- 782 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YARDIMLAŞMAK
Tüm mücadeleler daha rahat yaşamak içindir. Öyle bir zekasını kullandı ki insanoğlu. Kendisini keyifle kavuşturacak her yolu buldu ve öğrendi.
Önceleri teknoloji yaygın olmadığından beden gücü, insanları birbirine daha yakın durması için sanki bağlıyordu. Zahmet gibi görünen anların içinde ne muhteşem ilişkiler vardı. Bugün dillerde dolaşan "nerede o eski günler" söylemi bunu tarif ediyor.
Evlerimizin yanında başka evler var da, burada birileri yaşıyorsa eğer, onlara komşu denilir. Ambulanstan önce hastaya, itfaiyeden önce yangına yetişir, merdiven dayar. İnsanların olumlu davranışlarını sergileyebileceği en güzel fırsat komşuluktur.
Yardımlaşma komşulukla başlar. Hatta daha iyi hale gelir. İnsanlar birbirlerini tanıyarak, çıkar gözetmeksizin, belirli ihtiyaçlarını karşılarlar.
Örneğin elinden tamir ve bakım işleri gelen biri, komşusunun bu konudaki eksiklerini hallederek ona faydalı olur. Hem dua alır hem de insanlığın gereğini yerine getirir.
Yaşadığım mahallede yıllardır birbirimize yardımcı oluyoruz. Sağolsun, komşularımızla güzel bir uyum içindeyiz. Genci, yaşlısı birliğin tadını çıkarıyoruz.
Bazen birbirimize işimiz düşüyor. Burada bizlerle yaşayan kiracı komşularımız da var. Birlik içinde bu hayatın yükünü kaldırıyoruz. Yeri geliyor fikir alıyoruz, yeri geliyor birlikte alışverişe çıkıyoruz.
Yardımlaşma kadar iyi bir fırsat tanımıyorum ayağıma gelen. Ufak tefek tamir, bakım işleri, balta bıçak bileme gibi şeylerin benden beklenmesi bana büyük keyif veriyor. İş görüp dua ya da teşekkür almak iyi geliyor.
Yıllardır mahallede, elimden geldiği kadar, bu konularda hizmet ediyorum. Ağaç budamadan tutun, elektrik, su, mobilya, mekanik gibi işlemlere kadar. Ödevler konusunda da kompozisyon, şiir, fabl, teknik resim, fizik dersi deneyleri ve performans ödevlerine yardımcı olmuşluğum vardır. Bir teşekkür almak bende hiçbirşeyle kıyaslanmaz.
Severek yapılan iş huzur verir. Sırf insanların ihtiyacı görülsün diye çarşıdan bi sürü bakım onarım malzemesi aldığımı bilirim. Test cihazından lehim havyasına, saatçi tornavidalarından, hassas merceğe, bisiklet pompasına kadar.
Ben bu alanda yoğunlaşırken diğer insanlar da değişik ihtiyaçlarımızı karşılıyorlar.
Bizler gelecek nesilleri yalnızca okullarda hazırlayıp, herkesin başına bir öğretmen dikemeyiz. Hayatın içinden, yaşayıp, görüp, bizden alabilecekleri en güzel şeyleri onlara vermesini bilmek bir hünerdir. Birbirinden kopuk yaşayan toplumların peşini sorunlar bırakmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.