- 1284 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
sevgili cetin abi avrupadaki halkin asilnda orfu ve adeti bir baska ulkelerden alinti ve calinti oldugundan collega,s demeleri bence normal bu olay aslinda kendini ve orfunu kaybetmis milletin arkadasligi menfate dayanakli oldugundan collega demeleri onlar icin guncel kelime,,,,,,,,,,, Arkadasligini sadece ve sadece is saatinde taniyan bir terim collega ,,,,,,(hollanda kulturu calinti bir cultur ve calinti dil toplulugu)
ugurcelik tarafından 12/7/2009 11:41:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili dost,bugun okuyabildim yorumuma yazdiginiz yaniti,tesekkur ederim.Ancak kelimenin okunusu KOLLEGA dir,yazilis hollandacada da COLLEGA dir.ingilizce kokenli olabilir ama yazilis C iledir.Iyi bir hollandacam olmasi nedeniyle ozellikle belirtmek istedim,yanlis anlasilmamak umidiyle,basari ve saygi dileklerimle.
Birkac yazinizi okudum,ogretici aciklamalariniza dayanarak bu yazinizi yorumluyorum.Oncelikle basliktaki kelimenin yazim yanlisi ,KOLLEGA degil COLLEGA olarak duzeltmelisiniz.Anlam olarak aniya dayanarak bir aciklama yapmissiniz,dilerdimki diger arkadas isimlendirmelerinide daha yalin aciklayabilseydiniz,daha anlasilir olabilirdi.Bildiginiz gibi kucucuk bir harf degisikligi farkli anlamlar katmakta-VRIEND- kelimesine.o zaman insanlar sakanizin sonundaki gulumsemeyi daha iyi anlarlardi COLLEGA!
saygiyla
MAVI MARTI tarafından 3/14/2009 3:17:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba Cetin bey,
Ben uzun sure görevim icabı İstanbul da bulundum. bu "Kolega" kelimesini ilk defa orada duydum. bunun ne oldugunu merak ederek sordum bana dediletrki o zaman arkadaş anlamına gelen bir sözcük.
Ama şimdilik sizden daha detaylı olarak öğrenmiş oldum.
bilgilendirmelerin için teşekkürler.
Saygılarımla.
Ziya Bekar
Bende ilk defa okudum ve öğrenmiş oldum.
Aslında böyle kültürel bilgiler edinmeye meraklı bir kişiyim.
Kendi forumumda bu tarz ilginç bilgiler edinelim diye YURT DIŞINDAKİ TÜRKLER başlıklı forum açtım.O ülkelerdeki ilginç uygulamaları bizlerle paylaşsınlar diye.
www.derinbeyinlerin.adresiyiz.com
Siteme Beklerim..