- 533 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
afganistanlı kadın turist... ard. öyk.2017-3
Ağrıdayım... öğretmenliğimin ikinci senesiydi. Otel Öz’de kalıyordum. Turist geldi mi? Otelci, polis garajdaki simsarlar sektörün kimi varsa beni çağırırdılar.
Kimi babasının hayrına yapardı bunu. Turizm gelişsin diye...
Simsara, sana ne turizmden demişti yaşlı bir Ağrılı...
- Ola aç oğlu aç... Teyo’nun otel dolsaydı Teyo kapitalist zadegan olur... du. Sana ne olurdu oğlum...
Konuya yaklaşımınız küresel dengeler itibariyle... gibi birşey demeğe çalıştı... Ticaret Lisesinde müdür muavini Recep muhasabe derslerine giriyormuşdu... Ağrılı yerlilerden biri meğer oturuyormuş sabahtan beri... Amerikadan çift diploması varmış... çift silahta taşıyormuş... bu gürledi kardeşim:
- Ne küreseli loooo... Sezen Aksunun şarkısı mı bu... koy koy... Gale doğru söylüyor... bitli gıvro- turistle mi abat olacağız...
Andre Gide...
Tohum Ölmezse... sayfa: 29...
... Sizden bahsederken daha hisli sözcükler icat etmek isterdim, daha saygılı ve daha sevgi dolu.
Bir gün sizin o mütevazi hayatınızı anlatacak mıyım? Hikayemde bu alçakgönüllüğün tıpkı güçlülerin alçaltılıp sıradan insanların yüceltileceği gün Tanrının huzurunda ışıldayacağı gibi ışıldamasını isterdim.
Ben bu dünyadaki muzafferlerin anlı-şanlı insanların değil gerçek parıltısı içinde saklı olanların portresini çizmekten zevk duydum hep...
Afganistanlı kadını otele kaydettirdim... bunlar odalarına çekildiler.
Akşamleyin bizim odaya geldiler... Mersinli Abdullah vardı oda arkadaşım... çay içiyoruz... kadın Avrupada yaşıyormuş... yanında bir de dajosu- partneri vardı.
Biz bir münakaşaya girmişiz...
Afganistanlı kadın esmer kadınların güzel olduğundan gösterişlidir... yahşıdır dedi... kendini tarif ediyordu.
Ben ise sarışın kadınların güzel olduğunda direttim... gerçekten fikrimde o yöndeydi... kadın cin- ifrit olmasın mı... hay senin ben... münakaşayı kaybetmemek derdindeyim... merdum est merdum nist...
İranlı kadınların yani Afganistan, Türkiye, Pakistanlının gözleri büyük siyah olur, dedi... kaşları olur bir defa... sarışınların kaşları yoktur Aryan kadınlar gibi olamazlar... Sofia Loren’i de esmerler kapsamına aldı... ilaveten Sofia’nın boynunu demeğe kalktı mı kadın... Sofia Loren’in kuğu gibi boynu vardır...
İskandanivyan kadınların pekte güzel olduklarını söyledim...
Solgunluk nedendir dedi... ölü gibi solgundurlar ölülere dikkat etmediniz mi... dedi. Solgun olur bedenleri... solarki... ölmediğimden bilmem de diyemedim.
Haklıydı kadın. Kuzeyde güneş eksikliğinden bedenler soluyor... esmer insan ise canlı- kanlı oluşlarını meyve gibi düşünürsek kuzeyde narenciye yetişmiyor bu onun iyiliğine, canlılığına ne’yder?
Akdenizli kadınların tümü kara kaş kara gözdür... Güneş vücudlarını Akdenizlilerin, kan rengini deriye zuhrederek olgun yaparmış. Elmanın olgunu kızarıyor... ham kalsa kızarmaz ki; esmer insanın kararması dahi bu şekil.
Onlar o kadar solgun ki zeytin yediklerinde gırtlaklarından siyah bir leke iner... görürsünüz, dedi.
Googoosh’dan temsil getirdi... İranlı şarkıcı gözleri büyüktür, güzel siyah gözlere sahiptir. Boynunun alımına baksana... cebinden çıkardığı albümden şarkıcının fotoğrafını gösterdi.
Esmerlerin tarafını destekliyordu... Batılı kadınların karşısında oluyordu. Özü ama batıda yaşıyordu.
Ben güzelim demeğe getiriyordu...
Afganistanlı kadın güzeldi... Allah’ı var güzeldi.
Siyah saçlarıyla kaşları ve gözlerinin karalığıyla...
Andre Gide, aynı eserden sayfa: 27...
Gerçeğin her gün yaşananın, gerçekliği kabul edilmişin yanında ne olduğunu bilemediğim bir başka şeyin varlığına karşı duyduğum belli belirsiz tarifi zor bir inanç beni yıllarca meşgul etti; bugünde içimde bu inançtan bir takım kalıntılar bulmayacağımdan emin değilim...
Belli belirsiz düşünüyorum gerçeklik var, rüyalar var; sonra bir de " ikinci gerçeklik" var...
Adonis... de:
" Gördüğümüz herşey şiir gibi semboliktir... herşey şiirdir."
Yanarım ona yanarım ki... suzişem Farsçasıdır... yanarımın.
Afganistanlı kadının portresini çizmediğime hayıf ederim.
İkinci gerçeklik var mıdır dersiniz?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.