- 1955 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Para mutluluk getirir mi getirmez mi?
Aslında hangi kategoriye yazacağımı bilemediğim için Söyleşi kısmına ekledim yazıyı. O yüzden affınıza sığınaraktan biraz birşeyler yazmak istedim.
Biz insanlar o kadar aç gözlü varlıklarız ki ihtiyacımız olmadığını bildiğimiz halde herşeyin daha fazlasını istiyoruz. Mutluluk para ile satın alınmaz veya para mutluluk getirmez diyorlar. Buna bir bakıma katılıyor bir bakıma katılmıyorum.Nedenini şimdi sizlere yazmak ve bunu siz gönül dostları ile paylaşmak istiyorum. Daha önceden okuduğum bir internet sitesinde (adını veremiyoruz sanırım o yüzden yazmadım). Paranın satın alamayacağı şeyler diye bir başlıkta oldukça uzun bir liste yapmışlardı ve inanın çok gülmüştüm.Yanlış anlaşılmasın burada söylemek istediğim acaba gerçekten böyle mi düşünüyorladı yoksa laf olsunda insanlara okumaları için oyalacak birşeyler verelim gitsin, düşüncesi mi güdüyorlardı onu anlamaya çalışmıştım sadece o kadar.
Şimdi düşünün ki hasta bir çocuğu olan veya kendisi hasta olduğu için işe gidemeyen ve bunun sonucu ailesine bakamayıp evine ekmek götüremeyen bir baba var veya hasta olduğu için çocuklarına bakamayan bir anne elbette ki bunlar birer örnek lakin hayatın içinde ve gerçekten etrafımızda görülen örnekler.
Bu insanlar paraları olmadığı için hastaneye gidemiyor ve bu durum onları mutlu mu ediyor? Elbette ki hayır.
Fakat bu insanların yeteri kadar parası olsa doktora gider hastalıkları için ilaç alır ve iyileşirler. (Şimdi bana sigorta var diyeniniz olabilir fakat o herkeste geçerli değil)
Daha sonra bu insanlar yeniden hayatlarını mutlu ve mesut bir şekilde yaşamaya devam ederler. İşte burada para devreye giriyor.Bu durumda PARA denilen kağıt parçası insana mutluluk veriyor. Neden çünkü artık sağlıklısınız ve çalışabiliyor ve evinizi yeniden geçindirebiliyorsunuz.
GOETHE’ nin ünlü bir sözü vardır
“İnsanlar önce para kazanmak için sağlıklarını,
sonra da sağlıklarını kazanmak için paralarını verirler.”
Ne kadar doğru bir söz etmiş adam.Yani deli gibi çalışıp hasta olmaya ne gerek var?
İllaki marka giyinmek illaki son model arabalara binmek illaki birilerine para için kendini sevdirmek zorunda değiliz ama bunu yapan bizler değil kapitalist sisteme köle olmuş zavallılar.Onlar trilyonları olduğu halde daha fazlasını isterken kendi çocukları herşeyin en kalitelisini giyip bazı şeylerden yoksun ailelerin adını bile duymadıkları meyvelerin en iyisini yerken elbette ki o insanlara para mutluluk getirmez çünkü yok.
Para aşkı satın alamaz diyorlar ya hani küllüyen yalan bal gibi alıyor çünkü zengin insanlar kendi etrafında kendi çevresinden olan insanlar ile takılıyor.Bu da sonunda birini birine aşık ediyor. Zengin kız fakir oğlan veya feriha vs gibi filmlerden gerçek hayatta olsada sonu hiçbir zaman mutlu bitmiyor çünkü hayal ürünü şeylerden bizim insanımız hemen etkileniyor.
