- 1185 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSLAMIN TEMEL İLKELERİ- Araştırma
İSLAMIN TEMEL GEREKLERİ
İslam dediğimizde bazı temel ilkelerini anımsamamız gerekmektedir.
İslam dini:
Sevgi Dinidir.
Kolaylık Dinidir.
Aşırılıklardan Uzak Bir Dindir.
Dünya ve Ahiret Dinidir.
Tevhit Dinidir.
Çalışmak ibadettir.
Akla Önem Veren dindir.
Barış Dinidir.
Tasavvuf dinidir.
Allah katında mümin sayılmak için sadece Allah’ın varlığını kabul etmek yeterli değildir, onun tek ilah olduğuna da inanmak gerekir. Bundan dolayı bütün peygamberlerin toplumlarına ilk mesajları: “Ey kavmim! Allah’tan başkasına kulluk etmeyin.” Olmuştur. Allah’a ortak koşmak en büyük günahlardandır. "Yolumuz, ilim, irfan ve insanlık sevgisi üzerine kurulmuştur."
Rabbimiz olan Allah’ın emri dışına çıkarak, büyüklenmeyi, gösteriş yaparak ibadet etmeyi, menfaat sahibi olmak için ibadet etmeyi yasaklamıştır. Kur’an Nisâ 116: “Gerçekten Allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. “ALLAH tektir, Allah yücedir,” buyurmaktadır.
***107-MA’UN SURESİ:
1 - Dini yalanlayanı gördün mü?
2 - İşte o, öksüzü iter, kakar.
3 - Yoksulu doyurmaya önayak olmaz.
4 - Vay haline o namaz kılanların ki,
5 - Kıldıkları namazın değerine aldırış etmezler.
6 - Gösteriş yaparlar onlar,
7 - Ve yardımlığı sakınırlar (zekatı vermezler).
İslamiyet akıl inancıdır. Akıl, duyu organları aracılığı ile kendisine ulaşan bilgileri değerlendirerek kavramlar ve fikirler arasında mukayeseler yapabilen, onlar hakkında doğru bilgiler ortaya koyabilen; güzel ile çirkini, iyi ve kötüyü, sevgi le sevgisizliği, faydalı ile zararlı olanı birbirinden ayırt edebilen zihnî bir kuvvettir. Düşüncemizin iyilik yönünde gelişimidir.
İslam, kolaylık dinidir. Onda aşırılık, ölçüsüzlük ve zorlamanın yeri yoktur. İslam barışa önem verir. Barışı bozan durumların şiddetle karşısındadır. Kur’an-ı Kerim bunu şöyle ifade etmektedir: “...Kim bir kişiyi, haksız yere öldürürse muhakkak ki o bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de (bir kişinin hayatını kurtarmak suretiyle) yaşatırsa bütün insanları yaşatmış gibi olur.” buyurmaktadır. (Mâide suresi, 32. ayet.
İslam dini, sevgi dinidir, barışı, huzuru, birbirinize saygıyı amaç edinmektedir. Bunun için Yunus Emre “Yaratılanı severiz, Yaradan’dan ötürü” demiştir. Dünya, ahiretin tarlasıdır. “ İslam dininde zorlama yoktur.”
Allah’a inanan, maneviyata Allah’a teslim olmuş, itaat eden, sevgi ve saygıyı kabullenen (salih – samimi kul) insanlar yetiştirmek amacıdır. Yüce Allah “O, sizin suret, şekil ve dış görünüşlerinize değil, kalplerinize ve kalben temizlik, samimiyetinize bakarak sizi değerlendirmektedir, “ diye açıklayabiliriz.
Demek ki dinin direği doğruluk, dürüstlük ve adalettir.
Hasan Hüseyin BAYAR-----Araştırma yazısıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.