KADİR GECESİNİN KADRİNİ BİLMEK ÜZERİNE
KADİR GECESİNİN KADRİNİ BİLMEK ÜZERİNE
Rahmet, bereket,feyiz ve mağfiret dolu ramazan ayı geldi gidiyor…Yüce rabbimizin, bin aydan hayırlı buyurduğu kadir gecesi de,içinde olduğumuz günlerden birinde olması muhtemel.Peygamber efendimiz,”kadir gecesini ramazanın son on gününde arayınız” buyurarak buna işaret ediyor.Kadir gecesi ile ilgili bir çok bilgiyi kitaplarda buluruz,neler yapılması gerektiği konusu da detaylarıyla anlatılır.Hemen hemen her ramazan ayında kürsülerden anlatılır.Belki yine anlatılacaklar arasında vardır ama ben biraz farklı ifadelerle bahsetmeye çalışacağım.
Her birimizin ömründe kim bilir kaçıncı ramazan ve kaçıncı kadir gecesi geldi geçiyor…Geçen sene yan yana oturup namaz kıldığımız,birlikte yiyip içtiğimiz,sokağımızda,mahallemizde hep görmeye alıştığımız kaç dostumuz şu an aramızda değil.Seneye belki biz de olmayacağız.Öyle ise bu kadir gecesinde,geçmiş hayatımızı gözümüzün önüne getirip, kendimizi bir anlık da olsa musalla taşında farz ederek,merhumu nasıl bilirsiniz diye soralım.Bakalım kendi kendimize iyi bilirim diyebilecek miyiz.İyi bir kul,iyi bir arkadaş,iyi bir komşu,iyi bir esnaf,iyi bir yönetici,iyi bir eğitici,iyi bir öğrenci ,iyi bir baba,iyi bir anne,iyi bir evlat,vs.olabildik mi? Konumumuz gereği yapmamız gerekenlerin ne kadarını yapabildik.Bizi,bu bahsettiğim hususlarda kendimiz hesaba çekseydik acaba geçer not verirmiydik?Cevabımız evet ise ne mutlu bize!Hayır ise de ne mutlu bize!Rabbimiz kendimizi yenilememiz için kadir gecesini lütfetti.Yeniden başlamak için bir fırsat daha verildi!Daha bundan büyük bir mutluluk olur mu…Ramazan Ayının şu son gecelerini işte böyle değerlendirelim.Nereden başlayalım?Eksik bıraktığımız her şey önemli de,başta kulluk vazifemizle birlikte beşeri ilişkilerimizden başlamaya ne dersiniz?Her şeyden önce,üzerimizde hakkı olan ve üzerinde hakkımız bulanlardan başlamak üzere etrafımızla helalleşmeye var mıyız?Kadir gecesinin sabahında yepyeni bir başlangıç yapmak için bunu öncelikli buluyorum.Peygamber efendimizin bazı hadislerini birlikte okuyalım.”siz iman etmedikçe Cennet’e giremezsiniz.Birbirinizi sevmedikçe de gerçek manada iman etmiş olamazsınız”.Kişinin mümin kardeşiyle üç günden fazla dargın durması helal olmaz”.Biz,kardeşimizi affetmeden,Rabbimizden af beklememiz biraz abes olmaz mı….
Helalleşme mevzuunu hallettik mi?
Şimdi gecenin sessizliğinde Rabbimizle baş başayız…
“Bin aydan hayırlı kadir gecesi”
Onda deva bulur derdin nicesi
Rahman, Rahîm, ey Yüceler yücesi
Sen affı seversin Affet Allah’ım
Gecenin her anı saadet huzur
Saniyesi rahmet,her saati nur
Gönül ihsanınla sükunet bulur
Sen affı seversin affet Allah’ım
Günahım sırrımdır edemem beyan
Gizlisi açığı katında ayan
Ben bir aciz kulum nefsine uyan
Sen affı seversin affet Allah’ım
Lütfunla semaya çıkar dilekler
Ona eşlik eder ruhlar melekler
Günahkâr kulların affını bekler
Sen affı seversin affet Allah’ım
Bu Garip Hakkı’nın yaşlıdır gözü
Nedamet hissiyle yanıyor özü
Halini tarife yetmiyor sözü
Sen affı seversin affet Allah’ım.
Kadir gecesinde Rabbimizin affına mazhar olmamız dileğiyle.