- 603 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİYASET PROFESÖRÜ(!) SÜLEYMAN DEMİREL
SİYASET PROFESÖRÜ(!) SÜLEYMAN DEMİREL
"Ananı öpen, kadı ise, kimi kime şikâyet edeceksin?
“Kadı ile başı derde kalanın işi, Allah’a kalmıştır!”
Hakikaten, Türkiye onun gibi bir siyasetçiyi hiç görmedi. Siyasetin akılcılığını, kurnazlığını bilen bir siyasetçiydi. Yunanistan’a bir program için gitmiştik. Orada bizim heyetimizde bir genç arkadaş vardı. Meğer bu genç arkadaş Süleyman Demirel’in yetiştirdiği siyasetçi gençlerdenmiş. Hemen tanıştım. Bu arkadaş Süleyman Demirel’in kendilerine öğrettiği 6 siyasi öğütten bahsetti. Sadece bu öğütlerin bir tanesinden bahsedebilirim size dedi. Neden diye sorduğumda; diğer beş siyasi öğüdü kimseyle paylaşmama sözü vermişler sayın demirel’e. Peki dedik ve nasibimize düşen neyse ona razı olduk. İnanır mısınız 1. Siyasi öğütü dinlerken sabah oluvermiş. Kıvraklık, kurnazlık, her yöntem var.
Bir zamanların DP Genel Başkanı Süleyman Soylu, seçildikten hemen sonra, Süleyman Demirel’e gitti. Uzun bir görüşme oldu... Peki böyle bir zaman koridorundan sonra acaba o odada Süleyman Demirel, Süleyman Soylu’ya 44 yılın ardından ne söylemiştir?
Demirel 7 öğüt veriyor.
- Kimseyi ayırma.. Partili partisiz vatandaşı kucakla.
- Siyasette düşman kazanma.
- DP ismini değiştiren sen olma.
- Türkiye meselelerini konuşmakta sakın boşluk bırakma.
- Teşkilatı boş bırakma.
- Etnik köken ve inanç ayrımı yapılmasına izin verme.
- Geçmiş karalanıyor. Geçmişi anlatmak lazım. Biz Türkiye’nin yüzde 80’ini imar ettik. Ama bu anlatılmıyor. Geçmişi iyi anla ve iyi anlat.
Demirel belli ki; geçmişin anlatılamamasından rahatsız. Bu aslında mirasın kullanılamaması anlamına geliyor. Verdiği diğer mesajlara gelince; Siyaset için ’el kitabı’ niteliğinde...(1)
KAYNAK
(1) www.hurriyetim.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.