- 1880 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
HAYVANLARA TECAVÜZ İÇİN YASAL GENELEVLERİ AÇAN İNSANOĞLU VE İNSANLARIN HAYATLARINI KURTARAN HAYVANLAR
Biraz uzunca bir yazı olacak. Bölemedim. Kusura bakmayın.
Ayrıca hemen belirteyim bu yazının çok büyük bir bölümü alıntıdır. O bakımdan bir vatandaşın dediği gibi ’’ Zaten yazıların da hep kopyala yapıştır türünden şeyler’’ Diye yorum yapılmasın lütfen. Evet..Kopyaladım yapıştırdım.
.....................................................................................................
Ülkemizde zaman zaman gündeme gelen bir konudur hayvanlara yapılan kötü muamele. Köpeğe, eşeğe hatta ördeğe tecavüz olayları maalesef zaman zaman medyamızdan izlediğimiz iğrenç olaylar arasındadır. Ancak her şeye rağmen ülkemizde bu suçların çok büyük ve ciddi bir yaptırımı olmasa da en azından yasal olarak suçtur.
Bu girizgahtan sonra yavaş yavaş ana mevzuya geçeyim:
Bir iki gün önce baktım kuzenim face book sayfasında bir kampanyadan bahsediyor ve insanları bu kampanyaya katılmaya davet ediyor. Kampanyanın ne olduğunu okuyunca da dehşete düştüm.
Dehşete düştüm çünkü kampanya Danimarka, Norveç ve Tayland’da bulunduğu iddia edilen - YASAL- hayvan genelevleri ile ilgiliydi.Kuzenim bu iğrenç uygulamaya son verilmesi için başlatılan bir imza kampanyasına davet ediyordu insanları. Kampanyaya imzam ile destek oldum tabii ki.
Evet..Yanlış okumuyorsunuz. Tayland neyse de Norveç ve Danimarka gibi sözde medeni iki Avrupa ülkesinde bazı sapıkların -hem de yasal olarak- hayvanlarla cinsel ilişki yaşamaları için kurulmuş hayvan genelevleri varmış.
Aslında bu tür haberlere pek itibar etmem. Öyle hemen balıklama atladığım haberler değildir bunlar. Ancak kuzenim de öyle her habere balıklama atlayan biri değildir.
Olayı internetten araştırınca baktım ki olay sadece bu üç ülke ile sınırlı değilmiş. Almanya, Hollanda, İsviçre gibi ülkelerde de bu tür yasal hayvan genelevleri varmış.
Ancak yine de internetin nasıl bir çöplük olduğu herkesin malumu. Dolayısıyla yine de bu tür haberlere ihtiyatla yaklaşmak gerekir. Çünkü her ne kadar hayvanlara tecavüz maalesef var olan bir sapkınlık olsa da bunun yasal olarak var olması insan aklının alabileceği bir şey değil.
Hayvanlar bizim en yakın dostlarımız aslında. Hatta o kadar dostlar ki bazen hayat kurtardıkları bile oluyor. Hem de kendi hayatlarını tehlikeye atarak. O bakımdan da hiç bir zaman, hiç bir şekilde kötü muameleyi hakketmiyorlar.
Evet..İnsanoğlu maalesef hayvanlarla cinsel birleşme gibi hiç bir hayvanın asla yapmayacağı bir sapıklık için hayvan genelevleri açarken hayvanlar insanların hayatlarını kurtarıyor.
................................................................................................................................
İşte şimdi onlardan sadece bir kaç tanesinin öyküsünü anlatacağım sizlere.
Bu hayat kurtaran hayvanlardan ilki tam bir kahraman. Çünkü o bir değil, iki değil tam yüz doksan dört insanın hayatını kurtarmış. Üstelik de boyuna posuna bakmadan. Üstelik de hem göğsünden vurulduğu hem de bir ayağı koptuğu halde.
