- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
15 TEMMUZ , İKİ AMERİKALI KARDEŞ
Geçtiğimiz aylarda gerçekleşen Denizli Kitap Fuarı,beklenenden daha iyi ilgi gördü inancındayım.Benim için önemli olan konulardan biri de fuarda aldığım kitap olmuştur.Kalabalıklar arasından ulaştığım kitap standında, kitabın satışı konusunda ısrarcı arkadaşın el kol hareketleri ,onun bu kitap konusunda bilgi sahibi olduğu izlenimi verdi bana…Birkaç dakika standın kenarında beklemeye koyuldum, anlattığı şeyler cazibemi çekmeye yetmişti.Bir de yazarın ABD vatandaşı olması ve aynı zamanda gerçekleri anlatması, bana bu cesaretli kitabı almama sevk etti.Cesareti diyorum, bir ABD vatandaşının ülkesi hakkındaki cesur yazılarının hikayesiydi yazılanlar.
Bütün dünyayı küreselleşme adı altında ele geçirme politikasıydı ABD’ nin yaptığı.1940’ lı yıllara damgasını vuran CIA’ nın kurulmasında öncülük yapan kardeşlerin hikayesiydi bu.Dulles kardeşlerden bahsediyorum.Onların ABD’ ndeki politakasını anlamak demek, dünya üzerindeki yaşananları anlamak demek.Kardeşlerin ABD yönetemini yönlendirerek dünya siyasetine ayar vermeye çalışması, ABD Kıtası’ ndan,Uzak Doğu,Ortadoğu ve Afrika Kıtası’ ndaki ülkelerin darbe girişiminde rol oynaması söz konusuydu.Karşılarında, korku psikolojisinin etkisiyle Kominizm’ i görüyorlardı. Hatta NATO’ nun kuruluşunda öncülük edenlerde John Foster Dulles ve Allen Dulles kardeşlerdi.Karşı atak olarak SSCB’ de Varşova Paktı’ nı kuruyordu.Korku psikolojisi demiştim ya, kardeşlerin kafalarındaki korku, bazı ülke liderlerinin SSCB’ ne yaklaşma korkusuydu.Beyaz Saray’ ın bodrum katında başlayan istihbarat servisinin CIA’ ya kadar uzanan serüveniydi anlayacağınız.Guetalama’ dan Arbenz, İran’ dan Musaddık darbeyle indiriliyordu.Vietnam baş belası olmuştu kardeşler için… Foster ABD dışişleri bakanı olduğu halde Ho Chi Minh’ in hakkından gelememişti. Hani şu meşhur ABD Vietnam filmleri var ya, genelde kahraman ABD’ dir , neyse.
Asya’ daki diğer taktıkları lider Endonezya devlet başkanı Sukarno idi.Fakat tüm uğraşlarına rağmen onu da devirememişlerdi.Mısır’ ın lideri Cemal Abdül Nasır ile de çok uğraştılar.
Mesela 90’ lı yıllarda Irak savaşının başlaması ile bitmesi bir olmuştu.Saddam Hüseyin’ in askerleri hiçbir direniş göstermeden teslim olmuşlardı. Bu nasıl olmuştu dersiniz? Çünkü orada MOSSAD’ ın örgütlediği Kesnizani Tarikatı vardı.Kesnizani Kürtçe “ben hiçbirşey bilmiyorum” demek. Saddam Hüseyin dışında karısı ve oğulları da bu tarikata üyeydi. Saddam Hüseyin bu olayların geç farkına vardı, sonucunda Irak askerlerinin de içinde bulunduğu tarikat, Irak’ ı ABD’ e hiçbir direniş göstermeden teslim etti.Çünkü talimat gelmişti; "direniş göstermeyin". Yıllarca Irak içinde yayıldı ve devleti bir ur gibi kapladı.Aynı şeyler geçtiğimiz 15 Temmuz olaylarında da bizim başımıza gelmişti.Ne kadar benzer değil mi?
Ortadoğu politikaları ve bir çok komplo teoriliriyle iki kardeşin dünya siyasetindeki rolünü anlayacağınız, ismini reklam olmasın diye vermediğim bir kitap..15 Temmuz yaklaşırken bu yazının faydalı olacağını düşündüm. Fazla yazımı uzatmadan şimdilik bu kadar diyelim. Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.