- 1334 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
"ANNE OLMAK", "BABA OLMAK"...
"Anne Olmak", çok zordur. Dünyaya getirmek; canından can katarak, canından can çıkarmak, çok zordur. Ancak, asıl zorluk dünyaya getirdikten sonra başlar. Hakkıyla annelik yapmak, hakkıyla çocuğunuzu yetiştirmek çok zordur. Ama, bir o kadar da dünyanın en büyük zevkidir. <3 Baba olmak da oldukça zordur.
Dünyaya gelene kadar annenin yanında son dakikasına kadar destek vermek, varlığını hissettirebilmek, oldukça zordur. Zira, anne hamileliğinin her saniyesinde eşini yanında hissetmek ister. Duygusal yoğunluğu oldukça zor bir süreç geçirmektedir çünkü..
Bu süreçte, baba zaman zaman annenin her an yanında olmak konusunda zorluk çekebilir. Ama, asıl babalık; çocuk dünyaya geldikten sonra başlar. Hakkıyla babalık yapmak, dünyanın en zor zanaatıdır. Hakkıyla yapacağız derseniz, tek tek ele alındığında "Anne Olmak" da "Baba Olmak" da oldukça zordur. Ama, güzel evlat yetiştirebildiniz ise her şeye bedeldir.
"Hem anne hem baba oldum" sözünü oldum olası hiç sevmemişimdir. Anne olmak bile oldukça zorken, bir de "hem anne hem baba oldum" sözünün ağırlığı altında ezilmek.. Çok zor.. O nedenle, ben sadece anne olmayı hakkı ile yerine getirmek için çabaladım durdum. Her ne kadar bir babanın işlevlerini de üstlenmiş olsam bile..
"Hem baba hem anne oldum" sözünü sevmiyor olmama rağmen bu gün Adana’dan bir öğretmen Arkadaşım, aradı sağ olsun ve telefonda şöyle dedi: "Sizi Anneler Günü’nde de aramıştım. Bu gün de aramak istedim. Çünkü, siz, hem anneliği hem babalığı başarabilmiş bir insansınız. Allah, size çocuklarınızla-gelinlerinizle daha nice Anneler-Babalar Günü görmeyi nasip etsin!", dedi.
Bu güzel sözler üzerine, "Ben bu sözü "hem anne hem baba olmak" sözünü sevmiyorum", diye nasıl denilebilir ki...
Arkadaşımın bu sözleri beni o kadar duygulandırdı ve mutlu etti, anlatamam. Bir yerlerde birilerinin sizi görüyor takdir ediyor ve bunu sizinle paylaşmak istiyor olduğunu bilmenin verdiği onur-gurur-mutluluk ve iç huzuru.. Bunu, kelimelerle ifade etmek mümkün değil.. Allah razı olsun kendisinden, sağ olsun. Var olsun.
O, beni mutlu etti. Allah da ona hem bu dünya da hem öbür dünyada selamet versin inşallah. Aminnn..
BABA OLMANIN HAKKINI VERMİŞ TÜM BABALARIN, "BABALAR GÜNÜ’NÜ EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLUYOR, SEVGİ VE SAYGILARIMI SUNUYORUM.
"BABALAR GÜNÜ" NÜZ KUTLU OLSUN
NİCE YILLARA...
18/06/2017
Perihan METİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.