- 563 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MEDENİYET DEDİĞİN
Yazmayı seviyorum.Bilmiyorum ama kendimi böyle mutlu hissediyorum.Okumak ,yazmak güzel bir duygu.İnsanlık tarihi boyunca bilgiyle, yazıyla donatılmaya çalışıldı.Yazıyla diyorum, çünkü aldığı bilgiyi yazıya dönüştürdü çünkü.Tabi bunun baş mimarları Peygamberlerdi .İlk inen Alak suresinin OKU emri ile başlaması, ve ardından ikinci inen surenin Kalem suresi olması hakikaten enteresandır.Okumak ve yazmak, bilgi ve yazı…
Konuya buradan bir giriş yaptık mademki, ilginç şeyler her zaman dikkatimi çekmiştir.Bu yüzden araştırmalarım da ilginçlikler üzerine oluyor doğal olarak… Hani batı batı, Avrupa Avrupa diyoruz ya öyle işler sanıldığı gibi değil.Bize öyle zannettirildi, biz öyle algıladık.Halbuki medeniyet batıdan (Avrupa)’ dan değil, doğudan yükseldi.Bunun sebeplerini uzun uzadıya açıklamaya gerek olduğunu düşünmeden şunu söyleyebilirim.Avrupa’ dan, kaşiflerin öncülüğünde 500 ile 1800’ lü yıllarda batının doğu ülkelerine istilası, ne yazık ki sömürgelerin başlamasına sebep oldu.Mesela Vasco da Gama büyük çabaların sonucu Ümit Burnu’nu dolaşıp Hindistan’ ın Kalküta limanına vardığında, orada İspanyolca konuşan Tunuslu Müslüman bir tüccarla karşılaşmış, çok şaşırmıştı.Tek medeni kıtanın Avrupa kıtası olduğunu sanıyordu.Hatta Kalikut Kralı’ na hediye olarak verdiği kumaşların kalitesizliği karşısında gülüşmeler olmuş ,Avrupa’ da bunlarımı kullanıyorsunuz diye acımışlardı Hindistanlılar. Bakın Prof.Seeley ne diyor; “Büyük İskender’ in Amirali Nearchus ile Vasco da Gama arasında hiçbir Avrupalı komutan Hind Okyanusuna açılmamıştır.Oysa Araplar, daha Hz.Ömer zamanında Sind’ e deniz seferleri açmış bulunuyorlardı” Mesela Amerika’ yı Kolomb’ dan 71 yıl önce Çinli bir denizci (Müslüman) olan Zeng Ho keşfetti desem… Daha neler neler.
Avrupa İslam ve doğu medeniyeti olmasaydı bu kadar gelişemezdi.Mesela Kopernik’ in gezegenler teorisini Şamlı bir İslam alimi olan İbnüş-Şatır’ dan aldığını, hala daha batıda İbni Sina’ nın tıp kitaplarının okutulduğunu ve yüzlerce İslam aliminin eserlerini batılıların okuttuğunu ,İpek yolu, Baharat Yolu, Endülüsler unutulmamalı.Ve de insanlığın doğduğu Ortadoğu unutulmamalı.Yine Endülüsler’in binlerce kitaplarının yakıldığı yok edildiği unutulmamalı.Kan ve gözyaşının hamiliği ile Avrupa, doğunun elindeki cevherleri kullandı.Bakın şu an İsrail batının uç beyliğidir.Hem sömürge olarak hem de kıyamet savaşı için.Daha anlatılacak çok şey var ama şimdilik bu kadar diyorum. Herkese selam ve sevgiler.
YORUMLAR
Biz batililasmak adini ozunu kaybedip ne ozune donebilmis nede tam batililasmis bir toplumuz kapitalizmin penceleri arasinda medeniyetlestigimizi dusunmus ama kendi oz bengilimizden annanelerimizden uzaklastirilmisiz. Batinin el atmadigi ne kalmis bir medeniyetimiz kalmisti onada el atip reform ve ronesans etkisi yaratmaya calissada basarisizlik tablosu ortadadir
Ne zamanki medeniyetler oz benliklerinden siyrilip yeniledme adina adim attilarsa sonuc hep vahimdir
Ve muslumanlarin basarisi her yerde goz ardi edilmistir
Bu guzel yazi icin cok tsk ederim aydinlatici yol gosterici aradada irdeleyici yazini kutluyorum