- 1462 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ELVEDA EY ŞEHR-İ RAMAZAN-ELVEDA EY ŞEHR-İ GUFRAN.....
Bir ramazan ayı daha geldi işte şu günlerde de geçip gidiyor hayatımızdan.Ramazanın son günlerini şerefe ve arefe günlerini yaşıyoruz.Kimileri başından sonuna kadar orucu tuttu,namazlarını bir güzel kıldılar.
Camilerde cemaatle teravih namazlarını eda edip Kuran tilaveti ve mukabele yaparak sevaplarını çoğalttılar.Kimileride Haktan korkmadıkları gibi insanlardan da utanmadan açıktan oruçlarını tutanlara nisbet edercesine yediler içtiler sigaralarını içip dumanını oruç tutan sigara içen kardeşlerimizin yüzüne savurdular.
İşte yirmi dokuz gün gelip geçti bir farkımız kalmadı.Birkaç gün sonra biz de yeyip içeceğiz.Ama biz sevaptan payımıza düşeni aldık inşaalllah, size günah yığını kaldı, size pişmanlık bize Resule ve Allaha bağlanmış tertemiz olmuş bir selim bir kalp ve huzur dolu sağlıklı bir vucut kaldı.
Eskiden oruç tutmayanları sokakta aşikare olarak yemek yerken sigara içerken göremezdik.Bugünlerde neredeyse oruç tutmayanların sayısı oruç tutanları geçti sanıyorum.Kırıkkalede bir melek girmez sokak vardı.
Orada oruç tutmayanlar yemek yiyenler birazda alkole düşkünlüğü olanlar girip çıktığı için oraya bu ad verilmişti halkımız tarafından.Bilmeyenlere kolaylık olsun İş Bankasının arkasındaki sokak ve Meyoşun yanları.
Bir arkadaşımızın babadan kalma bir dairesi var geceleri alkol alanlar üst katlarda oturanları rahatsız ettiği için kendileri oturmuyorlar kimse de kiraya tutmadığı için onlarca yıldan beri kiraya da veremiyorlar.
Şimdilerde farkında mısınız her yer melek girmez sokak oldu nereler mi dersiniz bütün caddeler bütün sokaklar.AKP binasının olduğu bizim Memursen Sendikamızın olduğu sokakta açıktan beş altı yıldır dikkat ediyorum harıl harıl çalışıyor yemek satan işletmeler.Kim alıyor bunları kim yiyor içiyor sen ben o herkes tüm Kırıkkaleliler.
Hoş oradakiler yiyor da Yenişehir’dekiler yemiyor mu?Kimse ben müslümanım ben daha çok takvayım kolaylığına kaçmasın.Orta Anadolunun en milliyetçi şehri Kırıkkalemizde gençler oruç tutmuyor.
Gençler anne babalarının yanında yarı çıplak dolaşıyorlar.Ana babası da haspaya ne yakışıyor dercesine güle oynaya sokakta arz-ı endam ediyorlar.
Geçen gün Çorumdaydım.Sokaklarda nadiren yenip içilen toplu yerlerde oruç tutmayanların yediklerini müşahede ettim.Arkadaşlara sual ettiğimde alevi kardeşlerimizin sünni kardeşlerimize saygıdan dolayı çocuklarına bile sokakta yedirip içirmediklerini söylediler..
Pek ziyade memnun oldum.Allah o kardeşlerimizden razı olsun hidayette daim ve kaim eylesin.
Bugun Çankiridaydim.Burası Çankırı Yarenlerin güzel insanlarin yurdu..Adım başı camii sokakta oruç yiyen göremezsiniz.Konya Aksaray Amasya’da böyle.Ankara İstanbul İzmir Manisa,Uşak böyle değil.
Trakya Edirneye ramazan gelmiyor sanki yıllardır.Doğuya gittikçe dindarlik artıyor Batıya gittikçe nedense dinsizlik artıyor.
İzmir’de iki sene onbeşer gun bir Hizmetiçi Eğitim icin kaldim.Karşıyaka semtinde firin haric içki satmiyan bir market olmadığı için dakikalarca fırın aradım.Bu duruma bir çözüm bulmak gerekiyor.Hepsinin nedeni helal gıda asalet ve dini eğitimden geçiyor..
Ünüversitenin girdiği şehirlerde ahlaki erozyon başlıyor.Hâlbuki Unuversiteli demek ilim irfan sahibi olmak demek değil midir?
Kırıkkale bundan yirmi sene evvel böyle değildi.Ünüversite geldi dışardan insanlar geldi şehir ahlaken çökmenin eşiğine geldi.
Keskin ilçemizde açık giyinen kızlar dikkatimi çekti.Halk artık kanıksamış bu duruma alışmışlardı.Peki neden böyle diye kafa yordum Ünüversite yurdu Kızların kaldığı Devlet yurtları ve karma eğitimin doğal sonucuydu bütün bu olanlar..
Gelecekten ümitvarım bu böyle gitmeyecek elbette.Kötülük tohumlarını atanar ne kadar çok olsa da iyilik tohumlarını atanlarda var.
İnşallah Ankara’da Kırıkkale’de Corum’da İstanbul’da camilerde gençler çoğalacak ilerde.Elli yilda ekilen tohumlar filizlendi boy atmaya başladı.
