- 1566 Okunma
- 8 Yorum
- 2 Beğeni
Favori Şairin Kìm ? 3
Selamlar ..
Tepki çekecebilecek bir konuyu yazdığımın farkındayım.Edebiyat defterini yaklaşık iki yıldır takip ediyorum.Muadili siteler arasında en popüler site sanırım burasıdır.Çeşitli sebepleri olabilir ama ben bunda sitenin "basit" oluşunun önemli olduğunu düşünüyorum.Yani içten,dağdağasız,"user friendly" bir site.
Üyelerin arasındaki etkileşim de kabul edilebilir yoğunlukta,yani hareketli bir site burası.
Hece şiirini çok severim.Hem hece hem serbest yaz(amay)an bir şair döküntüsü olarak iyi yazılmış bir heceyi serbeste tercih ederim.Şair, onun ideolojisi,aidiyeti,ekolü beni çok ilgilendirmez açıkçası iyi şiirse ,benim kriterlerim içinde iyi ise benim için yeterlidir.Lakin sitede güne gelen hece şiirlerine bakıyorum (kastım hepsi değil , hiçbiri de değil) ama gözüme iyi şiir az ilişiyor.İmgelerin sıradanlığı, kafiyelerin ilkini okuyunca tahmin edilebilir derecede yıpranmışlığı,kullanılan mükerrer kelimeler,konuları ,bazen hece sayılarının tutmayışı beni sıkıyor.Bilmiyorum belki sadece beni sıkıyordur.Yorumlar kısmına karşı örnekler verilip önermem çürütülürse mutlu olacağımı düşünüyorum.
Amacım heceyi ve hece şairlerini iskat etmek değil."Neden serbest şiirler için birşey demiyorsun" diye düşünen arkadaşlara bu yazının konusu hece diye hatırlatayım.
Arkadaşlar , hece yazarları alınmazsa (ki hepsini ve her şiirini kastetmiyorum) bir taşlamayla bitireyim :
Sözcükler dizerek hecesi olmuş
Bu aydın sitenin gecesi olmuş
Sanırsın şiirin ecesi olmuş
Hecede Fazıl’ı aştı aşacak
Dizeler uçuşur bir bir havada
"Kalbim cızırdıyor teflon tavada"
Sanki bir deryadır mahpus kovada
Tebrik damlasıyla taştı taşacak
Şiir barakası dönüşmüş kasra
Manalı,manasız bir sürü mısra
Güne,aya değil seçmeli asra
Ana sahifeden düştü düşecek
Fazla söz arife ızdırap,derttir
Kimine nasihat zor gelir serttir
Hakiki şairin mizacı merttir
Sabrettikçe üslüp pişti pişecek
Affola
YORUMLAR
Merhaba..P.Neruda 'nın hayatının bir kesiti anlatılan "POstacı" filminde meşhur bir söz vardır.
-Şiir,yazanın değil,ihtiyacı olanındır.
Şairleri de "ölümsüz "kılan okurdur bence.
Anlayan içindir şiir ve tabi ki yazanı yani şair de.
Şiir dalga gibidir, kıyıya ulaşan köpükleri öykü ve romana dönüşür, aşk duygu ise anlamı vuslattır, şiirde duyguyu ayakta tutan içeriğidir, şiiri anlaşılmaz imgelere boğmak tusanami dalgasında sörf yapmaya benzer, şiirde farklı anlam çıkarılması ise, ışığın prizmadan renklerine ayrışması gibidir.
Dünya
Açmış güneş çiçeğinin mavi şebnemi dünya
Sinesindeki gizli sevdası ateşten derya
Mevsimlerin şöleninde eşsiz bir ömre değen
Mavi derin uykuların seherindeki rüya
Ediplerin başlarına taç eden efsanesi
Gülşende geçen bülbülün hüzünlü hikayesi
Onulmaz derdine düşen yüreği yanmışlara
Eşi bulunmaz dermandır bengisu şelalesi,
Esenlikler dileklerimle...
ccelayir
Hece şiirleri beni aşar:) Bu konuda çok iyi olan bir arkadaşımdan öğrenmeye başladım ama neden bilmem hece şiirlerinde kapana kısılmış gibi hissediyorum kendimi.Hemen bir çıkış kapısı aramaya başlıyorum.
Bir iki isim var hecede yazdıklarını çok beğendiğim çünkü onlar alışılagelmiş hece şiiri yazmıyorlar.
Elbette güne geldiği zaman insan gerçekten güzel bir şiir okumak istiyor.Hem güne gelen şiirler hecede bize güzel bir öğreti de olmalı aynı zamanda.
Çok iyi konular bulmuşsunuz yazılarınızda ne yazık ki geç kalmışım okumaya bazı arkadaşlar yorum yazmasaydı ve ana sayfada görünmeseydi hiç okuyamayacaktım bu yazıları.
Emeklerinize sağlık
farzımuhal
Rahat olmak lazım , hece ya da değil
Güzel şiir güzel şiirdir
Her iyi şairin her şiiri iyi olmak zorunda değildir
Bir hececi olarak evet çok usta kalemler vardı defterde çoğu gittiler
güne güzel hecelerin seçildiği oldu ve seçimediği oldu
Hece şiiri sadece kafiye bulma işi değil bu söz buraya uygun mu düşünmeli insan
Hiciv şiirindeFazılı geçti demişsiniz benim de başıma geldi nerde hatalı şiir var ustayım ben hecede üstüme yok diyen biri her hatalı şiirde yorumu var
Haklısınız
Güzel bir konuya değinmişsiniz
esen kalın
Karşı örnekler verip bir şeyleri çürütmeye gerek yok sanırım. Çünkü burada kendince ve çapınca bir şeyler karalayan hiç kimsenin şairlik iddiası olduğunu sanmıyorum. İleri sürdüklerinizin hepsi olması gerekenler. Burada yazılanlar elbette eksik olacak, bazen klişe olacak, basit olacak, tekrar olacak, hece fazlası olacak v.s. Yani şunu söylüyorum, örneğin; Nazım Hikmet yaşasaydı, burada hiçbir şiirini paylaşmayacaktı. Kitaplarından veya edebiyat dergilerinden okuyor olacaktık.
Varsa bu sitede kendine şair diyen birileri, size karşı örnekler vereceklerdir kanımca!
farzımuhal
Bu siteye iyi şairler uğramış mı
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/176710/kapilar.html