- 588 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mesele Bayramın adı değil,tadı...
Keşke çocuk olsaydım da o damağımda kalan tadı yaşayabilseydim...
Hiç de fena olmazdı.
Ki bu herkes /hepimiz için de geçerlidir sanırım!
Dokuz yıl kadar önce burada "Ramazan da bizim,Şeker de "diye yazarak,tarihsel gelişimine dikkat çekmiştim.
Kimi "Şeker "der,kimi de "Ramazan".
Bu ikisi birbirine alternatif değildir.
Burada esas olan Bayramın adından ziyade,bize vereceği mutluluk yani tadı...
Bunu yakalayabilen ve yaşayanlara ne mutlu.
Ağzınızın tadı hiç eksik olmasın ve bozulmasın diyerek herkese iyi bayramlar.
YORUMLAR
Değerli Hocam
Aslında bayramın adı bayağı bir mesele.
Ramazan ayı ile uzak yakın hiç bir şekilde ilgi ve bağ kurmamış biri bu sene 29 gün süren ve nihayet biten bir illetten(!) kurtulurken bir bayram yapacak elbette. Eh böyle bir kurtuluş gününü, kurtulduğu şeyin adıyla anarak ona Ramazan bayramı diyecek hali yok elbette. Onun için şeker bayramı olacaktır o bayram.
Ramazan ile bir nebze olsun ilgilenmiş, onu zerre kadar da olsun sevmiş biri için ise o Ramazan ayında yapılan ibadetlerin bir mükafaatı olarak kendisine sunulan bir bayramdır, dolayısıyla da Ramazan Bayramıdır.
Haa asıl adı her ikisi de değildir o da işin bir başka ilginç tarafı))))))))
Hayırlı ve huzurlu bayramlar değerli hocam. Daha nicelerine sağlık ve mutlulukla inşallah.