- 788 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EN GÜZEL
Gül,lale,sümbül hepsi de en güzel!...(EN)i düşününce her yaratılan kendine göre (EN) olmalı diye düşünüyorum.Gül yapraklaşıp rengini tümüyle yansıtabiliyorsa güzelleşir.Lale,sümbül,menekşeler de..
Hangi lisan en güzel diyebilir miyiz???..Çince-İngilizce-Farsça-İspanyolca-Fransızca-Rusça-Abhazca-Kürtçe ve Türkçe!!!..Sayamadıklarıım birer ezgi gibi dizili belleğimde.Dil kendini anlatabilmek için oluşturulmuş seslerin bir araya gelişiyle oluşan sözcüklerden oluşur.Kim bilir belki de çiçekler gibi her yaratılanın içinin derinliğidir.Farkında olmadan çıkan seslerin harflere dönüşmesi,harflerin birbirine mıknatıs gibi tutunup o sözcükleri yaratması sevgi-aşk-mutluluk yaratması anne-baba-evlat -torun gibi..
Bilmeden içine uzanan köprüler;bu köprülerde birbirine tutunmuş seslerin dudaklarımızda harflere,harflerin sözcüklere dönüşmesi.Acı-sevinç-mutluluk...Değirmen kendi kendine dönmüyor,rüzgarı var,ağaçtaki elmayı yere düşüren bir güç, Dünya neden Ay’ı çeker?..Kuvvet;kuvvetin bir gücü,merkezi var!...(Merkezkaç Kuvveti)Kuvvet ayrılıkları,dengeleri,dengesizlikleri...
Kurbağaların vıraklaması,cırcır böceklerinin ötüşü,yere düşen elmanın çekim gücü,sesin yükselişi,ağırlığın düşüşü ve daireler!...Yani çember;sesin halka halka açılışı,elmanın dikey düşüşü..
Dört temel element:Toprak-Su-Hava-Ateş.Toprak kuru-soğuk,Hava ıslak-sıcak-Ateş-sıcak-kuru.Toprak ve su daima dümdüz aşağıya doğru bir yerçekim kuvveti içinde,Hava-Ateş--;dümdüz yukarı doğru bir hareket içinde.Gökyüzü ve dönen küreler kusursuz bir çember!..Dönen küreler,Kuvvet-kitle-çekim kuvveti ve aradaki hız!..Yani nefes;yani rüzgar,yani üfürmek,yani haykırmak,gülmek,ağlamak gibi bir kuvveti duyumsamak...Duyumsatmak!!!..
Yani Merkezkaç-Kuvvet..Dünya ve Ay’ın kütlesi,onu dünyaya bağlayan hayali ipin uzunluğu;(Hayali-İp)Yakınlık-Uzaklık,Merkezkaç kuvveti içinde en güzel ;Can- ile Canan işte tüm bunları tamamlayan galiba en güzeli yaratan...Gül,lale ,sümbül gibi güneşin yedi rengiyle yaprak yaprak taçlaşan yaşam..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.