O bir güvercin. Adı da Cher Ami yani Fransızca olarak ’’Sevgili Dostum ’’
1. GÜVERCİN CHER AMİE
1.Dünya Savaşı yıllarında 1918 yılında Amerikan ordusunun 77 Tümeninden 554 asker Almanlar tarafından kuşatılır ve büyük çoğunluğu ya öldürülür ya da esir edilir. Bu kıyımdan sadece yüz doksan dört asker kurtulur. Ancak onların durumu da oldukça kötüdür zira ABD birlikleri, askerlerini kurtarmak için yetişmişler fakat Almanlara esir düşmekten kurtulan kendi askerlerinin bulunduğu mıntıkayı bombalamaktadırlar.
Yüz doksan dört askerin hiç bir şekilde kendi birlikleri ile temas kurabilmeleri mümkün değildir. Ellerindeki tek seçenek yanlarında bulunan posta güvercinleridir. Üç posta güvercininin ayağına mesajlar bağlanarak uçurulurlar. Bu üç güvercin den ikisi Almanlar tarafından vurularak öldürülür. Kalan bir tanesi de vurulur. Hatta yere düşer ama yaralı halde tekrar havalanır. Havadayken açılan ateş sonunda bir ayağından daha vurulur. Ayağı kopar. O haliyle 40 kilometrelik yolu 25 dakikada kat ederek sağlam kalan ayağındaki mesajı ABD birliklerine ulaştırır.
Mesajda ’’ ’’We are along the road paralell (sic) 276.4. our artillery is dropping a barrage directly on us. for heavens sake stop it. ’’ (276.4ün paralelindeki yolun yanındayız. kendi mevzilerimiz direkt olarak üzerimize yaylım ateşi yapıyor. Tanrı aşkına durdurun.)
Bu uçuş esnasında Cher Ami göğsünden vurulmuş, bir gözü kör olmuş ve bacağı da vücuduna sadece bir tendonla bağlı kalacak şekilde kopmuştur. Tümenin hekimleri tarafından tedavi edilir, hatta kopan bacağının yerine kendisine tahtadan bir bacak yapılır.
Bir generalin gözetiminde Amerika’ya getirilen kuş, bir çok madalya ile ödüllendirilir. Yaklaşık bir yıl sonra ölümünün ardından tahnitlendiği esnada, kayıtlara erkek olarak geçirilmiş olmasına karşın dişi olduğu farkedilir. Halen National Museum Of American History’de özgürlüğün bedeli sergisinde yer almaktadır.
2-LABRADOR TANG
Yüz doksan dört kişinin hayatını kurtaran Cher Ami gibi Labrador cinsi bir köpek olan Tang da 92 kişinin hayatını kurtarmıştı.
1919 yılında Ethie adlı bir gemi kayalıklara çarpmıştı ve 93 kişilik personelden biri suya düşerek ölmüştü. Geride kalan 92 kişi ise çılgınca kendilerini kurtarma çareleri arıyorlardı. Geminin köpeği Tang, ağzına bir halat parçası alarak buz gibi sulara atladı ve saatlerce yüzdükten sonra bir sahile vardı. Tang’ın ağzındaki halat parçasını gören insanlar onun geldiği yöne yöne doğru deniz taşıtlarıyla yola çıkarak 92 kişiyi mutlak bir ölümden kurtardılar.
3- PAPAĞAN WİLLE
Bebek bakıcısı Megan Howard, baktığı iki yaşındaki bebek için tart yapıyor ve soğuması için tezgahın üzerine bırakıp kendisi banyoya giriyor. İşte o anda evin papağanı Willie ’’Anne bebek, anne bebek’’ Diye ortalığı ayağa kaldırınca Megan içeri koşuyor ve tartlardan birini alıp yemeğe çalışan bebeğin boğulmak üzere olduğunu görüp acil müdahale ile morarmış vaziyetteki bebeği kurtarıyor.
