- 834 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM OLACAK BİRGÜN
Ülkemiz deprem sıklığı açısından tehlikeli bir bölgede yer alıyor.Depremleri yıkıcı ve öldürücü olarak yaşıyoruz.Her gün haberlerde uyarılsak ta evlerimizde fazlaca bir hazırlık yapmıyoruz.
İlkyardım konusunda ise yeterince bilgili olmamamıza rağmen kendimizi geliştirmiyoruz. Hala kaza sırasında neler yapabileceğimizden emin değiliz.Evlerde alabileceğimiz önlemler tv programlarında anlatılıyor.Eşyaları sabitlemek,deprem çantası hazırlamak gibi basit önlemleri alabiliriz.
Bir deprem çantası için evimizde bulunan bir valiz veya çanta ayırıp,içine ilkyardım malzemeleri,radyo ve piller,kalem ,kağıt,kuru yiyecek,para,giyecek,battaniye,tozluk maske,su vb.gibi malzemeleri hazırlayabiliriz.
Yakınlarımızın telefon numaralarından oluşan bir liste hazırlayıp,tapu gibi önemli belgelerin fotokopilerini de çantaya koyabiliriz.Çantayı kolayca alabileceğimiz bir yere koyup,içindeki bisküvi gibi kuru yiyeceklerin son kullanma zamanı geçmemesi için arasıra kontrol etmeliyiz.Deprem çantamıza ağır olmayan eşyalar koymamız da önemli.
Depreme hazır olmak için önceden uygulama da yapmalıyız.Aniden deprem olunca su vanası,elektrik sigorta düğmesi,tüpgaz gibi kapatmamız gereken yerleri önceden bilmeliyiz.Asansör ve merdivenlerden ,cam ve aynalardan uzak durmalıyız.
Apartmanlarda diğerleriyle de ortak planlar ve uygulamalar yapılabilir.Önce kendi güvenliğimizi sağlayıp daha sonra diğerlerine de yardımcı olabiliriz.
Depreme ev dışında yakalanma olasılığına göre de aile bireyleri ile bir plan yapmalı,yapılması gerekenler önceden belirlenmelidir.Çocuklara adres,telefon gibi gerekli bilgiler öğretilmelidir.
Her an deprem olacakmış gibi hazırlıklı olmakta yarar var.