- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şaire Zeynep Özügenç ile...
Turhallı Hemşerimiz Şair Zeynep Özügenç: “Gençler Az olsun benim olsun fikriyle kendileri olsunlar taklitler ancak asılları yaşatır .”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
ZEYNEP ÖZÜGENÇ- Merhabalar Tokat’ın şirin ilçesi Turhal da 3 çocuklu bir ailenin en küçük çocuğu olarak dünyaya geldim. ilkokulu Cumhuriyet ilkokulu, orta okulu Atatürk orta okulunda okudum liseden ayrıldım; Ancak İzmir de daha sonra hem çalıştım hem okudum Akşam Ticaret lisesinde devam edip Ön Lisans mezunuyum . İzmir .ASML. Turhal Devlet Hastanesi.ve halen Torbalı halk sağlığı Müdürlüğünde çalışıyorum.
SORU-Şiire başlama hikayenizi anlatır mısınız? Şiir hayatınızda ne kattı sizlere?
ZEYNEP ÖZÜGENÇ- Şiire başlamam sanırım genç evrelerim de kendiliğinden gelen daha sonra hayat mücadelesi sonucunda ihmal edilen bir süreçti. Her şey yerli yerine oturduktan sonra yeniden içimde kıpırtılar başladı bu başlayış önümüzdeki 3/4 yıl öncesinde olan bazı duyguların taşması neticesinde duyguları kontrollü bir şekilde yönetmemle devam ediyor o gençlik hallerinde her şey özgürdü. Hayat bu kadar acımasız ve ağır değildi sadece çocuk ve genç olma sorumluluğu taşıyan birinden şimdi dünyayı sırtlayan omuzlara kaldı o yüzden o zaman daha sevecen ve özgürdüm.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıldır?
ZEYNEP ÖZÜGENÇ- Ailemin bu konuda fazlaca bir katkısı olduğunu düşünmüyorum ama engelde olmadılar en azından.
SORU-Şiir yazmanıza rağmen şiir kitabınız yok henüz galiba? Neden?
ZEYNEP ÖZÜGENÇ- Kitap konusu hep kanayan bir yara şu ana kadar kitap çıkarmadım ilk 2 yıla kadarda çıkarmayı düşlemedim. Şiir programlarının şiir antolojilerinin bizler için birer okul olduğunu düşünüyorum kendi mahlasımda olan Bir Garip Zeynep Orhan Veli Atilla ilhan Arif Nihat Asya Ahmet Arif Nazım Hikmet
SORU- Gençlere yönelik çalışmalar yapıyorsunuz galiba. Bunlar neler?
ZEYNEP ÖZÜGENÇ-Gençler şimdi daha şanslı ellerinin hemen ulaşabileceği her şey var yeter ki sanata edebiyata merakları olsun yaşadığım ilçemde buna dikkat etmeye gençlere yol açmaya şiire bulaştırmaya çalışıyorum en son "Genç BAHARLAR " şiir etkinliğimi gençlere yönelik lise gençlerine hazırlayıp armağan ettim. Elbette kendine özgün olsun insan bir başkasının duygularını haczetmeden kendi sermayeleriyle yazsınlar ben bu anlamda çok çaba gösterdiğimi düşünerek kendi öz duygularım olmadan yazmamaya çalışıyorum. Az olsun benim olsun fikriyle kendileri olsunlar taklitler ancak asılları yaşatır .bana bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ediyor sevgi ile selamlıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.