- 726 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÖZYAŞLARINI DUYAR GİBİYİM
Gözyaşlarının sesini duyar gibiyim. Bir kuyuda kayboluyor sanki. Dokunduğu yerde çınlamalarını bırakarak yitip gidiyor. Hıçkırıklarını bırakıyorsun dostlarının koynunda. En çok da kendi tükenişine seyirci kalmak körüklüyor gözyaşlarının ateşini. Bu yüzden bırazcık dumanlı yağıyor gözyaşların.
Ne derdin ne sıkıntın var bilmiyorum. Ve diyorum ki bilmeye de hacet yok. Neticede hepimize farklı farklı dertler veren varlık Rabbimiz değil midir? Peki ya Rabbin sana taşıyamayacağın yükü verir mi?
Allah kimseyi gücünün yettiğinden başkasıyla mükellef kılmaz (sorumlu tutmaz). BAKARA Suresi 286. Ayet-i Kerime
Evvela şunun bilincinde olmalıyız; Bize bahşedilen her dert, sıkıntı (ki bence bunlar bizim için birer nimettir) altından kalkamayacağımız kadar ağır, üstesinden gelemeyeceğimiz kadar zor değildir. Eğer ki bunun bilincinde olursan o çalkantılı süreçten ağır yara almadan kurtulursun. Ve bir sonra ki sıkıntılı süreçte ruhun gerekli olgunluğa ulaşmış olduğundan bu sefer birkaç sıyrık alacaksın sadece. Bir daha ki zaman mı? İşte o zaman hiç yara almadan, yorulmadan, belki de bir damla bile gözyaşı akıtmadan geçip gideceksin acılarının arasından. Yolu bitirip geriye dönüp baktığında çehrende bir tebessüm var olacak. Geçmiş sıkıntılarının ve dertlerinin teklif bile sunmadan yüzüne zorla yerleştirdiği bir tebessüm değil bilakis acılarla doyurduğun ve büyüttüğün ruhunun şimdiki sıkıntılar karşısında gösterecek olduğu ve yüreğinden kopup gelmiş başkalarının bilmem kaç dakikalık kahkahalarına denk bir tebessüm.
Anlatmak ve açıklamak istediğim şey şudur ki insanın ruhu çile çekmeden gerekli olgunluğa ulaşamaz. Yani şu an çektiğin zahmetler ileriki yaşantında sana keşke dedirtmeyecek ve pişmanlık duyacağın şeyleri yaptırtmayacaktır.
Sabrın sonu selamettir sözü boşuna söylenmiş ve yüzyıllardır bu coğrafyalardaki milyonlarca kişi bu söze boşu boşuna itibar göstermiş olamaz. Bir seferliğine gözünün yaşını silip acıların karşısında ağlayarak değil de gülümseyerek durmaya ne dersin… Gözyaşlarının sesi azaldı gibi sanki duyamıyorum. Şimdi de kahkahalarını görmek istiyorum ve tebessümünü işitmek…
Her sıkıntı her dert için önce kader sonra sabır vesselam…
Selam ve dua ile…
YORUMLAR
Özetle, o sıkıntılar ki bizi olgunlaştırırlar..
Ders veren kaleme, değer veren yüreğe selam olsun..
Saygılarımla...