Fala inanma Falsız da kalma…
Fala inanma falsız da kalma,
Her söylenen söze inanma,
Söylenen sözler aynı zaten,
İnanıp da ta derinlere dalma,
Seni seven sana aşık biri var,
Söylediği lafın sende yeri var,
Fala bakanların lafta sihri var,
Falcının kalıplaşmış sözleri var…
…
Dayıoğlu:
‘’ ’Tayinin okulu bitirir bitirmez doğuya çıkacak.Stadın altında bir arsa alacaksın oraya ev yapacaksın,evin yanına da bir okul yapılacak tayinin de oraya çıkacak, demişti.Tabi bu lafa gülmüştüm .Gülünmez olur mu?Üniversite ikinci sınıfta okuyorsun,tayinin çıkmadan, doğu görevini yapmadan,evlenmeden… ev sahibi olacak, üstelik bir de evin dibinde olan okulda görev yapacaksın.Masal gibi gelmiş inanılmayacak bir olaydı.Zaten fala bakarak söylemişti halaoğlu tüm bunları…
…
Söylediği her lafa gülmemek için kendimizi zor tutardık.Üniversite ikinci sınıfa gittiğim yıllardı.Halamın oğlu Cahit yaz tatillerinde bizlere gelir hoş beş eder, sohbete geçerdik.Sohbetlerine hayran kalır kendimizden geçerdik.O zamanlar kendisine hoca derlerdi.Başına takkesini takar sırtına cübbesini giyer eline de tespihini alır sılahı rahimde bulunurdu.Sağ olsun en çok da bizlere uğrar dayıoğlunu ziyarete geldim der biz de baş köşede kendisine yer ayırırdık.
…
Misafir olur da kahve olmaz mı? Kahve olur da fal olmaz mı? Kahvelerimiz afiyetle içtikten sonra sırayla falımıza bakardı.Söylediği o güzel laflar karşısında gülmemek için kendimizi zor tutardık.Hatta o zamanlar bu fala bakanlar bu güzel lafları nerden uyduruyor diye saatlerce düşünürdük.
…
Mutlu olacaksın. Bir haber alacaksın bu haberi yaparsan senin için hayırlı olacak. Tam göremiyorum fakat şu kadar zaman içerisinde biriyle tanışacaksın bu kişi de sana yardımcı olmaya çalışacak.
-Aaa bak gözyaşı görüyorum bu sevinç gözyaşı, bir kadın görüyorum yaa bu hep seni çekiştiriyor,çekemiyor,yüzüne gülüyor arkandan ise konuşuyor. Bir sıkıntın varmış ama yavaş yavaş atmışsın onu içinden. Yakın zamanda bir kalabalık içine gireceksin.
- Ay güzelim senin içinde ’a’ harfi olan birinden beklediğin haber var. Bu haber en geç iki gün içinde sana ulaşacak.Seni çok sevdiğini söyleyecek.
- Sen kısa bir yola çıkmayı planlıyorsun ama iki kişi engel oluyor. Annen ya da baban yola çıkmana engel oluyor.Sen onların rızasın alarak bu yola çıkmalısın.
-Hanenize misafirler gelecek.Gelen misafirler hayırlı konuşmalar yapacak sen de bu konuşmalara çok sevineceksin.
….
-Kafana çok taktığın bir şey var. Ama bu sıkıntılarını atlatacaksın.Çok kafa yorma kısmetin açılacak para gelecek
…
İnanın sizin de bildiğiniz gibi çok alıştık bu laflara…Eee ne yapalım.Atalarımız ne demiş:
-Fala inanma falsız da kalma.Onun için de her gelişte canı gönülden falımıza bakar,enerji depolardık.Hayatının en güzel yılları…Gençlik yılları …Bir de gençliğin en güzel en hareketli yılları…Üniversite yılları…
Fala inanma falsız da kalma derler ya bu laf çok doğrudur.Herkes de bu lafı uygular fala baktırır.
Ben o zaman böyle işlere karşı biriydim.
-Fala inanılır mı kardeşim, dedim.
Bizimkiler ve kardeşlerim:
-Hasan abi senin de bir falına baksın, dediler.
