- 2529 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Pis Renkler
O sabah
toprak büyük bir gürültüyle uyanmıştı
Kurşuna dizilen gökkuşağı
toprağı renkleriyle boyamıştı
Pis renklerin bulastığı eller, toprakla uğraşırken, onunla karışır. Şovalenin yüzeyine toprağın renkleriyle, lekelenmiş elleriyle yaklaşan ressamlar vardır. Bir yüzü, çıplak bir bedeni, bir camın parıltısını veya bir vozo içindeki iki beyaz gülü resmetmeye hazırlanırken, toprağın renklerini ne unutabilen ne de asla unutmak isteyecek ressamlar vardır. Ressamlar ve renkler için ışıkta vardır, ve onları toprağın içinden çıkartacak umutta.
Bir parça söz ya da boyayı, kumaşın ya da duvarın veya kağıdın üzerine yayarken, ortaya çıkardıkları şey çamurun sağır ve sıcak tonları,dilin büyüsü ve hüznün kahkahası ,humusun siyahı, köklerin boz rengi, askın feryadı, kırmızı aşıboyasının kanıdır . İnsana ait olanı ve ona değgin olanı toprağın renkleriyle resmediyorlar. Çünkü pis renktir onlar, digerleri değil. Toprağın pis renkleriyle boyanmış bir portrede hiçbir zaman aslına benziyor denmesin, aynısı, evet aslının aynısı densin.nihai özünün aynısı.
Pis renklerle boyanmış bir figürün yüzünde her zaman silisin haşin bütünlüğü, saçlarda rüzgarın ekili tarlalarda çizdiği ve uçuşturduğu bukleler olacaktır,ve eller yerden onun en derindeki meyvelerini kaldırmış gibi çıkaracaktır karşımıza.
Ahh pis renkler, bütün renkler, yerinkiler ve havanınkiler, hep ilk görünüşlerin ötesinde hatırlanmak için ihtiyaç duyulan ruhu, ressamın fırçasına verdiler. Dedim ya, pis renkler, çelişik dürtüye meydan okuyan, ve onu hapseden şey, isyankârlığın kaotik kuşkularıyla , geleneklere boyun eğmenin pasifliği arasındaki karmaşanın ebedi meydanı olmuştur.
Görselliğin içinde kendine yer bulmuş pis renkler, etrafını saran gerçekliğin bildik anlamıyla, kolaylıkla tanımlanabilir. Oysa ,er ya da geç onları "nötrleştiren" bir bakışın, aşındırıcı eyleminin tutsağı olmaktan kurtulacaklardır.
YORUMLAR
Herşeyi anlıyorum da. Beni bu siteden silmezseniz mahkemeye veririm diye tehditler savurup ulu orta yazı ekleyip. Daha sonra tükürdüğünü yalayan ve yine ortalığı karıştıran ve bu yetmiyormuş gibi üyeleri beğenmeyip küçümseyen C.. ..l!
Kadın ismi ile tekrardan buralara gelmekteki kastınız nedir? Kadın ismi ile değiştirseniz dahi tavırlarınız her zaman sizi ele verir. Güne gelen yazının içini boşalt, ortalığı karıştır ve ortalıkta ve herkese ben değil yönetim sildi diye dedikodu ortamına zemin hazırla.
Üyelik onayınız alınmıştır.
ANSIZIN tarafından 7/14/2017 8:20:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tsukuyomi
lacivertiğnedenlik
Filiz Şahin.
Aynur Engindeniz
O qué
affedilir mi :d
yapmışlığım da var tarihte hani
Özlem Tarhan
Duyarlılığınız ve dikkatiniz için teşekkürler Habip Bey.
Den(iz)
Cık cık cık... ayıp ama ya...
: )))
O qué
Sosyolojik bi deney yapmama izin verilirrr mi :D
ANSIZIN
3 gün bütün üyelere küstüm.
Asıl sorun şu. Bir üye tarafından forumlarda Kendisine kibar kız, cici kız denildiğinde ne hissetti?
Tüm site bu soruyu merak ediyor?
Aynur Engindeniz
O qué
:(
keşke kirletmesek herşeyi.
Özlem Tarhan
Ve Aynur' um.. çok teşekkür ederim. Bu konuda iyidir dikkatim; istemeden yerlesiyor zihnime gorsel unsurlar ve uslüp..
Bununla saglık olsun diyelim artık; ne diyelim....
Tsukuyomi
Den(iz)
Den(iz)
-Sude Nur Haylazca-
Akıllı kızmış ;)
Geçersin karşısına yok olmadı bir kaç adım geriye ... Yaklaştıkça gördüğün alan daralır ve bakış açın kapanır.Oysa biraz uzaklaşırsan tüm resmi görmek dediğin şeyi yaşarsın. Biraz daha, biraz daha geriye gidersen ayrıntıları kaçırırsın. Renklerin pisliği kadar nerede durduğuna da dikkat etmek zorundadır sanat sever ... sorumluluk ister resmi sevmek ...
Sevgilerimle...
Maria Puder
:)
''Hadi bakalım arkadaşlar herkes fotoğraf çekiyor kampanyamız başlamıştır. Elini ,ayağını,saçını ,başını... sokaktaki köpeği,içtiğin çayı... Çek işte bir şeyler. Azıcık gerçek olalım... Ama kural şu resmin altına mutlaka bir şeyler yazacaksınız .Eğlence başlasın :))))
BURAYA SADECE KENDİ ÇEKTİĞİNİZ RESİMLERİ ATINIZ LÜTFEN .''(Den(iz)
Çekilen fotoğraflarda da ,çizilen portrelerde de aramamız gereken şey cümbüş.Bakışlarımızla savaşıyor topraktan doğan renkler.
Her zamanki gibi Sevgiler
Den(iz)
E hadi at o zaman Maria şip şak foto ... Bekliyorum ...
lacivertiğnedenlik
Nihai öz doğanın ve toprağın kalbidir.onu ellerinle yoğurmak .özünden renkler çıkarma yaratma cesaretinin başlangıcıdır.
Bu arada gorselin renkleri yamulmuş gorunuyor bende.oysa tuvalde hepsi pistiler..😊
Sevgiler..
Maria Puder
Yaşamak yaşamak ve yaşatmak. Bütünleşen anlama iade ettim şimdi pis renkleri :)
Yarın biraz yağmur yağacak, toprak çamura bulanacak,gözlerde karasızlığın ifadesi ve renklerde pis gerçekçiliğin serzenişi.
Biraz sola, biraz sağa, işte tam ortasına yaş yağmur.
sevgiler