- 497 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZORLUĞUN ARDINDAN KOLAYLIK
Hz.İbrahim’ den ayrılarak Arabistan’ın çöllerinde binbir zahmetten sonra Mekke’ ye ulaşan Hz Hacer validemiz.Bu zorluğun sonucunda zemzem suyuna kavuştu.O zemzem suyu ki yaklaşık dörtbin yıldır şifasıyla insanlığa hizmet ediyor.Hemde çölün ortasında biryerde, böyle bir mucize bize zorlukların arkasından kolaylığı sunan Rabbimizin hediyesi…
Bir kıskançlık sonucu Hz.Yusuf (as) ‘ ı kuyuya atan kardeşleri onun sonra Mısır’ a hükümdar olacağını nereden bileceklerdi ki…Hz.Yusuf (as) hükümdar olmadan evvel zorluklar çekmiş, zindanlara atılmıştı.
Adeta hastalık abidesi Hz Eyyüp (as)’ın çeşitli hastalıklara yıllarca müptela olmasının ardından Rabbimize ettiği dua onun tekrar eski sağlığına kavuşmasına sebep oldu.
Buna benzer yüzlerce örnekler verebiliriz. Hayatımızda inişli çıkışlı,bıçağın kemiğe dayandığı anlar oluyor.Hani bazen deriz ya Allah sabrımızı yokluyor, işte o anlar bizim artık yeter dediğimiz ana, ramak kaldığımız anlardır.Ramazanın son çeyreğine girdiğimiz şu günlerde bayramın gelmesine bir hafta kaldı.Buraya gelene kadar uykusuzluk çektik, susuzluk hat safhaya ulaştı,yorgunluklar arttı.Bakın daha düne kadar sıcakların bunalttığı bizler bu yıl serinliğin sevincini yaşıyoruz.Zaten Allah (CC) kuran-ı kerimde bunu bize bildiriyor “Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.(İnşirah 94/6)” Burada dünya hayatının zorluğu, ve bunun sonucunda ahretin kolaylığı da söz konusudur.Dünyada çektiğimiz sıkıntılar, hastalıklar, fakirlik vs. eğer sabredersek bize cennet kapılarını açacak. Aynı zamanda sabır ayı olan Ramazan, sonunda kolaylık olarak bize bayramı müjdeliyor.Şimdiden herkesin bayramını kutlarım selamlar saygılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.