-Ne falıymış! Ne falıymış, dedim.
Onlar da:
- Kahve falı kahve falı dediler…Daha ben bak demeden fincanı ters çevirmişler…
Cahit hoca dikkatli şekilde bir fala bir bana bakmaya başladı.
Dayıoğlu:
‘’Tayinin okulu bitirir bitirmez doğuya çıkacak.Stadın altında bir arsa alacaksın oraya ev yapacaksın,evin yanına da bir okul yapılacak tayinin de oraya çıkacak, demişti.Tabi bu lafa gülmüştüm .Gülünmez olur mu?Üniversite ikinci sınıfta okuyorsun,tayinin çıkmadan, doğu görevini yapmadan,evlenmeden… ev sahibi olacak, üstelik bir de evin dibinde olan okulda görev yapacaksın.Masal gibi gelmiş inanılmayacak bir olaydı.Zaten fala bakarak söylemişti halaoğlu tüm bunları…
…
Ben de:
Git be sen hayal mı görüyorsun, dedim.
Cahit hoca da:
-İnan dayıoğlu zaman ne gösterecek göreceğiz,dedi.
Bu sözleri söylediğinde stadın altında tek tük ev vardı.Okulun yeri ise bile belli değildi.Söylediği sözler de inanılacak gibi değil hayali sözler…
…
Vay be zamanla neler değişiyor,neler oluyor.
…
Üniversiteyi bitirdiğimde tercihlerime doğu görevi olan yerleri yazdım ve tayinim Şanlıurfa Suruç-Ölçektepe İlköğretim Okuluna çıktı.Doğu görevi çıktığı yılın Ekim ayında 29 Ekim’de düğün yaptım.2003 yılında stadın altından arsa aldım.4 yıl burada görev yaptıktan sonra Gaziantep Nurdağı-Güneykışla İlköğretim Okuluna tayinim çıktı.4 yıl da bu okulda çalıştıktan sonra Gaziantep İslahiye Cumhuriyet İlköğretim Okuluna isteğe bağlı tayinim çıktı. İslahiye yaşadığımız ilçe Hassa’ya yakın olduğu için ev yapmaya karar verdik ve ev yapmaya başladık.1 yıl sonra isteğe bağlı idareci ataması ile Gaziantep Nurdağı Fatih İlköğretim Okuluna atamam yapıldı.Bu okulda 2012 yılında isteğe bağlı branş değişikliği ile Görsel Sanatlar Alanına geçiş yaptım.Artık ortaokul ve Liselerde görev yapabilirdim.
Alan değişikliği yaptığım yıl yaz tatillerinde gelip kaldığımız evimizin tam önüne Hatsaş A.Ş.Ortaokulu yapılmaya başlandı. İnsanoğlunu isteği bitmez ama benim tek isteğim çocuklarımın da öğrenim gördüğü bu okula tayinimin çıkması idi.2013 yılında isteğe bağlı il içi idareci ataması ile İslahiye Anadolu İmam Hatip Lisesi müdür yardımcılığına atandım.
…
Sanki o yıl içime doğmuştu tayinimin çıkması.Daha önceki bir köşe yazısında sanki içime doğmuştu ile belirttiğim gibi 2014 yılında tayinimin çıkacağı içime doğmuştu.2014 yılında isteğe bağlı il dışı atama ile ta üniversitede okurken bir fala bakarak söylediği evimizin dibindeki bir okula; Hatsaş AŞ.ortaokuluna tayinim çıkmıştı.Halen stadın altında evimizin önündeki Hatsaş AŞ.ortaokulunda görev yapmaktayım.
…
Nerden nereye. Zamanla her değişiyor.Zamanla istekler hayaller gerçek oluyor.Gerçek olmayan ise gidenlerin geri gelmesi.Nice insanlar bu zaman diliminde uçup gitti ama gelmedi.
…
Halaoğlu ile her karşılaştığımızda sıcak bir kahvemizi yudumlarken o güzel yaşanmışlıkları tekrar konuşur geçmiş güzel günlere tekrar gideriz.Ben de:
-Halaoğlu fala inanmıyorum ama yine de falıma bakar mısın der,güler geçeriz…
16.07.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.