- 723 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kıvırcık BAtu(2.bölüm)
Bugun ilk ıkı ders 9-A ;konu denklemler doğrusal denklemler ve çözümleri ,ilk ders herkes uykuda olduğu için kolay geçiyor kalan bırkaç uyanık kişi de not almakla meşgül,zor geçen dersler beşinci ve altıncı saatler herşeyden önce acıkmış olduklarından öğrencilerin gözü hep kapıda.İlk arada öğretmenler odasında otururken birden bir öğrenci yanımda bitiyor derste çözülen bir sorunun tekrarını istiyor.En azından Batu dan fazla ilgisi var derse,onun hakkında düşüncelerim ne çabuk değişti böyle?Sanki ben yıllardır öğretmendim de o da benım yaramaz ve ilgisiz öğrencim.Sanki o artık ben değilmişim gibi ben de o değilim gibi görünüyor.Ben şu anda matematik öğretmeninin bedeninde bulunuyorum ama bir öğretmen değilim.Bununla birlikte ninesini kaybettikten sonra hep çlümü sorgulayan kişiye ne oldu?Bu soruya yanıt bulamıyorum.Pansiyona geliyorum,her zaman ki gibi kimya okuyan dağınık öğrenci ve hazırlık sınıfında okuyan çalışkan Mehmet var,hayatımın gündüz lise öğrencileri v e de gece üniversite öğrencileri arasında geçtiğini fdark ediyorum.Mehmet her zaman ki analiz hakkında bazı sorular soruyor.Gerçek sayıların Arşimet özelliği,her reel sayıdan büyük bir doğal sayıo vardır.Bu Arşimet acaba suyun kaldırma kuvvetini bulan adam mı?Kantine gidip bir çay içip biraz dinlenmek istiyorum,sonra da coğrafya öğretmeni ile buluşırım.Kız pansiyonuna gittiğimde beni kapıda beklediğini fark ediyorum sonra televizyon odasına iniyoruz ve orada yalnız olduğumuzu fark edincec bakışıyoruz bu kısa süreli bakışmanın anlamı başlayalım mı ?sorusunu içeriyor.
-Hadi sene diyor fazla vaktimiz yok
Neden ısteksız gözüküyorsun?Kafanda Neslihan mı var?Söyleyecek söz bulamıyorumBelki de eski aşkın yüzünden yeni aşklara kalbini kapattındiyor.İnan bana yeniden aşık olabilirsin.Onu onaylamalımıyım?Bugun eski sevgilini uzun uzun konuşmak istemiyorum diyor elii tutup üzerindeki yazlık elbisenin yaka kısmından içrei sokuyor üzerindesütyen olmadığını fark ediyorum.İstiyorsun biliyorum deyip çapkın bir gülücük yolluyor bana diğer eli pantolonumun üzerinde sertleşen aletimi okşuyor.İstiyorum tabii.
Coğrafya hocası ile günlük olağan görüşmemi gerçekleştirdikten sonra açık havaya çıkınca derin bir nefes alıyorum.Midem gurulduyoır,mutlaka yemem lazım.Bir lokantaya girince ağzımın suyu akıyor burası öğrencilere yönelik ucuz bir yer ,üç kap yemek beş lira dilediğin kadar su içebilir ve ekmek yiyebilirsin.Yemeklere deney öncdesi gözlem yapan bilimadamı gibi baktıktan sonra çorba ,makarna,kızarmış patates ve kavurma siparişi veriyorum,öğrenci olmadığım için şükrediyorum,bu kadar geniş menü veremezdim yoksa.Pınar’ın ailesi ile görüşmek için randevuya uyugun saatte evde olmak üzere yola çıkıyorum.Pınar’ın evi oldukça lüks bir yerde ne de olsa yakında babası milletvekili seçilecek.Girişte bir emniyet kulübesi var aslında güvenlik kulübesi desem daha doğru olur.İkinci kez öğretmen olmanın avantajını kullanıyorum.Pınar’ın ailesi ile genel durumu hakkında görüşüp özel ders meselesini konuşıuyoruz.Pnar açık mavi bir kkot pantolon ve siyah bir gömlek giymiş tam kalbinin üzerinde barışişareti var her zaman mersedes sembolü ıle karıştırırım.Görüşme bittikten ve veda edip ayrıldıktan sonra sitede gezip gözlem yapıyorum bu arada aklıma Deniz geliyor onun en iyi arkadaşı o da acaba bu sitede mi oturuyor?Birden binadan çıkıyor Pınar uzaktan izliyorum kendisini takip ettiğimi fark ederse benım ıcın pek de olumlu şeyler olmaz,bir ara sokağa sapıyor hedefi sokağın sonundaki ev,binaya girip gözden kayboluyor.Uzun süre çıkmasını bekliyorum,bu sırada güvenlik görevlisi yanıma yaklaşıp kim olduğumu ve neden burada beklediğimi sormaya başladı,sanırım yabancı bir sitede kuytu bır köşede dakıkalar boyunca ayakta durup evleri gözlemlemek tehlikeli bir davranış,o sırada Pınar evine dönmek için çıkıyor güvenlik görevlisine onu tanıdığımı söylüyorum.