Elveda ey şehri gufran,
Sen oldun bize sultan,
Hem gufransın hemde burhan,
Elveda şehri ramazan.
Onbir ayın sultanısın,
Gönüllerin ilacısın,
Müminlerin baş tacısın,
Elveda şehri ramazan.
***
Bir ramazan ayı daha geldi geçti.Toplu iftar çadırları kuruldu.Dün bir Yahşihan İlçemizde Toplu iftara gitmek istedik yer bulamadığımızdan geri döndük.İftara daha iki saat kalmasına rağmen masalar çoktan dolmuştu.Aracımızda hafif bir çizik alarak.Bu türden organizelerde konukların aracını parkedeceği yerleri düşünmek lazım.
Üç beşbin kişinin alabileceği alanda onbinlerce insan konuk edilmek istenirse yer olarak ta 53 ilin geçiş güzergahı olan bir yer seçilirse bu sonuç kaçınılmaz olur.Bir daha böyle yerlere katılmamaya kendime söz verdim.Bu daveti uygun bir alanda yapsalar ve ayrı günlerde davet etseler daha uygun olmaz mıydı?
Bu yemeklere fakirlerin gelmesi doğruyken daha çok hali vakti yerinde olanlar katılıyorlar.Fakir çocuklar masalarda yer bulamıyorlar.Uzaktan çocukların bakışları altında yediğimiz yemekler tuttuğumuz oruçlar acaba Hakkın rızasını kazanıyor mu o da ayrı bir konu.
Bir ramazanı daha geride bırakırken ben toplu iftar veren Belediyeleri ve zengin işadamlarına seslenmek istiyorum.Kardeşim gösteriş olsun diye israfın diz boyu olduğu bu iftar sofralarına ne zaman son vereceksiniz?
Bunu yerine kimse görmeden o ailelere yıl boyu yardım ulaştırsanız daha iyi olmaz mı?Bu yemekleri kim yiyor zenginler kimin kim olmadığı belli olmayan bir sürü kalabalık.
Bu işte bir yanlışlık var.Sen Belediye Başkanı olma hevesinde olabilirsin kardeşim nolur dini siyasete alet etmeyin.Fakirin garip gurebanın hakkını beytü-l mali siyasi işlere alet etmeyin diyorum.
Ülkemiz bir ateş çemberinden geçiyor.Hergün televizyonlarda şehit haberleri yer alıyor.Ramazanda şehit ailelerimizin yürekleri yanarken bu gösterişli iftar sofraları düzenlemek beş yıldızlı otellerde yemek içmek te ne oluyor.
Daha ne kadar bu vurdum duymazlığı sergileyeceksiniz be Kardeşim.İnanın biz usandık sizde ne utanma ne sıkılma oldu.Yazıklar olsun diyorum ve sizi Allaha havale ediyorum.
Bir talebeyi doyur.Bir hafızı sevindir.Bir yoksulu giydir.Memura emekliye şöyle karnını doyurabileceği insanca yaşayabileceği maaşı ver..Bize sadaka verir gibi enflasyon yüzde 12-15 iken herşeye zam gelirken % 5 zam vermek revayı hak mıdır?
Kalbimiz nur ile doldu,
Mümin münafık fark oldu,
Alemler nura gark oldu,
Elveda şehri ramazan.
Bir daha gel evimize,
Varlığın gönlüme neşe,
Şeref verdin sen bizlere,
Elveda şehri ramazan.
***
Bir ramazanı daha geride bırakıp bayrama giriyoruz.Bayramı idrak edebilenlere bayramı hak edenlere selamlar olsun.Bayramımız bayram olsun.
Önemli olan Allahın rızasını kazanabilmek o uğurda ibadetlerle Ona yaklaşabilmek.Herşey ona bağlı değil mi?Oruçlarını tutanlar Hakkın rızasını kazanıp bayramı hakedenlerdir.
Ramazandan biz ziyade memnun olduk inşaallah o da bizlerden razı olduğunu Rabbimize söyleyecek O da bizden razı olacaktır.İşte o gün asıl bayramdır.Tutttuğumuz oruçları kabul etti mi,kıldığımız teravihler beş vakit namazımız riyadan summadan hali olarak kabule karin oldu mu?
Zekatımızı yoksulu incitmeden tam hesaplayarak verebildik mi?Zekat deyince bir korku kaplar bedenimi.Her amelime biraz güvenirim yapıyorum derim ama zekatımı tam verebildiğimi asla söyleyemem.Bu iş kolay değildir.
Rabbim oruçlarımızı namazlarımızı zekatlerimizi kabul eylesin.Bayramınız ailenize Ülkemize vatanımıza hayırlara vesile olsun.Bu dünyadan ukbaya giderken bayram eden kullardan cennet ve cemalini gören kullardan olmanız dileğimle..Hoşca kalınız Efendim..
Oruç sende namaz sende,
Nimet oldun fakirlere,
Zekat fıtır vacip bize,
Elveda şehri ramazan.
Razı ol sen nolur bizden,
Davacı olma bizlerden,
Senden razı olsun Yezdan,
Elveda şehri ramazan.
23.06.2017//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.