- 890 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALMANIN DA BİR MANTIĞI OLMALI.
Yok yok, öyle para, pul, mücevherat hırsızlığından bahsetmeyeceğim. Vurgun, soygun, talan, iç etme, hortumlama filan zaten benim boyumu aşan konular... Ona da dokunmayacağım. Dokunacağım konu şiir hırsızlığı.
Edebiyat sitelerine üye olup buralarda bir kaç karalama yapmaya başlayalı 6 yıl oldu neredeyse. Hani daha önce de yazardım bir şeyler ama öyle bir defterde toplamak, dosyalamak filan gibi huylarım olmadığı için kayboldu gittiler.
Neyse efendim. Edebiyat sitelerinde yazmaya başladıktan sonra pek çok şair ve yazar dost da edindim tabii ki. Ancak, bu dünyaya adımımı atmamla birlikte yepyeni bir kavramla daha tanıştım. Daha da doğrusu yepyeni bir hırsızlık türü: Şiir hırsızlığı.
Bir insan bir başka insanın şiirini niçin çalar bunu hâla anlayabilmiş değilim. Ama yine de bu kötü eylemin bile bir mantığı var elbette.
Mesela hırsız, toplum içinde popüler olmak ister. Herkes ondan ’ Vay beee adam/ ya da kadın ne yazıyor kardeşim. Kaleminden kan damlıyor’ Desinler diye hırsızlık yapabilir.
Mesela çaldığı şiirleri bir kitapta toplayacak veya çaldığı şiirleri besteletip şarkı yapacak ve bundan para kazanacaktır.
İyi de Kadıköy’de Dostoyevski’nin eserleri bile 1 Tl ye satılırken, en baba müzisyenin albümü en fazla kırk- elli bin satarken adı sanı duyulmamış bir veya bir kaç şairin şiirini çalarak oluşturduğun bir kitabı kaç paraya satabilirsin ki? Bundan nasıl gelir elde edebilirsin ki?
Atıyorum: Sami Biberoğulları’nın tüm şiirlerini çal ( Hatta çalmana gerek yok. Buyur tepe tepe kullan) kitap yap, kaç tane satabilir de kaç para kazanabilirsin?
Bu lafları tabii ki pek muhterem(!) şiir hırsızlarına söylüyorum.
Yahu pek çok arkadaş şiir kitabı bastırıyor da ne oluyor? En az yüzde sekseni imzalayıp imzalayıp her önüne gelene bedava dağıtıyor. Yalan mı? ’Ben şiir kitabı bastırdım. Bu işten de çok para kazandım’ Diyene rastlamadım daha.
Eee o zaman ne diye şiir çalar hırsız bey/ ya da bayan ?
Kleptomandır?
Kleptomanlar heyecan için hırsızlık yaparlar ki onların pek çoğu oldukça zengin insanlardır aslında. Peki şiir çalmanın heyecanlı bir tarafı var mı? Bence asla yok. Herhangi bir siteden çok rahatlıkla herhangi bir şairin şiirini kopyalayıp kendi sayfana yapıştırmak??? Bunun neresi heyecanlı ki?
Ancak yine de yukarıda saydığım sebeplerde az buçuk mantık bulmak mümkündür
Peki şöyle bir şeyi şiir diye çalmanın mantığı nedir Allah aşkına?
Elma yanaklım benim
Kiraz dudaklı sevgilim.
Seni o kadar seviyorum ki
Aşkından ölüyorum.
Geceleri gözüme uyku girmiyor.
Hasretinden mum gibi eriyorum.
Ne olur sen de beni sev.
Eğer sen de beni seversen
Ben dünyanın en mutlusu olurum.
Eğer sen beni sevmezsen
Yaşayamam bu dünyada
Karar ver yaşayım mı yoksa öleyim mi?
Bir an önce karar ver.
Yaşamamı istiyorsan elma de
Ölmemi istiyorsan armut de
Ama eğer ölürsem
Arkamdan gözyaşı dökme
Benim tatlı sevgilim.
