- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEDENİYET DEDİĞİN (2)
Dünya uyanıyor.Avrupa merkezcilik, etkisini yitirmeye başladı.Avrupa artık kendi doğrularını yutturamıyor kamuoyuna.Herkes kendi tarihini yeniden gözden geçirip Avrupa merkezcilikten uzaklaşıyor.Ülkeler kendi tarihlerinin güzelliklerini yeniden ortaya çıkarıyorlar.Bizim kültürümüzde hayat muavenettir (yardımlaşma).Onlarınkinde ise sadece mücadeledir.Mücadele, onlara göre, kendini düşünme, benmerkezciliktir.
Amerika’ nın keşfi deşifre olalı çok oldu.Bunu Moğol kökenli Çinli bir Müslüman denizci komutan Zeng Ho’ nun yaptığını Çinliler yıllardır biliyorlar.Fakat algıyla dünyaya Kristof Kolomb’ un yaptığı yanılgısı yayılmıştı bir kere…O ki Amerika Kıtası’ na çıktığında seyir defterine şu notu düşmüştür; “Bunlar kötülük bilmeyen insanlar”.Evet kötülüğü getiren batı kötülük bilmeyen insanları sömürdü.Öyle ki yazar J.M Blaut ne diyor bakınız; “Amerikalılar (yerliler) keşfedilmediler, enfekte edildiler. Yani virüslü aşılarla otuz milyon insan bir milyona indirildi.Hani domuz gribini düşünmeden edemiyorum şimdi.Şunu da belirtmeliyim, hani ne olduysa matbaanın bulunmasıyla oldu deriz ya, bu icadın Gutenberg’ den 400 yıl önce 1040 yılında Çin’ de Pi Şeng isimli birinin bulduğunu söylesem…Tarihi yönlendirmek bu kadar ucuz mu?
Onlara göre yani doğu yani bizler, akıldışı dürtülerle hareket ederiz, mistiğizdir, içine kapanığızdır. Birşey bilmeyiz yani..10. yüzyıldaki İslam bilim devriminin yaptıkları günyüzüne çıkmaz da, 18. Yüzyıl (doğudan aşırdıkları) medeniyet algısını empoze eder dururlar..Avrupa’ da fuhuş başını almış gitmiş, alkol ve uyuşturucu bağımlılığı hat safhada.Aile bağları birbirinden kopuk, yaşlı nüfusun çoğunluğu başlarına ayrı bir dert.Ekonomik sorunlar alarm vermeye başlayan kıtada Yunanistan’ ın iflas etmesi sonun başlangıçlarından birisi oldu. İngiltere’ nin birlikten ayrılması boşuna değil…En dikkat çekici olanı bir İngiliz gazetesinin yazısı.Diyorlar ki Türkiye’ nin AB’ ne girmesi için uzlaşmak gerekiyor.Müzakerelerin dondurulmaması lazım diyorlar.Sık sık bize birlik müzakere sürecini dondurmakla tehdit eden şımarık çocuğun artık eskisi gibi bir etkisi yok.Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.