Birde şöyle bir gerçek var ki bu gerçek bir olay. İsveç’ in taç prensesi Victoria Bernadotte yani babasından sonra tahta oturacak kadın kendi özel jimnastik hocasıyla ve erkek kardeşi Carl Philip ise gecelerde gezen ve kendine zengin bir koca ile evlenmek isteyen bir kız ile evlendi. Ortanca kız kardeşleri ise diğer kardeşlere göre biraz daha asil soydan gelen fakat ingiltere’de yaşayan bir adam ile evlendi.
Mutluluk onları için ne kadar doğrudur bilinmez.Çünkü ne taç prensesinin sonradan prens olan kocası ne de gecelerin parlak kızı Sofia saray tarafından onaylanmıştı.Fakat bu evlilikler yine de oldu. Burada şimdi mutlu olan kimlerdir? Zaten memleketi bir sözü ile ayağına getirebilecek olan insanlar mı yoksa birşeyleri yokken bir kraliyete dahil olan insanlar mı?
Herşey bir yana bir de zaman olayı var elbette işte o para ile satın alınamaz.Her kim olursa olunsun eninde sonunda o toprağa girilecek. Neyin derdindesin ki yani? 5000 dolarlık bir çanta bilmem kaç bin dolarlık ayakkabı yok şu yok bu. Bunlar alışverişin insana geçici olarak verdiği bir zevktir. 2 veya 3 çanta hadi diyelim her mevsimi sayalım 4 çantan olsun yeter ne gereği var her hafta için yeni bir çanta almaya? Bu mutluluktan çok israftır.Zengin insanlar bunu alırken durumu olmayan insanlar onlara özenerek sarılıyor kredi kartına bu da onlara mutluluk veriyor.Peki ya fatura gelince ne oluyor? İşte ödenemeyen faturalarda mutsuzluğa neden oluyor.
Okuduğum o sayfada birde aileyi para satın alamaz diyordu.Öylede bir alıyor ki yıllardır yüzünüze bakmayan akrabalarınız bayramdan bayrama veya işi düşünce arayan akrabalarınız çıkıveriyor ortaya siz elbette biliyorsunuz bunun sizin birden zengin olmanız ile alakası olduğunu ama sahte gülüşler arasında yine de onlarla uzun zamandan sonra görüşmek güzel gelir size.Yani hem mutlu hem mutsuz olursunuz.
Para için ruhunu satan insanlar.Yetim hakkını yiyen, insanları dolandıran ve onların akılları ile oynalayan kuklalar ise halen ne oldum delisi ve farkına varmadan ortalıkta gülünç halde geziyorlar. Daha daha ve daha istiyorlar. Onlar mutlu mu elbette ki hayır çünkü hayatları her an şüphe ile geçiyor ve uyuyamıyorlar ve para uykunuzu satın alamıyor.
Yani sevgili dostlar bunca uzun lafın kısası para insanı hem mutlu ediyor hem de mutsuz.
Fakat bence mutlu ediyor bunu da söylemeden geçmek istemedim. Yazıyı düzenleyip tekrar sunuyorum Gereğinden fazlası israftır ve israf cimrilik kadar kötüdür. Herşeyi yeteri kadar kullanın o kadar mutlu olursunuz.
Herşeye rağmen hayat güzel
YORUMLAR
Hatice Müge
ezbere konuşanları sevmiyorum. yazar ve yorumcular aynı.aptalca şeylerden bahsediyorsunuz.
benden yakışıklı işçilerin iç çamaşırları terden kahverengiye dönüşmüş durumda. belki de götlerini yıkamıyorlar. sahip olduğum şeyleri onlar sahip olsaydı neyseeee....
LutfiyeCanacik2050
Hatice Müge
Şu hayatta duyduğum en yanlış önerme "Parayla saadet olmaz" önermesidir. Öyle de güzel oluyor ki valla.
Yazınızın türü "deneme" bu arada.
Sevgilerimle.
Hatice Müge
Para ile olan imtihanı kaybetmemeyi, gönül huzurunu korumayı arzu edelim. Güzel bir konuydu. Selam ve saygiyla