4- MERAKLI KEDİ WİNNİE
Winnie bodrumda meydana gelen kaçaktan ötürü karbon monoksit dolan evde uyumakta olan sahibini miyavlayıp tırmalayarak kurtaran kahraman bir kedi. Sahibi kedinin huysuzluklarına zor da olsa gözlerini açtığında hareket kabiliyetinin çoğunu yitirmişti. Zar zor ambulansı arayarak kendinin ve çocuklarının hayatını kurtaran ekibin gelmesi ve ilk müdahaleyi yaptıktan sonraki açıklaması ise Winnie’nin hak ettiği değerin fazlasını anlatıyordu. Çünkü eğer kedi 5 dakika daha geç davransaydı şu an hayatta olmayabilirlerdi
5 DOBERMAN KHAN
Henüz sahiplenilmesinin ardından 4 gün geçmişti ki Khan evin 1,5 yaşındaki bebeği Charlotte’ın yanında bahçede havlıyor ve agresif hareketler yapıyordu. Annesi ne olduğunu algılamaya çalışırken aslında Khan’ın kahverengi büyük bir yılandan Charlotte’ı koruduğunu anlıyorlar. Hatta bu yüzden yılan kahraman köpek Khan’ı ısırıyor. Neyse ki yılan zehrini tamamen boşaltamıyor ve tedavisi yapılan Khan sağlığına tekrar kavuşuyor.
6- BEYAZ BALİNA MİLA
Nefes ekipmanları olmadan balinalarla dolu bir tankta dalış yapılan bir turnuvada 26 yaşındaki bir dalgıç 20 feet derinliğe dalarak kendini deniyordu. Fakat daldıkça azalan soğukluktan dolayı bir süre sonra dalgıcın ayakları dondu ve hareket edemez hale geldi. Nefes almakta da zorlanmaya başladığı sırada Mila isimli beyaz balina ayaklarından iterek onu su yüzüne çıkmasında yardım etti. İnsanlarla yakın ilişkiler içerisinde olduğu ve yumuşak bir ağza sahip olduğu için dalgıca da zarar vermeyen Mila sayesinde dalgıç boğulmaktan kurtuldu.
7- PİTBUL KİLO
Sahibi ve kız arkadaşı evdeyken kapı çalınıyor ve kargo kıyafetleriyle bir adam kapıda paketlerini uzatıyordu. O sırada cihazının çalışmadığını ve içeriden kalem alarak manuel bir şekilde imza alabileceğini belirterek sahibi uzaklaştıran kargocu evin içerisinde hırsızlık için bakınırken tam o sırada pitbull Kilo’nun farkına varması ve sahibini uyarması üzerine panikleyerek ateş ediyor. Kilo’nun başına isabet eden kurşun boynundan da yaralıyor. Veterinerde tedavi olduktan sonra mucizevi bir şekilde iyileşme gösteren Kilo o olaydan 3 gün sonra ayağa kalkıyor hatta. Tam bir kahraman!
8- POT KARINLI DOMUZ LULU
Lulu’nun sahibi aniden geçirdiği kalp krizi sonucu yere yığılmıştı. Bunu fark eden Lulu hemen evden çıkarak sokaktaki araçların önüne atladı ve geçenlerin ilgisini çekmeye çalıştı. Tepki veren duyarlı insanlardan birinin eve kadar takip ettiği Lulu, sahibinin durumunu kadına göstermiş oldu. Gelen sağlık ekipleri sayesinde sahibinin hayatı kurtuluyor.
9- ALMAN KURDU BUDDY
Joe Stalnaker, Buddy’i henüz 2 aylıkken sahiplenmişti. Geçirdiği hastalık nedeniyle bazen atakları gelebiliyordu ve bu durumlarda Buddy’nin 911’i arayabilmesi için eğitiyor. Buddy henüz 2 yaşındayken sahibinin geçirdiği krizi fark edip telefondan dişleriyle tuşladığı acil yardım hattına havlayıp uluyarak ekiplerin gelmesini sağlıyor. Bilinci kaybolmuş şekilde bulunan sahibi ise birkaç gün hastanede kaldıktan sonra sağlığına kavuşuyor Buddy sayesinde.
