- 485 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Neden İnsanların Nedenleri Vardır ?
İnsan; canlı türleri arasında en üstün olanıdır.Çünkü insanoğlu yaratılış gereği varlıklar arasında akıl olgusunu kullanabilen tek canlıdır.Düşünme, duygu çeşitleri, sorgulama vb. işlevleri insan akıl sayesinde gerçekleştirebilir.
İnsan, yalnızca iki ayak üstünde yürüyen bir canlı türü olsaydı eğer, bir köpek yada kediden tek farkı görünüşü ve hareketleri olurdu.İnsanı, insan yapan en büyük olgu düşünmektir ve bu sadece biz insanoğluna bahşedilmiştir.
Biz insanlarda olan birkaç özellikten bahsetmekte fayda ardır.
Bunlardan birincisi,düşünmek.
Düşünmek; insanın beynindeki sistematik işlevlerin en başında gelenidir.
Düşünmek; insana hayat, dünya, varoluş, ve ölüm gibi benzer konularda yani yaşam ve ölüm arasında bulunan ince çizgide geçen bütün senaryoyu irdeleme,inceleme, süzme ve sonuca ulaşma imkanını verir.Bir insan düşünmeden asla insanlık olgusuna erişemez.Bu konudaki en büyük söz olarak Descartes’ın “Düşünüyorum o halde varım.” cümlesini burada belirtebiliriz.
Neden insanların nedenleri vardır?
İnsanın hamurunda varolan en temel olgu olan düşünmek kavramı demiştik.Bu olgunun ilk basamağı olan sorgulama konusunu ele alalım şimdi.
Biz insanoğlu varolduğumuz ilk günden bu yana sorgulamaktan hiçbir zaman geri kalmamıştır.
Her zaman neden-sonuç ilişkisi içerisinde yer aldık.
Örnek olarak insan neden yazıyı icat etti çünkü akıl gereği bir şeyleri anlatması diğer insanlara aktarması gerekiyordu. Eğer yazıyı bulmasaydı ya da ilk çağlarda olduğu gibi duvarlara resmetmeseydi yaşadığı olay yada duyguları ne anlamı kalırdı düşünebilmenin, insan olmanın.
Ya da başka bir örnek olarak ilk insan neden ateşi bulmak zorunda kaldı.Çünkü ısınma ihtiyacını ve besinleri pişirme ihtiyacını gidermesi gerekiyordu, yaşamını devam ettirebilmesi için.
İnsanın yaşam felsefesinde yada daha gerçekçi olarak bakmamız gerekirse varoluş ve yaşamını devam ettirebilme işlevinde nedenler her zaman olmuştur ve olacaktır.
Ölmek için doğmak,
Yaşamak için beslenmek,
Sevmek için duyguların var olması ne kadar tabii bir durum ise, insanların nedenlerinin olması da o kadar tabii bir durumdur.
Biz insanız.Neden sorusunu sormazsak insan olmanın büyüklüğünü kavrayabilmemiz mümkün değildir.
Neden yaşıyoruz sorusuna, ölmek için cevabını veriyorsak eğer.
Neden insanların nedenleri vardır sorusuna da insan olduğumuz için cevabı bu konunun özeti olacaktır.
Ben insanım.
Düşünüyorum.
Gülüyorum.
Ağlıyorum.
Yaşıyorum ve öleceğim.
Neden mi?
Çünkü ben insanım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.