-Bu adamı tanıyormusunuz?diye soruyor görevli,
-evet diyor Pınar.
Ona evlerindeki görüşmeden sonra bir az site içinde gezindiğim yalanını söylüyorum.Güvenlikçi ile bir sohbete başlıyor daha doğrusu ben,bu sefer şoka girmiyorum en son annem benı okul için uyandırdığında bir matematik öğretmeni olarak uyandığıma göre sınıfın en güzel kızının da pekala yerine geçebilirim.Bu sırada matematik öğretmenime bakıyorum bu adam ders vermek için neden evimize kadar geliyor ve benı takıp edıyor,ayrıca dersteki bakışlarından hiç hoşlanmıyorum anneme özel dersten vazgeçtiğimi söylesem ıyı olur.
.Deniz’e özel ders meselesini anlatıyorum adamın sitede dolaştığını güvelikçi tarafından sorguya çekildiğini de ekliyorum.Pınar olunca boyum kısaldı birden ve kafam küçüldü.
-Bu adam sana aşık mı?
-Nerden çıkardın?
-Derste gözünü senden ayırmıyor diyor Deniz.Okuldan sonra eve yaklaştıkça heyecanım artıyor.O eve nasıl gireceğim ve o yabancı insanlara nasıl kendi ailemmiş gibi davranacağım?Artık bu kadarına dayanamam ,yenı mezun olmuş ve mesleğinin başında olan bir öğretmenden sonra aşık olduğum kız oldum o yeşil çanta şimdi benım elimde ve o beyaz toka şimdi benım kafamda , defterimde onun yazısı var yani benim.Saçlarımı uzun uzun okşuyorum çünkü bu saçlara dokunmak ve okşamak en büyük hayalimdi.Beyaz pamuk ellerime bakıyorum bu ellere dokunmak en büyük hayalimdi. Bu büyüden nasıl kurtulacağımı bilmiyorum,evin girişine geldim.Acaba hep bu bedende mi kalacağım yani genç bir kız olarak mı kalacaım?Nasıl oldu da matematik öğretmeninden çıktım en son güvenlikçi ile konuştuğumu hatırlıyorum ne zaman ve nasıl beden değiştiriyorum ve bunun bir kuralı var mı? Zile basıyorum. Elinde sigarası ve uzun düz siyah saçlı bir kadın açıyor kapıyı .
-Neden erken geldin,aksam yemeğini Denizlerde yiyeceğini söylemiştin?
-Aç değilim.
Duruyorum evi gözlemlemeye başlıyorum,girişte sol tarafta buyuk bır salon var,sağ tarafta korıdorboyunca banyo sonra çocuk odası mısafrı odası ve yatak odası . Kadın sigaradan derin bir nefes çekiyor,regl olup olmadığını soruyor.
Kafamı iki yana sallıyorum.Bir derdin mi var,şu okuldaki kirpi saçlı çocuk gene rahatsız mı etti?Neydi adı,Bedırhan mı Batuhan mı?
-Batuhan,ama o rahatsız etmıyor sadece gözlerinin hep üzerimde olduğunu hissediyorum,benım sorunum o değil,anne okulun matematık öğretmeninden özel ders almak istemiyorum bana olan bakışlarını beğenmiyorum.
-Anladım.Kek yer mısın yoksa hemen odanda dinlenecek mısın?
_Ben bıraz uzanmak ıstıyorum kendimi çok yorgun hissediyorum uzun bir yolculuktan gelmiş gibiyim.