10- KEÇİ MANNY
Sahibi Avustralyalı çiftçi Noel Osborne, sesini insanlara duyurabileceğinden uzak bir alanda düşerek kalçasını kırıyor ve hareket edemiyor. O halde, bulunduğu yerde 5 gün geçirmek zorunda kalan adama Manny adındaki keçisi yardımcı oluyor. soğuk ve yağmurlu gecelerde ona sarılarak sıcak tutuyor, sütüyle besliyor. Sonrasında arkadaşları tarafından aranılıp bulunan Noel Osborne geçirdiği günlerde yalnız olsaydı bu süreci atlatamayabilirdi.
11- GOLDEN RETRİEVER TOBY
2 yaşındaki Toby’nin sahibi ona boğulma anlarında neler yapması gerektiği konusunda eğitmeye çalışmıştı fakat başarılı olamamıştı. Bir gün sahibi gerçekten boğulduğunda Toby, 45 yaşındaki kadının göğsüne zıplayarak boğazındaki meyveyi çıkarmasını sağladı. Kendine gelen kadının ilk gördüğü şey Toby’nin onun suratını yalayışıydı.
12- İNGİLİZ COCKER SPANİEL HONEY
5 aylık Honey ve Michael Bosch araçlarında yolculuk halindeyken bir yamaçtan yuvarlanarak kaza geçiriyorlar. Tepe taklak olan aracın içinde ters durup sıkışan adamın tek umudu küçük köpekti ve son can havliyle tasmasını salıyor. Kendini kurtaran köpek yarım mil koşup insanların ilgisini çekerek onları kaza alanına getiriyor. Honey’nin hızı sayesinde geç kalınmadan müdahale edilebiliyor.
13- FİL NİNGNONG
8 yaşındaki Amber Mason, ailesiyle birlikte Tayland’ta tatildeydi. En güzel bölümü de 4 yaşındaki fil NingNong ile geçirdikleri zamandı. Filin sırtına binip sahibiyle birlikte sahile indikleri sırada fil eğiticisi suda balıklarla ilgilenirken Ningnong bir şeylerin ters gittiğini fark edip sahilin tam tersi yönüne doğru koşmaya başlıyor. Yaklaşan tsunamiden minik çocuğu kurtaran file daha sonra ulaştıklarında çocukla sarıldıklarını ve güvende olduklarını görüyorlar.
14- CHİHUAHUA CHİ CHİ
Minik köpek Chi Chi ve sahibi Mary Lane plajda güneşlenirlerken Chi Chi sakin uykusundan bir anda fırlayıp kendini kumlara atıyor. Atlarken sandalyesini bile devirip hiç görülmemiş bir şekilde garip davranışlar sergileyip gözlerini diken minik köpeğin gösterdiği yöne baktıklarında açık denizde sörf tahtaları devrilmiş ve başlarını dalgalardan dolayı zor bir şekilde yukarıda tutmaya çalışan 2 kadını fark ediyorlar. Yardım kadınlara ulaşana kadar sakinleşmeyen Chi Chi, ancak her şey normale döndüğünde tekrar sandalyesine dönüyor. Hayatı kurtulan kadınlar ve otel yönetimi bu minik misafirin kahramanlığını ödüllendiriyor.
15- KEDİ PUDİNG
Puding sokaklarda yaşayan sarman bir kediydi ve Amy Jung ona sıcacık bir yuva açarak sahiplenmişti. Hatta Pudingin yakın arkadaşlarından Wimsy de bu ailenin bir ferdi olmuştu. Gecenin ilerleyen saatlerinde Jung yatağındayken diyabetinden dolayı kriz geçiriyordu. Puding onun elini ısırarak uyandırmaya ve oğlu Ethan’ı çağırmak için dürtmeye çalışıyordu. Bir yandan da miyavlayan kedinin sesini maalesef oğlu duymuyordu. Bunun üzerine oğlu Ethan’ın yatağına giderek zıplayıp miyavlayan Puding sayesinde Ethan uyanarak annesine ilaçlarını verebiliyor. Bu hayat kurtarıcı davranıştan sonra Puding profesyonel olarak da Jung’ın krizlerini hissedip yardım çağırma konusunda eğitim almaya başlıyor.
