Bir Destandır...
(1) gece çok geç vakitte duyuldu ezanın sesi,
(5 )vakit için değil darbe için çağırıyor herkesi,
(T)emmuzun onbeşinci gecesi çoook karanlıktı,
(E)şkıya terör örgütü saldırısı hemen bir anlıktı,
(M)illetim çok iyi biliyor gecenin sonu aydınlıktı,
(M)illi ruh kenetlendi 248 şehidin alnı daha aktı,
(U)yumadı tüm yurt aydınlık yöne doğru baktı,
(Z)afere ulaşmak için ışıkları sabaha kadar yaktı…
…
Yaşadığım geceler arasında en uzun ve en sıcak gece olacağını bilseydim hiç yatar mıydın o saatte…Yattığın saat erken değildi ki…Her zaman olduğu gibi yatsı ezanını balkonda huşu ile dinleyip namazını da huşu içinde eda etmiştin.Gelecek güne bir saat kalmıştı ki gecenin o sıcaklığında sağa sola döne döne uyumuşum.
…
Allah kabul etsin şükürler olsun yatsı namazını kılarak uykuya dalmıştın. Mevsim yaz aylardan ise Temmuz. Gündüzleri çok sıcak dışarı zor çıkılırken akşamları da sıcaktan; evin içinde, odalarda durulmuyor ya balkona çıkılıyor ya da dama…
Çok şükür oturduğumuz ev balkon yönünden çok kullanışlı. Yaz mevsimi geldiğinde hele gece vakti ise balkon olmazsa olmazlardan bir bölüm… Zaten bu sıcakta da insanlar içeride duramaz,yatamaz ki… Yere serili bir savan ,kurulu bir sedir ya da çekyat üzerinde oturulur,uyku vakti geldiğinde doya doya uyunur, Temmuz ayının sıcak gecelerine bir nebze ilaç olur evin balkonu…
…
Sabah bu kadar mı erken oldu? Gözlerimi açamaz halde iken sabah ezanı okunmaya başladı.Bir yanlışlık mı vardı acaba.Yoksa hoca saate mi yanlış baktı gecenin bu saatinde bu karanlığında daha sabah vakti girmemiş iken ezanı okuyordu.Bir yanlışlık olmalıydı.Balkonda uykulu gözlerle sağa sola baktım…
Çoğu evde ışık yanıyor sokak aralarında ise taşıtlar hareket ediyordu.Saate baktım yeni gün gireli on altı dakika olmuş… Saat 00:16. Bu saatte sabah ezanı okunmazdı ki… Evet, bir gariplik bir tuhaflık vardı.
Ezan sesi ile uyandım. Sabah bu kadar çabuk mu oldu? Minarelerden ezan sesi ardından selah sesi…Olamaz hoca mı yanıldı diye sormadan sorgulamadan cep telefonu çalmaya başladı.Hayırdır bu saatte gece saat 12 yi geçmiş kim arardı.Telefona baktım alt katta oturan kiracılar.Telefona baktım heyecan ve endişeli bir ses tonuyla Hasan hocam;
-Darbe oluyor!
-Darbe oluyor! dedi.
-Ne darbesi kardeşim! Bu ülke, bu millet askeri darbelere geçit verir mi, dedim. Sen aklını mı yitirdin?Askeri darbeler kapandı.Hiç bir güç hele de askeriye bu ülkeye baş kaldıramaz darbe yapamaz artık, dedim.Hemen biraz korku biraz da endişe ile televizyonu açmak için yöneldim.
Televizyonu açtım,kanalları çevirdim ki Flash haber!
Asker hükümete karşı darbe girişiminde bulundu. Arka arkaya Ankara’dan,İstanbul’dan görüntüler,canlı yayınlar sunulmaya başlandı.Halk sokaklara inmiş askere, askeri darbeye dur diyordu.
…
Ellerimi yaratana açtım;
-Yarabbi ülkemize birlik beraberlik getir. Hiçbir terör örgütünü muradına erdirme.Bu güzel ülke insanlarını dost kardeş eyle,diye dua ediyordum ki:
Cumhurbaşkanımız canlı yayına bağlandı.Canlı yayında:
- Vatanını,milletini seven tüm halkı darbeye dur demeye çağırıyordu. Vatanını, milletini seven ,darbeye dur diyen vatandaşları meydanlara inmeye davet ediyordu.
…
Gece çok uzun çok karanlıktı. Yarabbi gecemizi aydınlık sabaha erdir.Birlik beraberliğimize kasteden terör örgütlerini,düşmanları rezil rüsva et.
…
Korku,endişe ile ekranlardan hain terör örgütünün darbe girişimini izlerken dilimiz duada idi.Hain terör örgütü yurdumuzun başkentinde başkentin kalbini bombalamaya başladı.İnsan bu kadar acımasız bu kadar zalim olabilir mi?İçimizde beslenen hainler milletin vergisi ile alınan silahları,tankları ülkemizin kalbine meclisine doğrultmuş ne yapacaklarını şaşırmışlardı.Allah; hainlik yapanları, ülkesine karşı gelenleri, silah çekenleri böyle şaşırtır işte…
…
…
Gece ne kadar karanlık ve uzun olursa olsun mutlaka aydınlanır ve aydınlık sabaha ulaşılır. Bu karanlık ve uzun geceden sonra halkın dimdik ayakta olduğu bir sabaha ulaştık.Hainler emeline ulaşamamış geride 248 şehit ve 2193 gazi bırakarak bu milleti yenemeyeceklerini bu devleti yıkamayacaklarını bir kez daha anlamış kaçacak delik aramışlardı.Vatanını, milletini seven bu aziz millet olduktan sonra bu millet yenilmez devletimiz ise asla yıkılmaz.
Bu aziz millet bir çok destanlar yaşamış unutulmayacak destanları da tarihe mal etmiştir.İşte bizler de geçen yıl, bir yıl önce 15 Temmuz’da yaşanan unutulmaz destana sahip çıkıp bu destanları unutmazsak bu aziz millet,kutlu devlet asla yıkılmaz,yıkılmayacaktır da…
…
…
Halkın dimdik ayakta durduğu hain terör örgütüne geçit vermediği bu gün çıkarılan kanunla 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü olarak ilan edildi.
15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü adıyla tarihe geçen bu büyük zaferin birinci yıl dönümü vesilesiyle , aziz ve mübarek kanlarıyla bu toprakları bize vatan kılan tüm şehitlerimizi rahmetle anıyor,gazilerimize sıhhat ve afiyet diliyorum.
15.07.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.