- 1344 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
AYŞEGÜL ! GERÇEKTEN DE İKİ BAYRAM ARASINDA EVLİLİK OLMAZ.
Hurafelere savaş açmış biri olarak benim gibi bir adamdan beklenmeyecek bir söz değil mi? Ama pek çok hocamızın da karşı çıktığı ve ’ Yok öyle bir şey. Tamamen hurafe’ dediği ’İki bayram arasında evlilik olmaz ’ Hükmü doğru bir hükümdür.
Evet..İki Bayram arasında evlilik olmaz.
İşin doğrusu bana da eskiden saçma gelirdi ve ’Yahu böyle bir şey nasıl olur. İki bayram derken kasıt ne? Öyle ya Ramazan bayramı ile Kurban bayramı arası nasıl ki iki bayram arası ise , Kurban Bayramı ile Ramazan Bayramı arası da iki bayram arasıdır. Hal böyle olunca da Peygamberimiz(S.A.S) ’ Hiç evlenmeyin’ mi demiş oluyor? ’ Diye düşünürdüm. Ancak bu da mümkün değildi Zira Hz. Muhammed (S.A.S.) ’ Evlenin, çoğalın, ben ümmetimin çokluğu ile iftihar ederim’ Diyordu.
Ramazanla Kurban Bayramı arasında evlenme, Kurban Bayramı ile Ramazan Bayramı arasında evlenme, peki millet ne zaman evlenecek de ne zaman çocuk yapıp ümmetin sayısını arttıracaktı? Hımmm demek ki böyle bir hadis yoktu. Bu da pek çoğu hadis kitaplarına bile girmiş olan peygamberimizden sonra uydurulmuş hadislerden biriydi.
Hep böyle düşünürdüm.
Nitekim gerçekten de iyi bir araştırma yapıldığında görüyoruz ki Peygamberimizin(S.A.S) en çok nikah kıydığı ay Şevval ayıdır. Yani Ramazan Bayramı ile başlayan ay. Eee hani iki bayram arazında evlilik olmuyordu?
Görüldüğü gibi normal şartlarda Peygamberimizin(S.A.S) ’ İki bayram arasında evlilik, nikah olmaz’ Demiş olması mantıken mümkün değil gibi görülüyor değil mi?
Ama değil... Demiş... Evet evet, demiş.
Demesine demiş ama bakın aslında O tam olarak ne demiş ve O’nun dediği söz yüzlerce sene sonra ne hale dönmüş?
Hz. Muhammed (S.A.S) hayattayken bir gün bir sahabe gelerek ’ Ya Resulallah yarın benim nikahımı kıyar mısın?’ diye sorar. Peygamberimiz ’ Peki ama hangi vakitte bu nikahın kıyılmasını istiyorsun’ deyince sahabe ’ Öğlenden önce olsun ’ Der.
Peygamberimiz düşünür. Çünkü yarın bayram günüdür. Sabah bayram namazı kılınacaktır. Ayrıca yine sahabenin ’Yarın’ dediği gün Cuma’ya denk gelmiştir. Yani Müslümanlar o gün iki bayram birden kutlayacaklardır. ( Cuma da Müslümanın bayramıdır malum ) Yani iki bayram namazı birden kılacaklardır ve her iki namazın imamı da Hz. Muhammed( S.A.S) dir
Peygamberimiz(S.A.S) ’ İki bayram arasına( bayram namazı aslında ) sıkıştırmayalım. Daha sonraki bir vakitte kıyalım nikahını’ der. Yani bir bayram günü olduğu halde nikah kıyılabileceğini ama bunun mesela Cuma namazı kılındıktan sora olmasının daha uygun olacağını belirtir.
Ancak...Peygamberimizin ’ Nikahı iki bayram ( namazı ) arasına sıkıştırmayalım’ sözü yüzyıllarca ağızdan ağıza aktarılırken hem şekil hem de anlam değiştirerek ’ İki bayram arasında evlilik olmaz’ a dönüşmüştür.
Haa bu satırları neden mi yazdım?
Yine Ayşegül...
Yahu ’ Hangi Ayşegül?’ Diye sormayın daaa. Hangisi olacak? Çok yakında soyadı ’ Barutçu’ olacak olan ama şimdilik Aktağ ile idare eden Ayşegül’den bahsediyorum:
Hah işte sitemizin bu güzel, güzel olduğu kadar da muzip kızı 26 Haziran 2017 Tarihinde Dünya evine giriyor Sezer Barutçu nam delikanlıyla.
Yani efendim Ramazan Bayramının 2. Günü.
’ iki Bayram arasında evlilik olmaz’ Diyerek biraz zıplatayım dedim ama öte taraftan haçan onda oyle coz yoktur. Yani yemezdi bu numarayı.
Yine de Ayşegül’e takılmayı, daha doğrusu ona sanki kendi kızımmış gibi muziplikler yapmayı çok severim.
Anaaa. Konuyu nereden nereye bağladım.
Ama kabul edin iyi bağladım değil mi?
Eeee. Sizin diyecek bir şeyiniz yok mu?
En azından ’Allah ömür boyu mutluluklar versin sevgili Ayşegül. Bir yastıkta kocayın inşallah’ Diyebilirsiniz.
Hay Allah yahu..Bu kızın küp küp turşusunu kurmayı düşünüyordum oysa.
Evleniyor, vallahi de evleniyor. Hem de bayramın ikinci günü.
Ne diyelim: Darısı - Başta Sami Hoca olmak üzere- Tüm bekarların başına.
Tekrar Allah ömür boyu mutluluklar versin Sevgili Ayşegül ve Sevgili Sezer.
RESİM: Resimde Sezer ve Ayşegül’ü görmektesiniz. Karıştırmamanız için hemen söyleyim: Soldaki Ayşegül, sağdaki Sezer olur.
YORUMLAR
Hocam sayenizde yeni bir şey öğrendim çok sağ olun 😊
İki bayram arası çok düğünler olur neden çünkü akrabalar komşular mahalleliler gurbetten bayram vesilesi ile gelir. Dolayısıyla hazır herkes gelmişken düğün yapalım denilir. Biz de öyle yaptık Allah utandırmasın inşallah Allah birbirini seven herkesi kavuştursun 😊
Güzel dilekleriniz ve bu güzel yazı için çok teşekkür ederim
Hayırlı bayramlar dilerim 😊🌸🌼
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
mutlu Bayramlar dilerim :)
Filiz Şahin.
sami biberoğulları
Esma hanımla maalesef ben de görüşemiyorum. Nerededir ne yapar bilmiyorum. Onun meşhur sözü şuydu:
Herhangi bir konuda itirazı varsa '' Esefle kınıyorum. Eseeef anacım gel beraber kınayalım'' Derdi. Ben bu espriye her seferinde çok gülerdim)))))
Selam ve sevgilerimle. Hayırlı bayramlar.
Sami Hocam..Size iyi bayramlar ve müsait olursa da iyi kısmet dileyeyim,genç çiftlere de mutluluklar dilerim.Bu "Barutçu" soyadı Trabzon kökenli olursa da aklıma "Barutçuzade Ahmet Efendi "gelir hep...Böyle bir bağ olsa da olmasa da Trabzon'un eski belediye başkanını da rahmetle anmak isterim.
sami biberoğulları
Barutçuoğlu bildiğim kadarıyla Trabzonlu ama Barutçuzade Ahmet Efendi ile bir ilgisi var mı bilmiyorum. Olabilir.
Selam ve sevgilerimle.