16- İSİMSİZ BİR SOKAK KÖPEĞİ
Birleşik Arap Emirliklerinde adı bile olmayan bir sokak köpeği daha yeni doğmuş ve terkedilmiş bir bir bebeği, bir çöplükte görüp onu ağzına alarak en yakınında bulunan bir evin kapısı önüne bıraktı. Kapıyı açan hane halkı yerde canlı ve yeni doğmuş bir bebek görünce onu hemen hastaneye götürdüler ve bebeğin hayatı kurtuldu bir sokak köpeği sayesinde.
KAYNAKLAR:
1- listelist.com/kahraman-hayvanlar/
2- seyler.eksisozluk.com/i-dunya-savasinda-194-kisinin-hayatini-kurtaran-kahraman-guvercin-cher-ami
3- www.uludagsozluk.com/k/%C3%A7%C3%B6pe-at%C4%B1lan-yeni-do%C4%9Fmu%C5%9F-bebe%C4%9Fi-kurtaran-k%C3%B6pek/
/
YORUMLAR
Yazının başından anlatılan olaylar gerçekten iğrenç ve tiksindirici insan olanlar bunu yapmaz diyorsunuz. Burada hemen Hazreti Mevlana'nın bir sözü geldi aklıma paylaşayım ''Hayvanlar Allah'ın sessiz kullarıdır kıyamet günü geldiğinde onlar kendilerine yapılan haksızlıkları bir bir haykıracaklardır.'' der Mevlana... Hayvanların insanlara yardım etmesi ile de ilgili her gün bir dolu olay yaşanıyor günümüzde ve geçmişte de yaşandı bir dolu örnekleri var. Güzel bir yazı olmuş kutlarım Sami Hocam...
Filiz Şahin.
sami biberoğulları
Bu arada sevgili Filiz'e de cevap vereyim:
Mevlanın mesnevisinde hayvanlarla cinsellik değil bir hayvanla cinsellikten bahsedilir. Bu hikaye de '' Kabak Hikayesi'' olarak bilinir.
O hikayedeki olay hayvana tecavüz kapsamına girer mi bilemiyorum zira bir konağın hanımı ile bir eşek arasındaki cinsel ilişki anlatılmıştır ve aynı şeyi yapmaya çalışan hizmetçinin araya kabak koymaması sebebiyle bu cinsel ilişki esnasında öldüğünden bahsedilerek hırsın ve aşırı tamahın zararları anlatılmaya çalışılmıştır. Buna odaklaklanmak yerine olaydaki cinsel ilişkiye odaklandığımız takdirde asıl mesajı kaçırıyoruz maalesef.
Filiz Şahin.
Filiz Şahin.
2017 YILI İÇİNDE ADAMIN BİRİ BİR KİTAP YAYIMLAMIŞ İÇİNDE KÖPEĞE TECAVÜZ TARİF EDİLİYORMUŞ MİLLET AYAĞA KALKINCA YAPTIĞI AÇIKLAMA DA DEHŞET VERİCİYDİ.
" adlı romanının bir sahnesinde yer alan zoofiliyle ilgili bir tasvirin hayvan dostları okurlarımız tarafından şiddetle eleştiriliyor olmasını anlayışla karşılamak isterdik ancak edebiyat ne yazık ki kendi kendini sansür etmeye imtina ederek gerçekleştirilebilecek bir mecra değildir.""
VAY BENİ DÜNYA VAY. BOŞVER HOCAM BU DÜNYA ZATEN BANA GÖRE DEĞİL İŞTE EMANETİN DEVİR SAATİNİ BEKLİYORUZ
KİM NEREDEN SALDIRIYORSA ORADAN DERT BULSUN
Değerli hocam, insanın insanlaşmasında hayvanların yeri ve öneminin tarihi mutlaka yazılmıştır ama sadece bu yazıdaki örnekler bile bunu anlamamız için yeterlidir...
Buna rağmen 'Hayvan Genelevi' gibi şeyi düşünebilen insanın insanlaşma sürecini kendi kendine nasıl zorlu hale getirdiğini de anlıyoruz...
