Ağaç olmazsa park olur mu?
Şehir olur da park olmaz mı?
Şehirler park sayesinde güzel,
Park olur da ağaç olmaz mı?
Parklar ağaç sayesinde güzel…
Ağaç olur da çam olmaz mı?
Çamlar parka güzellik katar,
Çam olur da yeşil olmaz mı?
Yeşil, ağaçlara güzellik katar.
Koca koca olmuş sulfata ağacı,
Sudur, bakımdır bunların ilacı,
Dinlenme yeri olan parkın tacı,
Temiz havadan yaymak amacı.
………………………………….........
Sabahın serinliğinde her zamanki geçtiğim bu ağaçlı yoldan bugün yine geçtim. Demek ki her vakit burada olmak ağaçların altından geçmek daha başka güzel…Ama sabahın sekizinde geçmek başka güzel. Hele bir de ağaçlar sulansın diye bırakılan su arktan akıyor ise bu yaz mevsiminde sizlere serinliğin en güzelini en doğalını yaşatır.
Kendinizi bir anda yaylada; çardak yaylasında hissedersiniz. Fotoğraflara baktığınız zaman bu serinliği hisseder doya doya yaşarsınız. Siz yürürken her köşeden bir ağaç size merhaba der sevincinize ortak olur. Bu güzel yolun, ağaçlı yolun bitmesini hiç istemezsiniz. Bu güzelliğe doya doya bakmak için biraz bankta oturur etrafın güzelliğine bakarsınız. Ramazan ayı olmasa yan tarafta bulunan üç tane çay bahçesinden birine geçer çayınızı yudumlayarak çevrenin ağaçların güzelliğine bakmak daha hoş olur.
…………
Doğayla iç içe olmak doğayla yaşamak bu olsa gerek. Güzel ilçemizin en güzel yeri neresi diye sorsanız elbette çoğu kişi burası olduğunu söyler. Biz de buranın yapılmasını ve böyle güzel hale gelmesini sağlayanlara dua etmekten başka söyleyecek sözümüz olmadığını bir kez daha bilir Allah razı olsun deriz.
….
Hatırlıyorum da ortaokul birinci sınıfa başlamıştım. Bu güzel yerde askeriye birliği vardı.İlçenin en güzel yerini askeriye almıştı. Şimdi düşünüyorum da iyi ki zamanında burasını askeriyeye vermişler. Binalar yapıldıkça, ilçe aşağıya doğru kaydıkça, yerleşim yeri genişledikçe bu askeriyeyi kaldırmak zorunda kaldılar. Burası da insanların dinleneceği böyle güzel bir yer haline geldi.
…
Koca koca olmuş sulfata ve çam ağaçlarında kimlerin hayır eli var. Bilmesek de görmesek de dikenden Allah razı olsun demek en büyük duadır bizler ,sizler için.
…
Park olmayınca şehir, ağaç olmayınca da park olur mu? Demek ki güzel yapan güzel kılan ağaçmış.
Düşünsene ağaç olmayınca neler olurdu?
Dinleneceğin yer olur muydu?
Temiz hava alacağın nefesleneceğin yer olur muydu?
Bir arkadaşınla bir misafirinle çıkıp oturacağın yer olur muydu?
Oksijen kaynağı olur muydu?
Çıkardığımız kirli havayı karbondioksiti temizleyen kim olurdu?
……
Tüm bu soruların cevabına ağaç ağaç ağaç…Ağaçlar diyeceğinizi çok iyi biliyorum.
…………
Bizler de böyle güzel yerin daha da güzelleşmesi için çaba gösterenlere buradan teşekkürü borç bilir hepsine canı gönülden teşekkür ederiz…
...
Ağaç olmazsa park; park olmazsa dinlenme olur mu?
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Doğayı korumak bizim görevimiz ama yasalar çerçevesine uyulmuyor sanırım herşey gibi oda Allaha emanet selamlarımla
ihsansan
Elbette ağacı yeşili dahası çevreyi korumamız lazım taş binalara mahsur kaldık emeğinize sağlık. bu güzellikleri yaşattınız ama merak etmedim de değil burası neresi selamlar İzmir Torbalı dan