- 1489 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MUSTAFA KEMAL'İ ANLAMAK BU DEĞİL. MUSTAFA KEMAL ÜLKÜSÜ SADECE SÖZ DEĞİL.
Halim Yağcıoğlu’nun güzel bir şiiri vardır ki sanırım hepiniz bilirsiniz ’’ Atatürk’ten Son Mektup’’ u...
O şiirle başlayalım mı?
ATATÜRK’TEN SON MEKTUP
Siz beni hâlâ anlayamadınız,
Ve anlayamayacaksınız çağlarca da,
Hep tutturmuş “yıl 1919, Mayısın 19’u” diyorsunuz,
Ve eskimiş sözlerle beni övüyor, övünüyorsunuz.
Mustafa Kemal’i anlamak bu değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Bırakın o altın yaprağı artık,
Bırakın rahat etsin anılarda şehitler,
Siz bana neler yaptınız ondan haber verin,
Hakkından gelebildiniz mi yokluğun, sefaletin?
Mustafa Kemal’i anlamak yerinde saymak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Bana muştular getirin bir daha,
Uygar uluslara eşit yeni buluşlardan;
Kuru söz değil iş istiyorum sizden anladınız mı,
Uzaya Türk adını Atatürk kapsülüyle yazdınız mı,
Mustafa Kemal’i anlamak avunmak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil
Hâlâ o acıklı ağıtlar dudaklarınızda,
Hâlâ oturmuş 10 Kasımlarda bana ağlıyorsunuz,
Uyanın artık diyorum, uyanın, uyanın,
Uluslar, fethine çıkıyor uzak dünyaların.
Mustafa Kemal’i anlamak göz boyamak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil
Beni seviyorsanız eğer ve anlıyorsanız,
Laboratuvarlarda sabahlayın, kahvelerde değil,
Bilim ağartsın saçlarınızı, kitaplar,
Ancak böyle aydınlanır o sonsuz karanlıklar.
Mustafa Kemal’i anlamak ağlamak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Demokrasiyi getirmiştim size, özgürlüğü
Görüyorum ki hâlâ aynı yerdesiniz hiç ilerlememiş;
Birbirinize düşmüşsünüz halka eğilmek dururken,
Hani köylerde ışık, hani bolluk, hani kaygısız gülen,
Mustafa Kemal’i anlamak işitmek değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Arayı kapatmanızı istiyorum uygar uluslarla,
Bilime, sanata varılmaz rezil dalkavuklarla,
Bu vatan, bu canım vatan sizden çalışmak ister,
Paydos öğünmeye, paydos avunmaya, yeter,yeter,
Mustafa Kemal’i anlamak aldatmak değil,
Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Halim Yağcıoğlu
--------------------------------------------------------------------------------
PEŞİN BİR NOT: Bu yazıda bolca küfür ve argo kullanabilirim. Yazmaya başladığım anda kafamda belli bir plan olmadığı için küfür ve argolar için şimdiden özür diliyorum.
------------------------------------------------------------------------------------
İki gün kadar önce sitemizin ’’Güldeste’’si, pek sevdiğim arkadaşım Neşe Kızılyar, Face book sayfasından bir istekte, daha doğrusu bir ricada bulunuyordu.
Yaşça benden küçük olmasına rağmen ’’ Neşe Abla’’ diyerek biraz da takıldığım bu dünyalar iyisi kardeşim bir ricada bulunuyorsa konu mutlaka önemli olmalıydı.
Yazdıklarını okuyunca gördüm ki Neşe kardeşim bir sitenin kapatılması için tanıdıklarına davet gönderiyordu.
Kapatılması için bir kampanya başlattığı sitenin adını gördüğüm anda konunun ne olduğunu anladım. O adı yazdığım anda siz de mutlaka anlayacaksınız sitenin nasıl bir bok çukuru olduğunu.
Evet..O sitenin adı ’’ Gay-i Kemal Atatürk’’ idi.
Bu sitenin neden bahsettiğini anlatmama sanırım gerek yok. 10.05.2017 tarihinde yazdığım ’’ATATÜRK, OSMANLI PADİŞAHLARI VE BEYNİNİ (!) ŞEYİNDE TAŞIYAN İNSANLAR.’’ başlıklı yazımda dile getirmeye çalıştığım olayın bir başka versiyonu yaşanıyordu bu sitede.
Bir kez daha burada dillendirmeye sanırım gerek yok.
