- 628 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNCEMDEN!
Bugünlerde defterimle de barışık değilim. Nedense aksattım onunla diyaloglarımı. Elim kaleme gitmiyor.( Daha doğrusu klavyeye) Tek aşkım defterim, tek tesellim güncem derken onları da unutur oldum. Unutmak! Unutmak olmasaydı bunca yaraya, sıkıntıya, acılara katlanılır mıydı? Neler unutmuyor ki insan! Kırk yıllık ilk aşkımla, sevgilimle sürpriz bir şekilde karşılaşmış olsam seni çoktan unuttum derim. Gerçekten unutmak insanı rahatlatıyor. Bazen karşıya bakarken neyi gördüğünü bile anımsayamıyorsun. Kendine geldiğinde ise unuttuğunu sanıyorsun.
Çadırın ipini yandaki ağacın dalına bağlıyorum. Sağlıkocağında muayeneye gelen hasta kadın çığlığı atıyor:
“ O ağacın dalını boğma hakkını sana kim verdi? Çöz bakalım! ”
“ Eyvah unuttum! “
“ Neyi unuttun pazarcı? “
“Aklımı! “
“ Tımarhanaye git! “
Sıcaklar bastırdı. Millet, gölge arıyor. Herkes, klimalı AVM.lerde. Öyle yılmışım ki pazarlardan. Daha doğrusu insanlarla uğraşmaktan. İnsanlar, pazarcıları yolunacak kaz gibi görmeye devam ettikçe kendimi unuttum. Ben kimim? Eskiden böyle değildim, bana neler oldu? Pazar günü tatil günüm. AVM. lere gidip klimaların altında kendimi unutup, gözlerimi kapatıp boş hayallere dalıyorum.
Unutmak sığınacak liman gibi. Gir limana, fırtınalardan kendini koru ve kendinle ol, kimseleri kabul etme.
Kim ne yaparsa yapsın, sen kendi dalgana bak!
Unutmak güzel bir liman be!
Güncemden: 27.07.2017 saat: 23:55
YORUMLAR
Ağacın dalı insan haysiyetinden daha önemli, doğru. Bazen bu doğa ve hayvan sever geçinen insan düşmanlarını anlayamıyorum.
Yazdandır defterinden uzak duruşun. Sonbahar daha bereketli bizler için. Ne oluyorsa artık.
Artık emekliliğin tadını çıkartmalısın Ayhan Abi. Aysu kızı da abileri okutsun bir zahmet. Çok yaşamayacaksın bu gidişle.
Selamlar, sevgiler Ayhan Abi.
Ayhan Sarıkaya
Çok yaşasan ne fark eder, bu yaştan sonra Aynur bacım.
Yazmak ve okumak, yazları kabus oluyor benim için. Bu yüzden en çok kış mevsimini severim.
Selam ve saygılar.
Hayat bu nelere alışmadık ki
Gama kaygıya kedere
Yalın ayak beş parasız gezmeye
İşin en kötüsü de
Sevip de sevilmemeye...
Sevin seviyorum gardaş.
Ayhan Sarıkaya
" Dertlerimi zincir yaptım ekliyorum birbirine" şarkısı var ya.
Bizde bu gam bu tasa olduğu müddetçe yazarlığa soyunmamız gayet normal.
Ben de seni beni sevdiğinden on kat fazla seviyom.
Kendine iyi bak. Bol cevizli baklavalı menüler dileklerimle...
Selam ve saygılar...