Evet...Bir gün bakarsınız bir şair ciyak ciyak yırtınıyor ’ Şiirimi çaldılar’ Diye. İnsansınız, merak edersiniz tabii ki gerçekten şiiri çalınmış mı diye. Araştırırsınız bir bakarsınız ki evet gerçekten de yukarıdaki şiirin tıpkısının aynısı olan bir şiir birileri tarafından çalınmış ve çalan altına kendi adını yazarak yayınlamış.
İşte benim bir türlü anlayamadığım şey tam da budur.
Yahu be mübarek adam/ ya da kadın !
Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değsin bari. Şu yukarıdaki gibi bir zırvanın nesini çalarsın şiir diye? Yani hani hırsızlık yaptığın için şiirin ( Allahım affetsin, şiir dediğim için ) asıl sahibi tarafından mahkemeye verilmen ve yüklü bir tazminat ödemeye mahkum edilmen şahane bir şey olur illevelakin şöyle bir şey için farzedelim 15- 20 Milyar gibi ( ya da daha fazla ) bir tazminat ödemene de üzülürüm doğrusu. Yani düşünsene be hey salak ! Böyle bir şeyi - üzerine para verse- hiç kimseye okutamayacak bir vatandaş senin gibi bir salağın salaklığından istifade milyarlarca lira tazminat kazanıyor. Yazık günah değil mi? Çalacaksan adam gibi bir kaç şiir çal ki yaptığın hırsızlığa değsin bari.
Eveeet. Şimdi gelelim madalyonun bir başka yüzüne.
Bakın şöyle durumlar da oluyormuş:
Vatandaş yukarıdaki şiiri yazıyor. Tabii olarak millet daha ilk mısrada ’Öğğğğ’ demeye başlıyor. Fakat yazan kişi şiirinden o kadar emin ki. bu ’Öğğ’ sesleri onun kulağına gitmiyor. Zaten sitelerde öyle ’ Öğğ’ diyen de yok. Millet genelde ’ Yüreğine sağlık, böbreğine sıhhat, midene afiyet ’ Türünden döşeniyor yorumları. Ancak vatandaş bununla yetincek kadar sıradan bir şair değil.( Allahım affet. Bu sefer de şair dedim. ) Üstelik bu muhteşem eser ( Hay dilim kopsun. Eser dedim şuna yahu ) yeni kitabının hit şiiri olacak. O halde daha da fazla tanıtım yapması gerekir. Ne yapmak lazım bu durumda?
Çok kolay aslında.
Hemen sahte isim ve profille bir sayfa daha açıyor. O sayfada yukarıdaki şiirini ( Yine şiir dedim. Günah hanem bayağı kabardı.) yayınlıyor; sonra ver coşkuyu ’ Amanın dostlar şiirimi çaldılar ’
Eee raklamcılığın temel kuralı nedir? Reklamın iyisi, kötüsü olmaz. Reklam reklamdır.
Haaa bu arada şiiri çalınan pek çok arkadaşımı töhmet altında bırakmamak için yazımı noktalarken bir hususu da açıklamam gerekiyor:
Pek çok arkadaşımın şiirinin çalındığı da doğrudur elbette. O arkadaşlarımı kesinlikle tenzih ediyorum.
Sondan bir önceki mesaj:
Sayın hırsız beyefendi veya hanımefendi!’ Çalacaksan bari adam gibi şiir çal’ dedim ya. Gidip de Cemal Safi’nin, Abdürrahim Karakoç’un, Karacaoğlan’nın şiirlerini filan çalmaya da kalkma sakın. Çok fazla açık verirsin öyle yaparsan..
Ve son Mesaj:
Evet..Bu kadar...Şiire gönül vermiş tüm dostlara benden çay. Hırsızlara yok.
YORUMLAR
Şiir çalan kişi manen bir zavallıdır. İyi şiir çalamaz çünkü sonra müdafaa edemeyeceğini bilir. Kendisi yazmış olabilme ihtimali çerçevesinde şiirler seçer. Böyle tahmin ediyorum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Hocam kimse benim şiirlerimi çalmıyor. Bakıyorum mani bile çalıyorlar ama benim şaheserlerimi neden beğenip çalmıyorlar? Yazılarımı da çalmıyorlar. Çok mutsuzum.
Sevgiler, selamlar.
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
hotamisli
Sami hocamin yazdiklarindan anladigim kadariyla cok kaliteli siirler/yazilar calinmiyormus.... Mutsuz olmaniza gerek yok alsinda.