Yine de şöyle denecektir; "Kurban Bayramında kesilen milyonlarca hayvana ne demeli?..."
Et yediği halde böyle söyleyenleri bir tarafa iterek, hiç et yemeyenleri dikkate alarak mütalaa edelim; kurban, insanın insanlaşma sürecinde aşmak zorunda olduğu nefsine karşı mücadelesinde, bu mücadelelen insanlaşarak çıkmak için Allah'a verdiği sözle kendisini bağlamasının, yani nefsini yenmesini içselleştirmesinin imkanıdır...
Yani, Müslüman kurban edeceği hayvana tecavüz etmediği gibi, nefsine karşı mücadelesinde verdiği sözü simgeleyen hayvanı her türlü eziyettten, insanlaşma sürecine ters düşen muamelelerden uzak tutar...
Kurbanlık, diğer bütün hayvanları da simgeler...
[Müslümanların sirk yapmamasının nedeni budur herhalde...]
Güvercinin hikayesinde gözyaşımı tutamadım, değerli hocam...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Hayvanların hikayelerini okurken ben de çok duygulandım.
Selam ve sevgilerimle.
Daldan düşmedi onlar, bizi yaradan onlarıda yarattı,tıpkı nefes alan her şey gibi.
Havanlara yapılan bu zülum benim en hassas noktam..
Neden ? Çünkü talep edemiyorlar sadece bakışları ve vücut dilleriyle bizden
merhamet diliyorlar. Yani onlar bu yeryüzünde bizim şefkat sınırlarımız kadar
var oluyorlar ve hiçbir hayvan doyma içgüdüsü olmadan bir diğerini öldürmüyor ki
bu da var olmalarının gereği...Suçluyum, suçlusun ve suçluyuz hepimiz...
İnsan olmanın erdemlerini taşıyamadığımız için. Hep düşünürüm bazen bu konu
hakkında canım yandıkça, acaba insan denen yaratık eziyet ettiği bir hayvanın
bedeni ile mi yeniden dünya'ya gelecek ? Orasını bilemem ama temennimdir..
sami biberoğulları
Aslında bir hayvanın gözlerine dikkatlice bakıp ondaki masumiyeti görebilen hiç kimse bu kadar vicdansız olamaz diye düşünüyorum. Ama demek ki bakmıyor bazı insanlar. Ya da bakıyor ama göremiyorlar:
Temenninie aynen katılıyorum. Keşke her insan, eziyet ettiği hayvanın bedeniyle haşrolsa ve hesap verse
Selam ve sevgilerimle.
Bu nasıl dünya diyeceğim geldi ama zalimlikte insan kadar dibe vuranı yok yani...hayret ki ne hayret!!!Gönlü güzel arkadaşım sonraki örneklerle de bana örnek oldun..inşallah ilerleyen zaman içerisinde görüşeceğiz bu konuyu.saygılar
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Allah sonumuzu hayretsin.
Nasıl bir dünyada yaşıyoruz biz böyle. gerçi üstünde yaşayan insan kılığındaki hayvanlar yüzünden dünyanın ne suçu var ki.
sözde bu medeni ülkeler, gerçekten de çok medeni imişler.. biliyorduk ama tekrarından geçmiş olduk yine..
bu insanlar hayvanlara yaptıkları zulüm yüzünden hesaba çekileceklerini biliyorlar mı acaba. bu nasıl bir cehalet, nasıl bir iğrençlik..
duyarlılığınıza bin saygım ile efendim.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar...
Şeytan boşuna dememiş '' artık bana gerek yok ''
sözün bittiği insanlığın deri değiştirip hayvan bile olamadığı bi asır çığlık dünyasında varlığımızı sürdürüyoruz.
her türlü sapkınlık ALLAHSIZLIKTAN geçer der susarım.
eyvallah.
inanmanın bittiği sınırda ateş egemendir.
acaba dedim kaç kişi duyarlı olup yazıyı okuyacak merakla beklemediğim.
genelde aşk şiirleri ya da yazıları okunma rekoru kırıyor.