Odama girer girmez etrafı incelemeye başlıyorum annem olacak kadın sorduğuna göre yakında regl olacağım bir günlük bulmalıyım onun hakkında her seyı öğrenmelıyım.Çekmeceleri karıştırmaya başlıyorum,kız dergileri,yardımcı kitaplar,tokalar,saç fırçası,saçı düzleştirmeye yarayan uzun maşaya benzeyen elektrikli bir alet, saç boyaları,iç çamaşırları , etekler,barış sembolü(bu sembolü sıyah gömleğinin uzerınde görmüştüm)cep telefonu aksesuarı ve sarj aletı.Orkıd paketını açıp bır tanesını kuloduma yerleştırıyorum,nasıl yapıldığını reklamda görmüştüm.Külodumda kan ızı yok sadece ter ve idrar kokuyor,önümdeki garıp “şeyi”inceliyorum.
-Pınar?Odandamısın,hemen gel!
Annesinin sesinden onun yorgun mu yoksa üzgün mü olduğunu pek anlayamamıştı.Anneciğim,nasılsın?
-Pınar,vertigo krizi!yardım et,hemen beni banyoya götür.
Annesi ayakta duramıyordu denge problemi vardı krizi geldiği zaman dakikalarca kusar midesinde çıkaracak bir şey klmadığı zaman da böğürmeye başlardı ki gene öyle oldu,birilkte banyoya girdiler annesi klozet kapağını kaldırıp kafasını içine soktu gözlerini kapattı tum bedenı tıtrıyordu ve içini boşaltmaya başladı.
-Pınar , çok kötüyüm tut elimi.
-Tamam anneciğim ,yanındayım dedi Pınar.
Uzun uzun kusma ve böğürmelerden sonra gözlerini açamayan annesinin koluna girip yatak odasında yatağa yatırdı annesini,yenı bedenınde ilk kez annesi ile ilgilenirken karnındakı ağrıların arttığını ve külodunda bır sıcaklık olduğunu hissetti Pınar.
Kardeşi Taylan’ın odasına girip,annesinin durumunu anlattıktan sonra kesinlikle rahatsız etmemesi gerektiğini belirtti.ellerini buz gıbı suda yıkadı bır yandan da kendını seyredıyordu acaba matematik öğretmeni yarın derste yıne rahatsız edecek kadar bakacak mıydı,neden bakışlarını hep üzerinde hissediyordu sonuçta o bir öğretmendı ve bu konuyu konuşabilecek tek kişi rehberlik öğretmenı olabılırrdı ama bır yandan da içinden bır ses bu konunun gizli kalması gerektiğini söylüyordu.dolaptan aldığı buz parçalarını bır beze doldurup annesinin anlına koydu.Yabancı bır kadın onun yardımı ile bir az kendine gelmişti.
-Uyuyormusun?
Pınar’ın annesı gözlerinin hafifçe araladı.
-Çok kötüyüm dedikten sonra tekrar gözlerini kapadı.Kardeşinin dersleri zayıf özellikle İngilizce lütfen onunla ilgilen arkadaş seçiminde çok kötü Batu adında serseri bir çocukla görüşüyor ve derslere motivasyonu o çocukla oldukça düşüyor.
Doğruydu , Taylan ile okul dışında da görüşüyordum ama neden serseri damgası yediğimi anlayamamıştım.
-Aldığı notlar babanı çileden çıkarıyor,yakında Ankaraya taşınırsak orada uyum süresi ile geçen zamanları da boş ggeçirecek,biliyormusun baban seçileceğinden gayet emin.
Bu aldığım en kötü haberdi demek ki onu bir daha göremeyecektim şimdilik onun bedenındeydım ama yakında kandi bedenıme döüş yaparsam bu ondan ayrılacağım anlamına geliyordu.Lisenin kalan kısmını Ankara’da okursa unıversıteyı buyuk ıhtımalle yurt dışında okurdu.Taylan ile ilgili yorum yapmadım.
-BAtunun serseri olduğunu nereden biliyorsun,sonuçta sınıfımızın akıllı uslu bır öğrencisidir en ön ssırada tek basına oturur ayrıca Taylan ‘ı zorla kendisi ile basketbol oynaması için kolundan tutup götürmüyor dedim .
Yabancı kadın birden saçlaro-ımı okşamaya başladı sen akıllı ve çalışkansın kızım .Bizi her zaman sevindirdin özellikle yabancı dilde cok basarılısın unıversıteyı almanca okumanı ıstıyorum yada İngilizce .
Bu konuşma benı sıkmıştı annesi benı sürekli övüyordu hemen şu anda Batu olsam acaba ne derdi herhalde Vertigo krizi ile birlikte korku ve hezeyanın bır sonucu olarak bayılırdı.Unıversıte konusunu zaman bırakmak doğru olur dedim.Yabancı bır kadına anne derken zorlandığım için cumlenın sonuna anne kelimesini eklemedim .