Aslinda mutsuz olmasi gereken benim cunku kalitesiz siir musveddeleri caliniyormus. Kalp muhrum adindaki "siirimi" (Sami hocam affeder insallah) Siir Defterinde baska birinin adiyla da gordum. Yaygara koparmadim ama site yetkilisine sordugumda "teknik bir hatadan" dediler. Demek ki yurutulucek kadar berbat "siir" yazmisim :-(
yazmamaktansa kotu de olsa bir seyler karalamak her zaman iyidir.
selamlar,
abdullah
Aynur Engindeniz
benden çalmayı bırakın esinlenen bile yok :)
Selamlar, hayırlı cumalar.
sami biberoğulları
Hırsız kaliteliye kalitesize bakmıyor. O sadece çalıyor. Şiirden anlasa çalmaz zaten. Bu arada kendine de haksızlık etme Aynur Hanımın dediği gibi.
"Ölmemi istiyorsan armut de"
Saraydan gelen fermanının mührünü titreyen elleriyle bozdu. Önce bakmak istemedi; gözlerini yumdu. Bekledi. Yeterince beklerse ferman ona duymak istediklerini söyleyecekti. Sonunda dayanamayıp gözlerini açtı. Koca parşömenin üzerinde tek bir kelime vardı: Armut!
Dizelerin ilham verici olduğunu itiraf etmeliyim. Biraz fazla yüklenmişsiniz gibi geldi. Saygılarımla.
Sami Bey dışındaki okuyuculara not: Sami Bey'in şiirden zengin olma hayallerinizi söndürmesine izin vermeyin. Aşağıda link BBC'nin şiirden zengin olanlar üzerine verdiği bir habere gidiyor. Hepinize bol şanslar (Eğer zengin olmayı başarabilirseniz bir 2012 rekoltesi Napa kökenli Cabarnet'nizi içerim. Sami Bey'e de çay ısmarlarız)
http://www.bbc.com/news/magazine-27621529
Aynur Engindeniz
sami biberoğulları
Oldukça uzun bir aradan sonra sizi tekrar sayfamda görmek benim için büyük bir mutluluk oldu. Hoş geldiniz safalar getirdiniz.
Yorumunuza cevaba gelince:
Yazıda yer alan şiiri (!) ben hemen iki dakikada yazdım. Herhangi bir başka arkadaşa ait değildir. Ama öyle görülüyor ki berbat bir şey yazayım derken pek de becerememişim))))))
Şiirden zengin olma meselesine gelince:
Değerli hocam !
Hollanda'nın bir şehrinde bir dilenci aşırı yemek yemekten çatlayarak ölmüştü vakti zamanında. Çünkü bu vatandaş o ildeki tek dilenciymiş. O sebepledir ki bizde '' Dilenci bir tane olsa balla kaymakla beslenir'' Diye bir atasözü vardır.
Bizim ülkemizde 80 milyon insan yaşar, buna mukabil 90 milyon şairimiz vardır. Hangi birini balla kaymakla besleyeceksin ki?
Bir diğer konu da şu:
Hani Cehennemde her ülkeye ait bir kazan ve her kazanın başında bir zebani varmış. Kazandan yukarı çıkmak isteyenlerin kafasına topuzu yapıştırıp kazanın dibine itermiş bu zebaniler. İllevelakin Türk Milletinin yandığı kazanın başında zebani filan yokmuş. Zebaniler Allah'a sormuşlar: Neden Türklerin kazanı başında zebani yok?'' Allah cevap vermiş '' Çünkü onlardan biri kazandan çıkmaya çalışırken diğeri ayağından tutup aşağı çekiyor. O yüzden gerek görmedim''
Yani değerli Hocam, Türkiye'de şiirden zengin olmak neredeyse imkansızdır.
Cabarnet nedir bilmiyorum. O bakımdan ben Rize çayına dünden razıyım. Babam '' Bilmediğin şeyleri yeme de içme de '' derdi)))))
Selam ve sevgilerimle
İlhan Kemal
Babam '' Bilmediğin şeyleri yeme de içme de '' derdi
Sorun değil. Tanıştırırız, birbirinize yabancı kalmazsınız. Saygılarımla.