Hemen bahsi geçen siteyi buldum . Hayret ettim önce, çünkü Böyle bir bok çukuru tam 267 beğeni almıştı. Ama daha ilginç olan bir durum vardı; tam 2017 adet de yorum yazılmıştı. ( Yazıyı yazmaya başladığım saat itibariyle)
Allah Allah....Böyle bir necasetin 267 beğeni alması bile başlıbaşına bir felaketken 2017 yorum alması neyle izah edilebilirdi?
Yorumları okumaya başladım daha sonra.
Çok şükür ki yorumların çok büyük bir bölümü bu rezil siteye övgü ya da onu haklı gören söylemler içermiyordu. Yazılanların aleyhineydi.
Ancak, aleyhine olmakla birlikte bir fikir ortaya koyan da hiç yok denecek kadar azdı. Millet dayanmıştı küfürü. Eh, Atatürk’e gay diyen birine ya da birilerine anasını, bacısını, yedi göbek sülalesini dahil ederek küfür edilmesi aslında hiç de yadırganacak bir şey değildi. Hele de benim gibi gerekli hallerde gereken kişilere bazen gerektiği kadar, bazen de gereğinden çok daha fazla küfür eden biri için hiç yadırganacak bir şey değildi. Öte taraftan ’’Nefret nefreti doğurur.’’ kuralı bu sitede de teoriden pratiğe dönüşmüştü.
Bu arada küfürlerle birlikte ortaya konan ve bir kısmı buram buram cehalet kokan söylemler vardı ki onları bir kitapta toplayıp ’’ Cehaletin Kitabı’’ başlığı ile piyasaya sürmek gerekiyordu.
İşte onlardan sadece bir tanesi: Resimde ( 3 No lu resim ) ’’ Mustafa Kemal’imiz imamlık yapmış, Cuma Hutbesi vermiş’’ Diye yazılmışken paylaşımı yapan kişi daha da gaza gelip ’’ Siz analarinizin a.ında Bile degilken o 7 düelle karsi savasmis haci olmus tc gibi devleti kurmus simdi senin gibi oruspu cocuguda ona dil uzatiyor’’ Diye yazmış
Böylece bu vatandaş sayesinde bu güne kadar bilmediğim ve eminim bu yazıyı okuyanların hiç birinin de bilmediği muhteşem bir bilgiye daha sahip oluyoruz(!) Meğer Atatürk hacıymış (!)
Sanırım anlıyorsunuzdur yazıya niçin Halim Yazıcıoğlu’nun ’’ Atatürk’ten mektup şiiriyle başladığımı...Mustafa Kemal’i anlamak bu değil. Atatürk ülküsü söz değil’’
Ancak...
Yine oldukça ilginç bir durum daha var: Sitenin admini olan kişi ya da kişiler kendilerine küfredenlere mesela ’’ gay sensin, ya da ’’ orospu çocuğu, ibne’’ filan diyenlere hiç bir cevap vermiyorlar, sadece yeni bazı resimler filan yayınlayıp ortalığı daha da kızıştırıyorlar. Yani amaç aslında insanları birbirine düşürmek.
Site adminlerinin çıkıp da bir cevap vermemesi üzerine işin doğrusu aklıma gelen ilk şey bu rezil paylaşımları yapanların da paylaşımlara bol küfürlü cevap verenlerin bir kısmının da aynı kişiler olduğuydu ki bu düşünce aslında çok da yanlış bir düşünce değildi. Yani birileri toplumu germek, birbirine düşürmek, kardeşi kardeşe düşman etmek için bir taraftan Atatürk düşmanlığı yapıyor, öte taraftan Atatürkçülük...
Neyse...Bu düşüncem doğru da olsa yanlış da olsa neticede ortada bir bok çukuru vardı ve işin garibi en az 1500 kişi bu bok çukuruna taş atıyordu.( bazıları üç dört yorum yapmışlar. Hatta daha fazlası da var. ) Atılan taşlarla birlikte sıçrayan bok, üzerlerine yapışsa da taş atmaya devam ediyorlardı.
Neticede ortada aşırı bir Atatürk düşmanlığı ve tam karşıtı olarak bir Atatürk sevgisi var gibi görülüyordu ama olayın felaket boyutu sadece bu aşırı nefret söylemleri değildi. Bu aşırı nefret söylemlerinin arasına öyle cümleler sıkıştırılıyordu ki o cümleler eyleme dönüşse maazallah memlekette kan gövdeyi götürecek.