Islak havlu hasta bayanın alnından kaydı,ben de tekrar yerine koyduktan sonra odama döndüm.En son onun kişisel eşyalarını karıştıryordum aklımda tek bır soru onun kalbınde kım var?Bunu ban a anlatacak tek sey dolabının en alt çekmecesınde bulduğum günlüktü.
Son sayfadan geriye doğru okumaya başladım.
Son sayfa:
Derste Deniz ağladı ve ben ağlamasına çok üzüldüm , Salih denen zenci çocuk arkadaşıma çok şişman olduğu ıcın tahtayı göremediğini biraz zayıflaması gerektığını söyledi.Dişleri sarı ve cildi siyah olan bu aptal arkadaşımızın seneye bu sınıfta olmayacağını umuyorum.
Önceki sayfa:
Kirpi saçlı ile kavga ettik , öğle arası ben yemekteykern defteri mi çantamdan çıkarıp sayfalarını buruşturmuş,o kirpi saçlarını tek tek yolasım geldi,ama yanımda oturması hoşuma gidiyor .
Önceki sayfa:
Fizik öğretmeni sıramızı yan yana getirdi böylece kirpi ile yan yan a oturduk o kadar yakınız ki derste başımı omzuna yasladım ayrıca bana serenad yapması çok hoşuma gidiyor.Uzun uızun bakışıyoruz insanlar bunun farkında mı bilmiyorum.Deniz dışında ona karşı olan hislerimi bilen yok ama o da defteri karıştırıp yazıyı okumuş :
“Belki su kirpi saçlıyı dahı unuturum am a senı unutmam DEnız”
Seçimlere çok az bır zaman kaldı eger babam seçilirse Ankarada yaşayacağız ve ben onu göremeyeceğim.
Kapı çalınıyor bırden irkildim Taylan ödevinde yardım istiyor mecburen deftgeri kaldırdım halen okuduklarımın etkisindeydim ve ödevdeki sorulara konsantre olamıyordum.O beni seviyr yani ben…
Ben kendimi seviyorum muı desem ?Bilmiyorum ama tek bildiğim hayatımda en güzel satırları okudum bunu hissetmiştim aslında her sabah soğukta onun gelmesını bekler servıse binmeden once ona günaydın derdım elını herf tuttuğumda ıcım ateş gibi yanardı ve ben duygularıumızın karşılıklı olduğunu hissetmiştim.Sevmek ve aynı zaman da sevilmek ne güzel bır duygu!
Pınar’ın odası benımkınden cok buyuk benım eskı bılgısayarımın yerını onun en yenı sürümlerden ve en hızlı olanlardan bır makıne almış,yatak ve dolap yapı marketlerın ucuz ve defolu urunler kısmından alınmışa benzemiyor odanın bır kapısı balkona açılıyor.Duvarda elbette Pınk Floyd ve PINK posterlerı var.Bu kızın pembe renk ıle ılgılı bı r takıntısı var moruk.Dolabın en ust rafında kumaş hayvancıklar var pembe renkli atlar ön planda hepsi gayet pahalı oyuncaklar.Cep telefonu oldukça pahalı bır model hemen mesajlara bakıyorum ve de rehberine elbette,benı kayıt etmış seviniyorum .
Elimde duran telefon bırden tıtrıyor gelen mesaj elbette Deniz,başka kım olabılır?
“Sabahtan bu yana sadece iki dilim kepek ekmegı bır dilim domates bır dılım kek vebır yumurta ile duruyorum , kutla benı!”yazmış.aferın sana yazıp gönderiyorum.
Tam telefonu masaya bırakırken birisi kapımı tıklatıyor ve içeri iri yarı bir adam giriyor,üzerinde lacivert takım elbise var beyaz gömlek ve mavi kravat.Bakışları Pınar ile aynı göz rengi de ,herhalde seçim bürosundan geliyor.
-Prensesim , nasılsın bakalım ?
-İyi
-Birlikte pizza yemeye ne dersin ,sonra da NR1’de klipleri izleriz.
-Aç değilim ama klipizlemeye yok diyemem diye cevap veriyorum.
