- 626 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HALK KÜLTÜRÜ ÜZERİNE
Halk kültürü eşsiz derinlikte yüce bir kültürdür. Devrimci kültürün, çağdaş devrimci kültürün temel taşlarından biridir. Net,duru olan şeyleri, açık açık olan şeyleri, yaşanan şeyleri çok seviyorum. ’Folklor eskimiştir günümüz sanatı şudur budur’gibi teoriler de var. Üstelik bu teorileri yapanlar, kendilerinden yüz, iki yüz sene önce yaşamış insanları bir sevdayı tanımlarken, en sıradan biçimiyle tanımlarken bile aşamamış insanlar. Oturup duygusundan öğrenecekleri yerde, ’çağdaşlık’ teorileri adı altında yok sayıyorlar. Karacaoğlan’da her okuyuşunda yeni bir şey buluyorum. Daha önce görmediğim bir duygu genişliği.Tanımlayamadığım bir duygunun tanımını. ’Folklor aşılmıştır, günümüz şiiri şudur budur’ diye sanata bir kural konulamaz. Önemli olan , bir şeyin sonucunda şiir olmasıdır. Bunun için yararlanılacak ne varsa yararlanılır. Hangi biçimde olursa olsun, yeter ki şiir olsun, sanat olsun,o boyuta ulaşsın.
Şair kendi ruhunu şekillendirirken buna gereksinimi olan malzemeyi, tüm biçimleri özgürce kullanmalıdır.Şiire biçimsel sınırlar getirmek, bir bebeğe büyüme sınırları getirmek gibi bir şeydir. Zararlıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.