Mesela: ’’Bu sayfanın begenlerini nasil görürüz. Teker teker bulup öldürelim hepsini. Atamiza kimse laf söleyemez’’
Düşünebiliyor musunuz? Siteyi beğenen 267 kişiyi tek tek bulup öldürmekten bahsediyor. Oysa o beğenenlerin belki de tamamı siteye bir şeyler yazabilmek için beğenmek zorunda kalan insanlardı ( bazı siteleri beğenmeden yorum yazamazsınız) Yorum olarak site yöneticilerine ana avrat küfrettiler ama siteyi beğendikleri için öldürülmeyi hakkettiler (!) Velev ki siteyi benimseyerek beğendiler. Onları cezalandırma hakkını bu vatandaşlara kim veriyor?
Ve devam ediyoruz...
Konuyla alakası olmadığı halde bir başkasının yorumu: ’’ Şerefsizler oglancı torunlarısınız Vahdettinin piçleri’’
Ve her zaman olduğu gibi fırsat bu fırsat deyip Osmanlı padişahlarına hakaretler...Sanırsınız Atatürk’e gay diyen Osmanlı padişahları...Atatürk’e hakaret eden soysuzlara, padişahlara gay diyerek cevap vermenin dayanılmaz hafifliği...
Bir başkası, konuyla ne alaka ise artık 4. Resimdeki paylaşımı yapıyor : ’’ Fetö’den ödül alan kişiden darbeyi araştırma komisyonu başkanı değil, darbeyi aklama komisyonu başkanı çıkar.’’
Ama bu kadarla kalsa iyi. Bir başkası daha da ileri gidiyor ve diyor ki:
Yok... O şerefsizin ne yazdığını buraya almayacağım. O şerefsizin ne yazdığını buraya alsam eminim pek çok arkadaşım ’’ E hocam, sen de o şerefsiz dediğin adamın yaptığını yapmış, onun sözlerini buraya alarak milleti birbirine düşürdüğün gibi o haysiyetsiz köpeğin reklamını yapmış oluyorsun’’ Diyeceklerdir. O bakımdan yazmıyorum. Ancak şu kadarını söyleyeyim: Müslümanların daha da hassas oldukları şu Ramazan ayında doğrudan doğruya Hz. Muhammed’e hem de en ağırından hakaret ediyor. Zaten özellikle böyle ortamlarda hiç fırsatı kaçırmaz bu şerefsizler.
Hani geçenlerde bir arkadaş soruyordu ya ’’ Bazı kesimler niçin Atatürk’e düşmandır?’’ diye...İşte böyle ortamları fırsat bilip Atatürkçülük maskesi altında Hz. Muhammed’e söven alçaklar yüzünden biraz da...
Ben Atatürk’e sövenlerin de aynı alçaklar olduğuna ziyadesiyle inanıyorum. Böylece toplumun bir kesimini Atatürkçülük maskesi altında Allah düşmanı, Muhammed düşmanı, din düşmanı haline dönüştürürlerken bir kesimini de Atatürk düşmanı yapıyorlardı.
Sonuç olarak: Hakaret edenler, hakaret edilenler, sövgüler, övgüler, resimler, yazılar ve nefreti üst üste koyduğumuzda gördüğümüz manzara hepsinden daha korkunç: Çünkü İlk Türk Devleti Büyük Hun Devletinden, sondan bir önceki Türk devleti Osmanlı’ya kadar hepsinin yıkılma ve tarih sahnesinden silinmelerinin sebepleri çıkıyor karşımıza. Ve çoğu kez Atatürk’e söven ağız da Hz. Muhammed’e söven ağız da aynı. Ya da Atatürk’e sövenin ipleri de Hz. Muhammed’e sövenin ipleri de aynı kuklacının ellerinde... Ve eğer aklımızı başımıza devşirmezsek maalesef ’’ İlelebed Payidar Kalacaktır’’ Dediğimiz Türkiye Cumhuriyetinin ömrü yüz seneyi de bulamayacak.
Velhasılıkelam bu lanet sitenin kapanması için gerekli girişimlerde bulunduk. Ancak biliyorum ki kapatılsa bile yeniden açılacaktır başka bir isimle.
Peki bunlarla nasıl mücadele ederiz?
Bu soysuz köpekler kendilerine - safi küfür olsa da- verilen cevaplarla besleniyorlar. Düşünebiliyor musunuz bin beş yüzden fazla insan işi gücü bırakıp bunlara cevap verme yarışına girmiş. Onlara cevap yazıldıkça bu şerefsizler daha da azgınlaşmış. Yani ’’ Yahu biz yanlış yapıyoruz. Tevbe edip yazılarımızı, paylaşımlarımızı çekelim’’ dememişler. O halde bunlara neden cevap verilir ki?