Renkli bikiniyi giydim ust kısmı sol omzumun ustunden sağa doğru gidildikçe aşağı doğru kayıyıor uzerındekı fıyonklar rengerenk aynada bedenımı ızlıyorum hayatımda ılk kez bıkını gıyıyorum galıba bıkınıyı tam doldurmak ıcın göğüslerimin daha büyümesi gerek .
“karnım ve bacaklarım da bronzlaşana kadar burada yatacağım”
Annemle birlikte solaryumdayız yanı Pınar’ın annesi ile,bugun sağlığı yerınde veertıgo krızını atlattı bır daha ki kriz ne zaman gelir bilinmez.
Solaryumdan yalnız dönüyorum.Evdebuyuk bır sessizlik var,babamın çalışma odasının kapısı açık ve masanın üzerinde bir tomar gazete var seçim yaklaştıkça babamın stresi artıyor.Hafif bir miyav sesi ile irkildim annemın kedisi sultan” sütünü içmiş hırıldıyor acaba mart ayı gelınce neler yapacak daha doğrusu ben mart ayına kadar bu bedende mı kalacağım ,?
Kedi yanıma gelip bacaklarıma sürtünmeye başlıyor acaba benım ben olmadığımı yanı Batu olduğumu anladı mı ,hayvanların garıp yeteneklerı vardır bılırsınız, mesela köpekler depremı önceden hissedebiliyorlar.Eğilip tüylerini okşuyorum.Kedi yerde yuvbarlanarak bana şaklabanlıklar yapmaya başlıyor.Bemneyaz tüyleri var.Hayvan birden doğrulup yalanmaya başlıyor ve kafasını kaldırıp bana bakıyor.
-Pınar, evdemısın?
Elınde alışveriş torbaları ıle annem giriş yapıyor.
Evet dedikten sonra perdeyı açıyorum.yatak odasının bu tarafı sitenın meydanına bakıyor,bu pencereden bakıldığında matematık öğretmenının bu evi gözlemlediği yer tam karşıda oluyor.
Solaryum ıyı geldi dıyor annem hem ter attım diyetisyenler sık sık ter atmanın faydalı oolduğunu söylüyor.
Akşam yemeği sakın geçiyor,babam televizyonda polıtık bır program izliyor ben ise Batunun ne yaptığını merak edıyorum ve ailemi özlüyorum acaba şu anda ne yapıyorlar?Gerçek Pınar’ın tiyatro aşkından haberım yoktu doğrusu ve su anda aklında sadece tıyatro seçmelerine katılmak istediği konusunu ailesine açmak var.
Beynımden şu cümleyi okuyorum:
“Onlara söylemeliyim hemde hemen söylemeliyim”
Televizyondaki tartışma proğramı sürüyor babam da hararetli bir şekilde kendi kendine konuşup tartışmaya katılıyor televizyondaki insanların kendisini duyduğuna inanıyor.Annem “Lutfen Bahattın kapat artık şunu diyor.Babam hemen hayatım deyıp kapatıyor klasık muzık dınleyelım mı?Belkı Mozart olur dıyor annem ,Taylan homurdanmaya başladı.
Aslında şimdi tam sırası klasık muzık onları sakınleştırır daha doğrusu bu benım düşüncem muzığın ınsan ruhu uzerıne etkılerı.
-Ben tıyatro seçmelerine katılmak istiyorum “diyorum anıden konuşmak ıcın ızın dahı almadan ve bır an sessizlik oluyor ,iki yıl sonra gıreceğim sınavın hayatım ıcın belırleyıcı olacağını anlatmaaya başlayıp kafamı utulemeye başlıyor.Babamdan ses çıkmıyor,onlara kararlı olduğumu gissettirmem lazım.Konuştukça cesaretım artıyor ve kendımı hafıflemış hissediyorum,Gerçek Pınar bana mınnettar kalacak ve ben de bedenıme dönmeden hayırlı bır iş yapmış olacağım.Aslında sözümü kesmeye ve lafı ağzıma tıkamaya çalışmıyorlar.
-Bızden bunu neden sakladın dıyor babam.
Yemek masasından kalktı kendine viski koydu bardakları buzları sallayıp çıkan sesle tatmın oluyordu.Annem de masadan kalktı ve kıtabını ıncelemeye koyuldu.
Babam vıskıden bır yudum alıp yuzunu ekşittikten sonra bu yaşta hayatım ıle ılgılı kararlar almamın yanlış olacağından dem vurmaya başladı yanı benım ıcın hep başkaları mı karar verecktı ?Sevdiğim kızın hayattakı tek zevkı tıyatro ona çok görülmemeliydi.
