- 792 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
AH ŞU BEYAZ YALANLAR
Ah şu beyaz yalanlar da olmasa...
Bir Mayıs günü...Okul devam ediyor hala. Sınavlar bitmedi malum. Dört gözle okulun bitmesini bekliyor herkes.
Neyse, asıl konuya gireyim. Annemle bir anlaşma yapmıştık. Sınavdan 100 alırsam bana okuldan sonra hamburger ısmarlayacakti. Bu teklifi kim reddedebilirdi ki? Havalara uçmuştum.
Sınavdan 95 almıştım. Hamburger yiyemeyecektim. Bunun üzüntüsüyle çıkmıştım okuldan. Anneme 100 aldığımı söyleyip kapmıştım hamburgeri. Her ne kadar içim acısa da hamburgerin tadı bir başkaydı. Birkaç gün geçti üzerinden. Yine bir okul çıkışı annemle öğretmenim karşılaşmıştı. Havadan sudan konuşurken öğretmenim sınavdan 95 aldığımı söyledi anneme. Annem şaşkınlıkla karışık bir üzüntü duymuştu. Ve dedi ki "Keşke yalan soylemeseydin. Ben sana istediğin zaman alırdım hamburger." Haklıydı aslında. Küçük bir yalandi belki ama içini acitiyordu insanın.
Bu da benim hayatımda yer etmiş bir anıdır işte. Doğruyu söyleyip alt tarafı bir hamburgerden olmak varken yalan söyleyip annemin güveninden olmuştum. Benden size küçük bir tavsiye, hiçbir zaman ne olursa olsun yalan söylemeyin. Ucunda hamburger olsa bile☺
YORUMLAR
Yalanların rengi olmaz lakin doğruyu söylemek varken sadece bir hamburger için ailenin çocukları düşündüğü durumu düşünmek gerek. Burada aslında annede var kabahat çünkü çocuklar o zaman birşeyi almak için önce birşeyi iyi yapmaları gerektiğini düşünür ve hayatları boyunca hep bir çelişki ile yaşarlar. Güzel bir yazı. Saygılar
Merhaba,
onemli bir konuyu cok guzel sekilde islemissiniz, tebrikler. Yalanin zaten rengi olmaz ama beyazini da soylememek lazim. Anne ve babalara dusen ise cocuklari yalana zorlamamaktir. Yani: " sinavdan 100 puan alirsan sunu alirim, bunu alirim" demek bence cok dogru bir sey degil. " 90 puan alirsan" denseydi cocugun beyaz da olsa yalan soylemesine gerek kalmayacakti.
selamlar,
abdullah