- 616 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖN YARGIYA
Bu yazıdada aşk bir ön yargıya...
Ben bu ülkede kürt diye tanımlanan insanlara (ki bence öyle değil ) ön yargılı davranıldığını düşünüyorum.Bunuda yazdığım yazılarda açık biçimde gösteriyorum.Peki bunu üstümüze oturtmaya çalışanlar elbet iç isyan çıkarmaya çalışanlardır.
Hepimiz kaynaşmalıyız karışmalıyız birbirimizle.Bu ülke öyle kürt ,laz,rum diye bölünecek kadar basit tarihli bir ülke değil.Bu ülkede yaşyan sadece kürt ’lermi var.Neden uğraşıp duruyorsunuz bu insanlarla..Bir yabancıya(turist)davrandığımız gibi sevdiğimiz gibi, biz bu insanları niye dışlıyoruz.
Kaç kişi hayatını öne sürdü bu mücadele için.Ne doğru dinlendi nede haklar.Yazdığım bir yazıda bir yorumu çok beğendim.Yazıda birine yapılan yalnış bir davranış vardı.Ve sevgili AZZE şöyle yazmış.’Ben yazını çok beğendim izin verirsen birde kürtçe okuyacağım.’
Bir ön yargıyı yok etmek atomu parçalamaktan bile zordur artık atom bile parçalandı fakat ön yargı dimdik ayakta.Kürtçe bir dildir nasıl diğer yabancı diller gibi.(Ki bazılarına bizi yönetenler hayranlık duyuyor.)Sen kendi insanına sahip çıkamıyorsan bırak insanların arasında kargaşa yaratma,düşünen var ve doğruyu gösterenlerede acı çektirme.
Her dile sahip çıkılmalı ve korunmalı.İnsan varsa eğer düşüncelerinde sende ona sahip çıkarak(haklarını gözetleyerek) korumalısın.Fikirlerine önem vermelisin.
Yoksul kaybedenler diye bir yazımda neden hep şehitlerin yoksul olduğunu sorguluyordum.Ve bunların içinde eminim ’kürt’ şehitlerimizde var.Bu insan vatanını sevmese...Daha sonra cenaze törenlerinde hiçbir devlet adamı yok.
Aslında ağlamak istiyorum bu öyle yazmakla olacak iş değil.Görsünler insan insana nasıl üzülüyor belki bunu duyarlar ve sonra uyanırlar.Sorgulamak ama herşeyi kendini bile.Seni yönetenleri bile...
Konuyu daha bi’genişletmek isterdim fakat usulca hırsımı ve sorgulayışımı anlamadığım bir dalgınlığa bıraktım...Belki bir patlama veya gerçeklerle yüzleşme.Ne derseniz...Sevgiyle...Dostça...Bülent Yalçınkaya...
YORUMLAR
Dili kullanılır ya da kullanılmaz o kadarını bilemem fakat kendi adıma şunu söylemeliyim ki kürtleri dışlayan insanlardan ben de çok rahatsız oluyorum... Bu yapılan ırkçılık değil de nedir acaba demekten kendimi alamıyorum...
Hepimiz eşitiz bu ülkede ve ne kimseyi dışlamaya ne de kimseye ayrıcalık tanımaya hakkımız yok kesinlikle...
Daha diyecek çok sözüm var bu konuda ama neyse...
Kaleminize sağlık,çok haklısınız...