- 560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İŞ AHLÂKI
Müşteri memnuniyetini gün yüzüne çıkaran kuralın adı iş ahlâkıdır. İnsanın aniden güvenebileceği birileri olmalıdır. İhtiyaçlar zamansız şekilde ortaya çıktığı için bunlara gereken müdahaleyi yine güvenilir kişilerin yapması beklenir.
Bu yüzdendir ki adı her ne olursa olsun seyahatte, tatilde, mahallede ya da iş gezilerinde meydana gelen aksaklıklar insanın istediği biçimde bitirilmelidir. Birilerinin tavsiyesiyle usta diye tabir edilen kişilere her an işimiz düşebilir.
Paranın iş yaptıramadığı çok sanatkârlar var piyasada. Parayla kendilerini rehin verdiklerini düşünerek gururdan öteye gidemeyen halleri vardır. İş yapmak yerine müşteriyle maç yapmayı tercih ederler.
İşin düştüğünde senin paranla seni bir güzel haklarlar. Ne değiş tokuş ne de nakit çalışmaz onlarda. Hırs alır sinir satarlar. Güya adları usta diye anılır. Nerde kaldı ustalık? Bir şey sormaya çekinirsin. Öfke saçarlar dükkânlarından buram buram. Sonrada iş yok diye ağlayıp çırpınırlar. Evet iş yok, sende iş yok.
O mesleği öğrenene kadar ne yollar teptin. Yıllarca kendi ustanın ellerini izledin. Ondan bir meslek kaptın ama sabrını orda bıraktın. Kişiliğini askıya astın. Efendiliğin eridi gitti. Şimdilerde iş yaptıracak olanlar evvela doğruluk, peşine hemen kaliteli ustalık arıyorlar.
Para ve zaman herkesin peşinde dolaştığı şeylerdir. İşi bunlarla bitirebilirsin, işi yapan para dır aslında. İkisinin alternatifi neredeyse yok gibi. Bunları iyi kontrol edebilen insanlar toplumda çok iyi yerlere isim astırır. Hep duyarız, falanca usta şöyle iş yaptı mest olduk. Adı her neyse kırk yıl silinmez oralardan. Yaptığı işten daha çok yaşar.
Çarşıda dolaştığımda dükkânına güvenle gidebileceğim birçok esnaf var. Öyle çok detaylı da tanımam hiçbirini. Adlarını da pek bilmem. İşimi gördürürüm bedelini öder çıkarım. Uğranılası kişilerdir.
Bunlar gurur verici şeyler. Herkesin kullandığı ve kendine kıymetli olan eşya, araç ve gereçler var. Benim de en çok önemsediğim araç bisikletimdir. Çünkü onunla birçok yere masrafsız ulaşabiliyorum. Üstelik spor yapıyorum. Haliyle bakıma ihtiyacı oluyor.
Gözümü kapatarak mekânına girdiğim, işine ve ahlâkına güvendiğim öyle bir ustam var ki Allah razı olsun ondan. Hâlden anlayan, dürüst biridir o. Mantığını işinde çok iyi kullanır. Çoluk çocuk, genç yaşlı abonedir tamirhanesine.
Yıllardır bu alanda hizmet verir. Efendiliği, dürüstlüğü dünyaya yeter. Bisiklet tamirciliğinin yanısıra teknolojiye olan tutkusu gözümden kaçmaz. Cengiz usta bisikletlerimizi bir uzman edasıyla kontrol eder. Eksikliği aksaklığı listeler, bize bildirir. İşini hakkıyla yapıp teslim eder.
Hepimizin aradığı bu değilmidir? İşi yap, hakkını al felsefesi. Ustadan iş beklenir hokkabazlık değil. İş ahlâkı iki kelimedir evet ama peşinden gelen kaç şarta bağlanmıştır tamam olması için? Her yönüyle bir bütün olmalıdır. Müşteri hak vermekten usta da hakkını vermekten kaçınmamalıdır. Toplum dürüst insanları daima bağrına basar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.