_____ah içlerine acıdıklarım cehennem odun bekler her dem..._____
saygı bınkez.
eyvallah.
sami biberoğulları
İnanın bana beklediğimden daha fazla okuyan oldu bu yazıyı.
Gönül elbette daha fazla olmasını istiyor ama bu bile bir şey...Demek ki herşeye rağmen bizim insanımız bu konuya duyarlı.
Selam ve sevgilerimle
Yazının ilk bölümü mide bulandırıcı. İnsanlıktan çıkmışlığımızın yeni bir kanıtından başka bir şey değil. İğrenç..!!!
Yazının ikinci bölümünde ise yeniden sakinleşiyoruz. Ama yine de insanın insan olduğuna dair bir belirti yok. Sadece hayvanların saygıyı bizden daha çok hak ettiklerini yeniden öğreniyoruz.
Sevgilerimle..
Den(iz) tarafından 7/20/2017 11:21:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Maalesef bu yazının hiç bir bölümünde Eşref-i Mahlukat olan olan insan figürünü göremedik.
Selam ve sevgiler benden.
Duyduklarıma inanamadım; sapıklığın yasal halli ve ben, hayvan genelevi açanları kınıyorum, lanetliyorum. 14 yaşında iken 5 köpeğin saldırısında beni ölümüne koruyan "Co" canım o adlı köpeğim olmasaydı sanırım şu an yaşıyor olamazdım. Ben tüm hayvanları seviyorum ve bir hayvan sever olarak o ülke yöneticilerini kınıyorum; yazıklar olsun! mide tiksindirici; insanlığı kirlettiler ve şimdi sıra hayvanlara mı geldi?
Keşke böyle bir şey duymamış olsaydım...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
DemAN
Gerçek bir dosttu,
selam ve saygılarımla
insan hayvanının yap/amayacağı şey yok.
Hayvanlar konuşabilseydi şayet insan saklanma yer bulamazdı. Öyle insanlar var ki şeytan bile onlardan uzak durur.
Daha 3 gün önce oldu olay cereyan edeli, kadınla aynı apartmanda oturuyoruz.Herkes ona hacıanne diyor.Yok ben teyze diyorum hacıysa şayet onun hacılığı Allah için bana ne.Neyse
Sokak köpeği güneşten korunmak için bloğun bizim taraftaki en alt kat balkonun da altına girip yatmış ki kediden bile korkuyor hayvan.
Bu yaşlı kadın " beni küçükken köpek ısırdı çok korkarım " diye diye Venüsten bile uzakyürürken o zavallıyı orada gördü" bu köpeği alıştırmayın buralar hoşt git burdan" nidalarıyla sokak köpeğinin burnun dibine kadar girdiyse sadece çocukların halis niyetine ve korkusuna inanırım.Çocuklar temizdir ve hayvanlarla birbirlerini anlarlar.SİZ YİNEDE İKİSİ BİR ARADAYKEN KONTROLÜ ELDEN BIRAKMAYINÇocuk da insan yavrusu.hayvanın gözüne parmağını sokabilir.
HAYVAN KADAR MÜSTESNA OLAMAYAN İNSAN SAPKINLIKTA SINIR TANIMIYOR YA
ALLAH HAYVANLARI BEBEKLERİ VE ÇOCUKLARI KORUSUN BU AZMIŞLARIN ŞERRİNDEN .
En’am suresinin 38. Ayetinde;
“Yeryüzünde yürüyen hayvanlar ve (gökyüzünde) iki kanadıyla uçan kuşlardan ne varsa, hepsi ancak sizin gibi ümmettir. Biz o kitapta hiç bir şeyi eksik bırakmadık. Nihayet (hepsi) toplanıp Rablerinin huzuruna getirilecekler.”
Filiz Şahin. tarafından 7/20/2017 4:52:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle sevgili Filiz.
Filiz Şahin.
ALLAHI MI BİLİYORLAR DİNİ Mİ BİLİYORLAR
SORSAN HEPSİ MÜSLÜMAN
ÇOK ÖFKELİYİM ZATEN
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.