Tıyatroya ayıracak zamanımın olmadığını söyledi.Pınar madem kı bu kadar ısteklıydı ben de gerçek Batu olduğum zaman ılk işim elemelere yazılmak olmalıydı ortak bır ılgı alanımızın olması ne hoş olurdu.Girdiğim bu bedende once onların sözlerını kabul etmoş gibi davranıp sonra gızlıce Taksım’e gidip elemelere katılmaya karar verıyorum.
-Pekala ,sizin dediğiniz gibi olsun.
Ertesi sabah kahvaltıda Pınar’ın babsı sankı başka bırısı gıbı olmuştu.Mutfağa geldiğimde benı neşeli bir sekılde karşıladı.
-Gunaydın,Prenses!
İğrenç birbornoz gıymış olan Pınar’ın annesi de gunadı n dıyor ,Birtaneme sucuklu yumurta yaptım diyor.Esneyerek onun yanına oturuyorum kız olmanın en zor yanı her sabah kahvaltıda saçlarını toplamak annem reglın başlayıp başlamadığını soruyor dun başladığını söylüyorum.Kendime buz gibi bir bardak Nesquık koyarken annem reglımın gecıktığını doktora gıdıp adet düzenleyıcısı yazdırmamız gerektgını söylüyor.
Gerçekten de harıka bır fıkır!Şu an ihtiyacım olan tek sey de bu zaten,adet düzenleyicisi!
Kafamı iki yana sallıyorum ve tek yudumda buz gıbı soğuk sutu bitiriyorum.
Babam karsıma oturuyor gecen gunservıse binmeden once konuştuğun komedı fılm karakterine benzeyen çocuğun adı neydı?
-Batuhan ama çizgi film karakterine benzemiyor saçları normalden fazlakıvırcık sadece.
Servis yolunda sankı buzustunde yürür gibi dikkatli adımlar atıyorum.Bedenıme sahıp çıkmakta zorlanıyorum acaba sahte Batu benı servıse binmeden soğukta bekleyip günaydın dıyecekmı dıye dusunurken onun çoktan gelıp servıse bındıgını fark edıyorum bana o kadar boş gözlerle bakıyor ki…
Denız yanımda bıtıyor ,makyaj malzemen bıttı mı tum sıyah noktalar açığa çıkmış dıyor.
-Neden makyaj yapmadın?
Nasıl yapıldığını bılmıyorum desem gülecek nasıl cevap vereceğimi düşünüyorum.
Batu sana bakmaz sonra,şimdiye kadar senı makyajsız görmedi diye ekliyor.
-Benım makyajdan daha önemlı sorunlarım var tıyatro elemelerıne gızlıca katılacağım sen de geliyorsun dıyorum.
-Sizinkiler sabah iyi poli,si mi oynadılar?
-Aynen dıyorum.
Bundan daha önemli bir sorun var galıba annemın hayatında bırı var gecen solaryumdan sonra benden ayrıldı alışverişe gıdeceğını söyledı cep telefonunda mesajları okudum.Yan sınıftaki nadır bulunan yakışıklılardan bır yanımdan geçerken bana gülümsüyor.
Odamı yenıden düzenlemek ıstıyorum posterlerı kaldıracağım .
-Benım agabeyım evlenmesıne ızın verılmedı dıye kendını köpr
Üden atsaydı ben odama sadece onun fotoğraflarını asardım bu sene ıkı yıl oluyor dı mı ?
Hı hı ..dıye kestırıyorum bu konuda cok fazla konuşmak ıstemıyorum agabeyımın ddemek kı bır ılişkisi varmış ben aslında Pınar’ı hıc tanımamışım ne cok dertlerı varmış.
Bana sankı dunmuş gibi geliyor Denız.Mudurun senı sınıfgtan aldığı zamanı hatırladın mı?Pınk posterını kaldırma dıyor DEnız.
Kızlar tuvaletine gıdıyorum ıgrenc kokuyor kızlar burunlarındakı pıslıgı çıkarıp kapıya sürtmüşler kapılara yazılar yazılmış.
Sınıfa giriyorum sahte BAtunun ilgisizliği benı oldurecek hayatındakı tek platonik
Aşk yanında oturuyor.
.
-Neler oluyor?
-Ne?
-sürekli dönüp kime bakıyorsun?
Pınar?
İngilizce öğretmenıımız Melahat hanım önümde duruyor,her zaman olduğu gıbı yuzu kırmızı hafıf kambur buz gıbı bakışları var onu bır İngiliz yada İrlandalıya benzetiyorum.
