- 465 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tartışmalar susturulmalı mıdır ?
Buna denilecek şey kısaca şudur:
Edepli olduğu sürece,kişilik haklarına saldırı içermediği sürece ve belaltı "vuruşlarla" rakibi ekarte etme amacı taşımadığı sürece ben "tartışmaların" devamından yanayım.
Ziya Paşa’nın şu sözündeki gibi:(Gerçi bunun Namık Kemal’e ait olduğu da söylenmektedir lakin benim aklımda doğru ya da yanlış Ziya Paşa kalmış!)
-Barika-i hakikat müsademe-i efkardan doğar !
Ya da 18.yüzyılda yaşayan İngiliz düşünür J.S.Mill’in dediği gibi:
-Tartışmayı susturmaya yönelik her girişim,bir yanılmazlık içerir!
Acaba bizim düşüncelerimiz bir yanılmazlık göstergesi midir?
Ya da tartışmaya katılmadan fikirlerimizin mutlak doğruluğundan nasıl emin olabiliriz ki?
Yoksa bu durumda Mussolini’nin mantığı ortaya çıkmaz mı ola ?
-Bütün dünya bizim görüşlerimizi kabul edecektir.Çünkü okuyan herkes görecektir ki,çözüm getiremediğimiz sorun,cevap verilmedik soru,keşfedilecek meçhul bırakmadık!
Bu durumda bize de her şey bir yerde "yazıyorsa",aramamak/düşünmemek ve sormamak düşer sanırım.
Oysa hayat tersini doğruluyor/doğruladı.
Mussolini ve şürekasını değil !
YORUMLAR
"İtalyan diktatör Benito Mussolini ve metresi Clara Petacci 28 Nisan 1945'te kurşuna dizildi ve cesetleri bir benzin istasyonunda ayaklarından asılarak teşhir edildi." Demek ki neymiş değerli arkadaşım,Musollini ve benzerleri sadece düşünceleri bastırmışlar ama susturamamışlar.. Sonuç ortada... Her diktatör bu sonu öyle yada böyle tadacak. Çünkü anti diktatörlük özgür düşünce ürünüdür ve susturulamaz,
Sevgiler selamlar
Dilek USTA tarafından 6/27/2017 3:13:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
sabri ayçiçek
Zaten demokrasi tam da bundan gerek!Baskı şiddet ve kan daveti yapmadığı sürece her düşünceye kendini ifade "şansı" vermesidir.
sabri ayçiçek
Zaten demokrasi tam da bundan gerek!Baskı şiddet ve kan daveti yapmadığı sürece her düşünceye kendini ifade "şansı" vermesidir.