- 2973 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
ÇOK İBRETLİ SÖZLER
ÇOK İBRETLİ SÖZLER.
Hasan kardeşin ibretli sözleri,dün aracımla giderken kırmızı ışık da durmuştum.Baktım hemen yanımda Cenaze nakil aracı vardı.Arabadaki şoför kardeşe,Hayırdır beni almayamı geldin diye şaka yaptım,Adam bana Hazırmısın?diye cevap verince irkildim,heyecanlandım ve ömrüm gözümün önünden geçti.Hayır kardeşim Hazır değilim,yeşil ışık yandı Haydi yolun açık olsun,sen yoluna devam et ben henüz senin cenaze nakil aran için Hazır değilim dedim ve ölüm genç yaşlı tanımıyor,Allah imandan kurandan ayırmasın,diye arkasından seslendim.şeklinde anlattı.
yine sabah namazına hızlı adımlarla giden mehmet arkadaşına selamdan sonra,camide namaza dikkatlisin kardeşim,buna senin hesabına buna çok seviniyorum.arkadaşının mehmede verdiği cevap çok güzeldi...Elimiz ayağımız tutuyorken, gücümüz kuvvetimiz yerindeyken camide kılarsak,camiye gidemediğimiz namazların ecrini yine 27 derece fazla ihsan eder ve kılmış gibi sevap verir. inşaallah Allah yar ve yardımcımız olur.ölüm, genç yaşlı zengin fakir tanımıyor,bir gün kapıya geliyor...Ünlü bir çok zenginlerimiz göçtü hiç bir şey götüremedi,bizde bu dünyadan sadece güzel Amelimizle göçeceğiz,hiç bir şey de götüremeyeceğiz..
bu konuşmalardan sonra aklıma şu misal geldi.Gözü yummak,Ahiret yolculuğuna, başka bir Aleme göçmek demektir.Bu konuda akılda kalacak güzel bir misal de şöyledir.
Bir gün torunu Dedesine,Dedeciğim şu gözünü bir yum ne olursun diye ısrar etmiş.niye ki,yavrum diyen torununun cevabı çok düşündürücüdür.annem,babam,keşke deden bir gözünü yumsa biz çok zengin olacağız diyorlar da..
Yunus Emremiz de bu duruma ( Ballar balını buldum kovanım yağma olsun,) diyerek çok güzel açıklama getirir.
Mevlanamız da,ŞEBİ ARUZ u,Allaha kavuşmayı,en çok sevilene kavuşma
olarak,mutluluk gecesi,düğün gecesi olarak açıklar .
inşaallah Hepimiz Ballar balını bulanlardan oluruz..Ençok sevdiğimiz Allahımıza kavuşanlardan
oluruz.
inşaallah Rabbimize kavuştuğumuz gün en mutlu günümüz olur.
Allahımızın melekleri ile cenneti ve cemaliyle Rahmetiyle mükafatlandırdıkların dan,Sevgili Habibinin şefaatini nasip ettiklerinden oluruz..inşaallah.
birde şunu unatmayalım.asrımızda,bunalımlarda çok yaygınlaşıyor.Mübarek ecdadımızın bunalımlara karşı çareleri şöyle açıklamış,sıralamış...
Hayatta strese karşı ilaç olarak OSMANLININ DÜSTUR edindiği 5 esas şunlardır 1) ERRİZKU ALALLAH,Rızkı veren Allah tır ,demek 2)Tevekkel tü Ala allah demek, ,Allaha güvenip dayanmak 3)YA NASİP DEMEK 4) YA SABIR DEMEK, Sabırlı olmak..5)BUDA GEÇER YAHU ..demek....Unutma, zenginlikte ,fakirlik de ,Hastalık ve sağlık da ,mutluluk da, Başarıda Başarısızlık da Hepsi geçicidir...Hatta HAYAT bile...BAKİİİ OLAN ALLAH ( c. c )DIR...
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.15.06.2017.ANKARA
YORUMLAR
maneviyatın tek gerçek ve huzurun da temeli olduğunu bilmek bile rahatlatıyor insanı ve ne zamanki sayfanıza konsa yüreğim, büründüğüm huşu itibariyle minnet duyuyorum kaleminize.
paylaştıklarımız, ortak paydada buluşan nice insan...
değerli üstadımı kutluyorum.
hayırlı cumalar diliyorum çok kıymetli hocam.
selam ve dua ile efendim.
Amin...Amin
Hayırlı Ramazanlar ve hayırlı cumalar hocam...
Yazınızı okumak güzel geldi bana.İlahi konulu yazıları ve şiirleri okumayı her zaman seviyorum.Bu dünyadan giderken ebedi aleme ,yanımıza alabileceğimiz hiç bir şey yok dediğiniz gibi..sadece amellerimiz
Allah bizleri de hidayetine erdirdiği kullarından eylesin ve son nefeste dilimizde şehadetle bir ölüm nasip etsin inşallah.
Bu dünya hayal dünyası, sınavımızı tamamlayıp gideceğiz emanetimizi teslim etmeye ve hesaplarımızı vermeye.İnşallah temiz bir vicdanla gitmek nasip olur.
Saygılarım ve selamlarımla
ABDULKERİM KAYA
8
çok kıymetli Üstadım,çok güzel yorumların ve Beğenilerin için çok çok teşekkürler ederim,Allah Razı olsun,Hayırlı iftarlar kardeşim,Dua ve selamlarımla.
ABDULKERİM KAYA tarafından 6/16/2017 11:32:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
ABDULKERİM KAYA tarafından 6/16/2017 11:34:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
ABDULKERİM KAYA
Merhaba,
Manevi bir ağırlı var ! Kutlarım değerli kalemi,selamlar !
ABDULKERİM KAYA
Mevlana dostuna kavuşmayı düğün gecesi (şeb-i arus) olarak lanse eder. Allah (CC) ölümü böyle güzel bir çerçevede kavuşma anı olarak nasip etsin.Selamlar sevgiler.
İrfan Yıldırım Çevik tarafından 6/15/2017 2:16:55 PM zamanında düzenlenmiştir.