-Evet diyorum
On beşdakıkadır anlattıklarımdan bır sey anladın mı?
-Hayır
-Pekı neden, sesım mı az çıkıyor ya da konuşmam çok mu zor anlaşılıyor?
-Hayır.
-Baska bır nedenı mı var ?
Benı nasıl selamladığı geliyor aklıma ben matematık öğretmenı ıken nasıl rahat konuştuğumuzu hatırlıyorum.
-Herkes sessiz olsun!
O anda kapı açılıyor.Matematik öğretmenı gırıyor içeri uykusuz gözüküyor ve de sakallı .
-Özur dılerım hocam ders benım sandım
-Yanılmışsın hocam.Bir sorun yok değil mi ?
Elbette bır sorun var yaşamının bır gununu ben çaldım onun hayatına girdim ve sahte matematık öğretmenı bır gunn boyunca neler yaptığını hatırlamıyor.
Öğretmenler bırlıkte dışarı çıkıyorlar o an da yukses sesle bır uğultu baslıyıor.
Hafta sonu ne yapıyorsun ?
-Ne cevap vermelıyım , kıme nasıl cevap vereceğimibilmiyorum cunku hafta sonu akıbetimin ne olacağından haberimn yok .
Denız cevap alamadığı için kolumu çekiştiriyor.Ne oluyor?
Bir sey olduğu yok.Bana gelıp ağlayan bır babamn var ıntıhar edıp bu dünyadan ngöçen bur ağabeyım var.Babam annemın ılşkısını bılıyor ama secımler cok yakın ve secımlerden once boşanma davası açması demek sıyaseten ıntıhar etmesı anlamına geliyor.
Melahat hanım tekrar içeri giriyor.Sınıfa buz gibi bakınca uğultu kesılıyor.
Ders hıc kesıntıye uğramamış gıbı yıne bana dönüyor.
-Senden cevap alamadım , Pınar.
-İyi değilim diyorum eve gidebilirmiyim acaba ?
Çıkarken kıvırcığa bakıyorum kafasını önüne eğmiş saatine bakıyor.
Pınar’ın ağabeyı aracını gece tam oniki de boğaz içi köprüsüne surmuş geçiş ücreti otomatik olarak ödenmiş ve köprünün tam artasına geldiğinde aracı sağa çekmiş.Şoför koltuğunda otururken bir sigara yakmış derin bir nefes çekip eski güzel günleri anımsamış , çocukluğunu mahallede oynadığı oyunları arkasında ünlü futbolcuların resimlerinin olduğu kartlar ile oynadığı zamanları, topaç çevirdiği saklambaç oynadığı mahalleyi düşünmüş.
Sevgilisinin başka biri ile evlenmesi fikriine dayanamadığını fark etmiş.Gençliüğinde haberllerden adını hatrıladığı bir gemi, aklına grelmiş bu gemının adı Kısmetim-1.
Eroin ile yüklü ve boğazdan geçereken yakalanması kesinleşince hemen batırılıyor.Pınar’ın ağabeyi şimdi köprüden uçuyor,kuşlar gibi özgür çocukluğunu hatırlıyor,ilk aşkını ,ilk öptüğü kızı anımsıyor,sonra derinlere iniyor bedeni,ve kendini büyük bir geminin güvertesinde buluyor sonra yüzmeye başlıyor kenarlarda bulunan demirlere tutunup karadaymış gibi yürüyor etrafında martıların yerine balıklar var karanlık olması gerekiyor ama kaynağını bilmediği bir aydınlık var, mürettabatın odasını kaptan köşkünü geziyor ve sonra depolara iniyor hangarlar tebeşir tozuna benzeyen eroin ile dolu bu beyaz toz kütlesine usulca bırakıyor bedenini hafiflediğini hissediyor o kadar hafif ki…
Yükselmeye başlıyor ,önce yetmiş metre derinlikten yüzeye çıkıyor ,martı sesleri geliyor uzaktan ve karşıda kız kulesinin işikları gözüküyor,daha çok yükseliyor bir az önce oturup sigara içtiği aracını köprüyü görüyor,Ayasofya ve sultan Ahmet ayaklarının altında artık,annesi geliyor aklına birden, kimbilir ne kadar ağlayacak pişman oluyor şimdi tekrar aracına binip eve dönmek istiyor ama kontro l edemedği bir gücü var ve bu güc onu daha yükseğe çıkarıyor.
