- 967 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KEMO & RADYOTERAPİ SONRASI SAĞLIK KONTROLÜM
Sevgili dostlar, dün dört aydan bir yapılan rutin sağlık kontrolünden geçtim. Özel Medstar Hastanesi’nde kan tetkiklerim yapıldı, sonuçlar aşağıdaki gibi ürküten bir sonuç yok...
Raporlardan anlaşılacağı üzere bazı değerlerim olması gerekenin de üstünde çok çok iyi...
Değerli Onkologum Prof. Dr. sayın Mustafa Özdoğan’ın önerisiyle ’ Artan bir şikayetim olur ise, mide endeskopisi ve karın ultrason tetkiki ile kendisine tekrar başvurmam gerektiği’, yerinde ve çok doğru bir öneri oldu.
Dün yapılan tetkikler sırasında benden rutin kontrollerde her üç ayda bir tomografi çekimi de yaptırmam gerektiği biçimindeki tetkik öncesi yapılan düzenlemede hemşirenin önerisine karşı çıktım. ’Işın almak istemiyorum, bu ışını alan benim, benim bedenim ölüyor, bakınız ben zayıfladım, aç olduğum halde yiyemiyorum, bunun sebebi ışın?! Her üç ayda bir tomografi mi olur, biraz insanın sağlığını düşünün!Ben kesinlikle tomografi çektirmeyeceğim’ diye tepki gösterince bu tetkik yapılmadı ve sadece kan tahlillerini yaptırdım. Bu arada ödediğim muayene ve tetkik paralarından dolayı SGK’dan geri talep etmeyeceğime dair bir belgeyi imzalatmaları dikkatimi çekti?!
Az miktarda normalden düşük olan trombositin normal değerlere yükselmesi için beslenmeme biraz daha dikkat etmem gerekiyor.
Beslenme fonksiyonları unutmamak gerekir ki spor ve moral ile doğrudan bağıntılı.
Son iki ay içinde az yemekten kaynaklı kilo kaybım oldu. Şu an 63,5 kilodayım. Fakat midemdeki düzelen gasroenterolojik şikayetlerim giderek daha aza düşüyor. Bu nedenle kilomu zamanla yine normal değerine yükseltebileceğimi düşünüyorum. Bir kaç kilo daha alırsam ideal bir kilo olacak.
Gücüm kuvvetim yerinde, fakat gerek ülkenin içinde bulunduğu siyasi ve ekonomik buhran, gerekse kişisel ruhsal sıkıntılarım beni pek rahat bırakmıyor. En azından 15 Temmuz diye bir kutlama(!), ve bu konuda bol keseden ekranlarda söylenen saçmasapan sözler beni hasta etmeye yetip artıyor!
Mide sağlığı için herkese önemle tavsiye edeceğim hususlar şunlar:
a) GDO’lu tüm ürünlerden kaçınınız!
b) Bol miktarda probiyotik tüketiniz, yoğurt özellikle.
c) Sabah akşam yürüyüşleri ve yüzmeyi ihmal etmeyiniz.
d) Havası temiz olan orman içi, park, deniz kıyısı gibi yerlerde gezinti yaparak bol oksijen teneffüs ediniz.
e) Şeker tüketimine fazla yüklenmeyiniz, daha çok meyve ve sebzelerden şekerinizi alınız.
f) Benim alkol alışkanlığım sigaram yok artık, ama sizler de kullanıyor iseniz mutlaka çok geç olmadan vazgeçmeniz dostça bir tavsiyedir.
h) Beyninize vereceğiniz komutlar ile kendinizi güdülemeniz, hücrelerinizin çalışmasını düzenleyecektir. Bu anlamda yoga ya da meditasyon türü, alışkanlıklar ve dilediğinizce kendi dilinizden yapacağıız güzel dualar size sağlıklı olmanızı sağlayan moral gücünüzü takviye edecektir. İnsan sağlığının % 50 si moraldir bence...
Bu vesile ile tüm dostlarıma, sevdikleri ile sağlıklı mutlu gönlünüzce günler diliyorum.
Güzel günlerde görüşmek dileğiyle esen kalınız sevgli dostlar...
Şaban AKTAŞ
12.07.2017