammed (SAV) efendimizin Miraç hadisesinin olduğu mekan.Burada Kubbetül Sahra’ nın altında Miraca yükseldiği muallak taşı mevcut.Mirac hadisesi gerçekleşirken Peygamberimizin yürüdüğü koridorlardan tutun, Burak isimli bineğini bağladığı yerler, fotoğraflarla sergileniyor.
Aynı zamanda Hristiyanlar içinde önemli olan bu şehir, Kubbetül Sahra’ nın bulunduğu avluda Kıyamet kilisesi’ ni barındırıyor.Hz.İsa’ nın çarmıha gerildikten sonra getirilip defin işlemlerinin yapıldığı yer burası, ve de göğe yükseldği yer.Da Vinci’ nin ünlü tablolarından son akşam yemeği (bu tablo şifreleri ile dikkat çekiyor) tablosuna konu olan Hz.İsa’ ın çarmıha gerilmeden bir gün önce havarileri ile son kez yemeğini yediği mekanda burada.
Üç dinin ortak paydasında buluşan Hz.İbrahim’in ve ailesinin mezarları, Halilürrahman camii’ nin içerisinde.Bu caminin altında büyük bir mağara var.Hadisi şerifle desteklenen mağarada üç bin civarında Peygamberin yattığı belirtiliyor.
Bu ve buna benzer daha birçok gizemler, tarih sahnesinde ön sıralarda olan Kudüs’ ün önemini bizlere gösteriyor.İlk kıblemiz olan bu şehir Kuran’ da da övülmüştür.
Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.