- 1175 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BEN ASLINDA ŞİŞMAN DEĞİLİM. KEMİKLERİM İRİ.
Ah Mustafa abi ahhh. O nasıl Beddua ki aradan yaklaşık otuz sene geçtikten sonra tuttu.
Efendim Mustafa abiyi tanımazsınız siz.
Batman’da öğretmenlik yaptığım yıllarda okulumuzun hizmetlisiydi Mustafa abi. Batmanlı bir Kürt olmasına karşılık Türkçeyi benden çok daha güzel kullanan o yüzden de ilk tanıştığımızda beni hayli şaşırtmış olan biriydi. Türkçeyi çok güzel konuşmasının yanında aynı zamanda bir İstanbul beyefendisi kadar zarif ve kibar tavırları olan birisiydi.
Onu ilk tanıdığımda ben henüz 5 senelik bir öğretmen o ise kırk yaşlarında bir vatandaştı. Onun oldukça düzgün ve güzel bir Türkçe ile konuştuğunu görünce merak ederek sormuştum. ’Abi sen Batmanlısın ama çok düzgün bir Türkçe kullanıyorsun. Bunun sebebi nedir?’ Diye. O da çocukluk yıllarında ailesinin Aydın’a sürüldüğünü, uzun yıllar Aydın’da yaşadıklarını söylemişti ama konuşması Ege şivesi değildi. Tam bir İstanbullu idi adeta.
Neyse..İşte bu Mustafa Abi oldukça nüktedan bir insan olduğu gibi aynı zamanda oldukça da dindardı.
Batman gibi yaz sıcaklığı 40-42 derece olan bir yerde ve 1983 yılındayız. O sene Ramazan ayı yine böyle yazın en sıcak günlerine rastlamış. Okulda ( Batman Lisesi) oruç tutan öğretmen, personel ve öğrenciler olduğu gibi tutmayanlar da var.
Tutmayanlar tutanlara, tutanlar tutmayanlara karşı saygıda kusur etmemekle birlikte ara sıra çeşitli tartışmalar hatta tutan bir Ülkücü öğretmen ile tutmayan bir Devrimci öğretmen arasında yumrukların sıkılıp birbirlerinin üzerine yürünmesi ama yumruklaşmaya meydan verilmeden yapılan bir tartışma yaşanmış olsa bile genelde tartışmalar da orucun faydaları ya da lüzumsuzluğu üzerine oluyordu.
Yine böyle bir günde Mustafa abi baktım bir öğretmenle tartışıyor. Öğretmen, bu sıcak aylarda vücudun su ve tuz kaybı dolayısıyla direncinin kaybolduğu, orucun insanı zayıflattığını filan anlatı. Hatta ’ Ben oruç tuttuğum zaman çok zayıflıyorum. O yüzden de tutmuyorum’ dedi. İşte o anda Mustafa Abi lafa girdi ama yanlış bir cümle kullanarak ’ ben oruç tuttuğumda daha da fazla şişmanlıyorum’ Diyeceğine ’ ben oruç tuttuğum zaman karnım şişiyor’ Dedi.
Ben de hemen konuşmaya katıldım. ’ Abi olamaz böyle bir şey. Oruç tutan insanın karnı şişmez’ Dedim.
Mustafa abi şaşırdı. Çünkü oruç tutan biri olarak kendisini destekleyeceğimi sanırken ben de ona karşı çıkmıştım. Daha doğrusu o benim de kendisine muhalefet ettiğimi sandı ve bu sefer yemin etti. ’ Hocam vallahi ben oruç tuttuğum zaman karnım şişiyor.’
Her zamanki gibi muzipliğim üzerimdeydi. Tekrar ’ Mustafa Abi. Oruç tutan insanın karnı şişmez. Başka bir sebebi vardır’ dedim.
Saf saf yüzüme baktı: ’Başka ne sebebi olabilir ki hocam?’
Artık dayanamadım ’ Oruç tuttuğum zaman daha da şişmanlıyorum’ Diyeceği yere ’ Oruç tuttuğum zaman karnım şişiyor’ Diyerek yanlış bir cümle kurduğunu anlatabilmek için ( Ki gerçekten de oruca başladığından beri biraz kilo almıştı ) ’ Abi bir doktora görün. Sakın hamile kalmış olmayasın’ Deyince hem o hem de tartıştığı öğretmen bir hayli güldüler. Ama öte taraftan Mustafa abi bozulmuştu. Sanırım o gün bana beddua etti.