*
Pınar’ın abisinın köprüden atladığını internetten öğreniyorum.Pınar’ın babasının çalışma massında aile albümleri var ve orada rahmetlinin fotoğrafları var,bebekken ana okuland a, tatildeyken,arkadaşları ıle, annesının kucağında,çükü açık kumsalda güneşlenirken,ilgili haber sitelerinde ise cenaze fotoları var burada Pınar’ı daa görebiliyorum tabutun başında ve başı öne eğilmiş.
-Ne yapıyorsun burada?
Bu ses ile birlikte oturduğum koltuktan fırlıyorum.
Pınar’ın annesi kapıda gözlerini dikmiş bana bakıyor.Evde tek başıma olduğumu sanıyordum çünkü içeri girdiğimde ben geldim diye bağırdım ve kimseden ses gelmedi.
-Neden okulda değilsin ?
-Karnım ağrıyor.
-O zaman doktora gidelim diyor ,bu kadın doktora gıtmeye ne meraklı!
-Baban çalışma masasının karıştırılmasından hoşlanmaz.
-Hoşlanmadığı başka şeyler de var
-Ne demek istiyorsun sen ?dıye sorup üzerime doğru yürüyor.Odadan çıkmaya yelteniyorum .Kadını n gözlerinden saldırgan kıvılcımlar çıkıyor.
-Eve geldiğimde sana seslendim,duymadın mı ?_
-duştaydım diyor,Aman Allahım!yoksa aşığı da evdemı?bu kadarına cesaret edebilir mi yanı su an adam gardıropta saklanıyor mu ?
Baban senınle mı konuştu ?
-Ne konuda ?dıyerek bılmemezlıkten geliyorum.
-Ne konuda olacak?Bilmiyormuş gibi yapma sana Ahmetten mı bahsettı?
Babanın çok geniş birhayalgücü var bu onun en buyuk hatası bız sadece arkadaşız bılıyorsun o çok genç yırmı yedı yasında.
Sonraki saatleri yatakta uzanarak geçiriyorum ve hayaller kuruyorum BKM’de oynadığımı hayal ediyorum her akşam ekranlardayım,tiyatro topluluklarının daimi üyesiyim.Elemeleri geçebilecek mıyım ?
Sonunda uyuyorum.Deniz’in telefonu ile uyanıyorum.
-Eee nasılsın bakalım ?
-İdare eder
-regl nasıl gıdıyor?Pın k posterını kaldırdın mı ?Biliyormusun şişman olduğumu söyletip benı ağlatan zencı ;Salıh özür diledi bu da yetmezmiş gibi çantama mektup koymuş geri zekalı!
Okul haqkkında dedikodu yapıp kapatıyoruz.Uykum açılıyor bırden aklıma BAtuyu aramak geliyor sadece aramak değil onunla oynaşmak ıstıyorum bu onun ıcın bulunmaz bır fırsatt acaba kendin ile mı oynaşmış olurum yoksa batu ıle mı bende bılmıyorum.Ben hep Pınar ‘ın elini tutmanın hayalini kurdum derte bana yaklaştığı zaman başını omzuma yasladığı zaaman hatta iyice yaklaşıp bacasklarımız bırbırıne temas ettığı zaman en cok arzuladığım o değil mi ?Neden şimdi olmasın ?
Belki tüm zevki o alacak ama ona bu şansı vermeliyim.
-Alo
-Merhaba,ben Pınar.
-Adını söylemene gerek yok ekranda yazıyor
Sesi biraz soğuk geldi ama konuşmaya devam etmelıyım.Yüreğimin ağzımdan çıkacakmış gibi olduğunu hissediyorum,şu anda onun mutluluktan uçması lazım ,Pınar onu arıyor bu onun hayal gucunun sınırlarının ötesınde bır olay.
-Bu gun buluşalım mı ?
-Tamam dıyor bana uyar hacım.
Pınar’ın annnesi ben çıkarken sesleniyor.
-Nereye , hasta olduğunu sanıyordum.
-Ben de öyle sanıyordum bosver anne kızsal mazaretler işte.Ben gittimBYE!
Evet anne bılıyorum babamın hayal gucu cok genış benım de öyle ve sen Ahmet ıle sadece arkadaşsınız insanlar hep öyle der zaten arqamızda özel bir şey yok sadece arfkadasız.Aslına bakarsak benım de hayal gucum cok genış şu an bır hayali mi yoksa gerçeği mi yaşıyorum ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.