Evet..Aradan yaklaşık otuz sene geçti. Şimdi yine yaza denk gelen bir Ramazan ayındayız ve yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi benim karnım bir hayli şişmiş vaziyette. Sanırım Mustafa Abi’nin otuz sene önce ettiği beddua tuttu.
Yok yok hamile filan değilim. Vallahi, billahi, iki gözüm önüme aksın ki, ekmek musaf çarpsın ki hamile değilim.
Şimdi tabii ki bazılarınız ’ Demek ki Ramazanda oruç tutmak insanın karnını şişirebiliyormuş’ Diyeceksiniz. Kesinlikle alakası yok. Hem aslına bakacak olursanız ben şişman filan da değilim. Benim kemiklerim iri arkadaşlar. Hep ondan.
RESİMLER:
1- Ramazan Aynının hemen başındaki halim İstanbul- Bayezıt- Sahaflar çarşısında Oğlum Tuğrul ile
2- 14.06.2017 Tarihi itibariyle Ramazan Aynın son on gününe girerkenki halim... İstanbul- Beykoz- Yuşa Peygamberin kabri girişinde.
YORUMLAR
Babacuğumm test yaptırdın mı resmini at inanmam vallahi ;)))
Şaka bir yana oruç tutan gerçekten kilo alıyor zira, yemek yiyip yatıyoruz bu bir ikincisi ise hiç doymayacak gibi o kadar çok çeşit tatlı ve hamur işi oluyor ki doğal olarak yol su elektrik olarak dönüşü oluyor.
Rabbim oruçlarımızı inşallah kabul etsin.
30 küsür seneden beri ilk defa oruç tutamıyorum bu sene aslında buralara bile girecek mecalim yok ama can sıkıntısı diyerek giriyorum işte...
Hastalanmadan sağlığın kıymeti bilinmiyormuş. Haa merak edecek pek bir şeyim yok ama kanımda ki demirin azizliği ile böbrek içi kanaması ve karaciğer enzimleri şeker vs vs bir sürü şey çıktı hiç yemediğim kadar yiyorum ama benim senin kadar karnım şişmiyor :) Aksine 12 kilo verdim daha da eski halime gelebilmek için 10 kilo vermem lazımmış. Seni çokca öpüyorum sen tontiş olsan da eski formuna dönersin...Her şeyin başı sağlık babacuğum.
sami biberoğulları
Allah sana acil şifalar versin.
Benim durum da eğer Ramazandan sonra yine devam ederse artık ya kürtaj olurum ya da sezeryan filan. Artık bakalım ne olur))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle Senin de Ramazanın mübarek olsun.
sami biberoğulları
Evet..Mesela açlığın ve kıtlığın yaşandığı ülkelerde insanlar bir deri bir kemik olsalar da karınları şişkin oluyor hep. Çok şükür bizde kıtlık söz konusu değil ama bir süre aç kalmak da dediğin gibi karnın şişmesine sebep olabiliyor herhalde.
Selam ve sevgilerimle.
Merhaba Sami Hocam...Yıllar önce bir kitap okurken,içindeki bir bölümün de başlığı şöyleydi:Amerika'da zenginler zayıf,fakirler şişman(mış)...
Siz bence "ortada" olduğunuza göre sorun yok.
Hizmetlinin hali yine de anlaşılır.Yıllar önce bir seminerde,bürokratın biri yüksek perdeden konuşmak istemişti.Sözün bir yerinde "subvansiyon" demesi gerekti lakin birkaç defa "suspansuvar" -aya torbası"-deyivermişti de,içimden kıs kıs gülmüştüm.Sağlıklı Ramazanlar.
sabri ayçiçek tarafından 6/16/2017 12:47:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bu tür yanlışlar maalesef zaman zaman hem de hiç ummadığınız kişiler tarafından yapılıyor.
Bizim Semra Özal için derler. O da İngiltere'de Turgut Özal'i Law Maker ( Kanun yapıcı ) olarak anlatacağına '' Love Maker'' ( Aşk adamı ) olarak anlatmış güya)))))))
Selam ve sevgilerimle.