Kısaca Mevlana’nın dediği gibi ’’ Susmam edebimdendir. Her söze verilecek bir cevabım var ama önce bakarım söylenen söz, söz müdür, sonra bakarım söyleyen insan mıdır?’’ Deyip onları kendi bok çukurlarının içinde debelenmeye bırakmak daha doğru değil midir?
Ve maalesef bu bin beş yüzün üzerinde söven, bağırıp çağıran, tehdit eden paylaşımın içinde sadece bir tane akıllı adam çıkıyor ve diyor ki:
Engin Kryl : Arkadaşlar sizler buraya yorum yazdıkça ettiğimiz şikayetler yerinde sayıyor,Çünkü ne kadar çok yorum olursa şikayetler siliniyor,Yorum yazmayalım sadece şikayet edelim...
Evet...Daha önce kapatılmış olan bu site, aldığı bu yorumlar sayesinde şu anda tekrar faal durumda. Sitenin kapatılmaması için canla başla çalışanlar ise zaten kerhaneden farksız olan bu siteyi daha da rezil bir kerhaneye çevirmek için yorumlarıyla besleyen sözüm ona Atatürk severler... Ve bu Atatürkseverlerin(!) maalesef hiç birinin Peygamberimize yapılan hakarete karşı hiç bir tepkileri söz konusu değil.
YORUMLAR
Fitne, demiri çürüten pas gibidir; milleti çürütür. Fitneye karşı uyanık olmak zorundayız. Uyaran kalem ehli Sami Hocamı tebrik ediyorum. Allah (C.C.) kalemine kudret versin.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Allah peygamberini korur hem de kulunun vereceği tepkiden çook daha iyi korur.
Mustafa Kemal'e saldıranlar sayıp sövenlerin bilerek ya da bilmeyerek sebep olduklarından biri de budur.
Onlar dinist partizanlıklarının önlenemez ve engel tanımaz aşırılıklarıyla Mustafa Kemal'e saldırırken asıl zarar verdiklerinden bihaber cep dolduruyorlar.
Bilmezler ki bizim iki Mustafa'mız vardır.Biri Hz.Muhammed Mustafa,peygamberimiz, diğeri
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk.
İkisi de bizler için çok değerlidir.
E nerden bilsinler, cep doldurmak suç bastırmak için yırtınmak onlar ait bir meziyet. o tarikat senin bu cemaat onun diye salvolu şut çekiyorlardır...
Ne bilsinler, akılları kesmez o iki Mustafa'nın yoluna can veririz
Onlar biraz müslüman olsalardı iftira atmağa cesaret edemezlerdi.
Onlar biraz adam olsalardı
"kılıcın kınına girdiği gibi mi gördünüz"diyen peygamberin ümmetine yakışanı yaparlardı iftirayı sustururlardı. Bir adamın yatağına dair fikir beyan etmenin kaidelerini sen benden daha iyi bilirsin.yalnız uzmanlar diyor ki bu eşcinsellik mevzuularında verilen tepkiler kişinin gizlide ki bastırılmış cinsel kimliğini ele verir.Ben demiyorum uzananlar diyor
Her ana evladını doğru dürüst yetiştirse ne ölüye iftira atılır ne diriye küfür edilir.Anne mevzuu önemli ...bir de süt var tabii
estarabim estarabim sağdan soldan estarabim au au
estek köstek.
sağlıkla kal
Filiz Şahin. tarafından 6/10/2017 2:39:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
''Allah, peygamberini korur'' deyince Aklıma çok uzun yıllar önce Askeri okul mülakatlarında sorulmuş olan şu soru geldi.
Soruyorlar yazılı sınavı kazanmış çocuğa.
-Bir gün bir baktın ki denizde iki kişi birden boğulmak üzere. Bunlardan biri Atatürk, diğeri Hz. Muhammet. Hangisini kurtarmaya çalışırsın.
Çocuğun biri '' Hz. Muhammedi kurtarırdım'' Deyince '' Onu neden kurtarıyorsun ki. Onun Allah'ı var. Allahı onu kurtarır. Senin Atatürk'ü kurtarman gerekir'' Deyip o öğrenciyi sepetliyorlar.
Bunu ilk duyduğum günden beri hep düşünürüm: Hz. Muhammed'in Allahı var da Atatürk'ün yok mu?
Şimdi bir kez daha ''Allah peygamberini korur'' Diye bir hüküm görünce şaşırdım doğrusu. Yani Peygamberini koruyan Allah, Atatürk'ü korumaktan aciz mi ki onun koruması Allahın yetki ve hâşa görev alanından çıkmış oluyor da bu görev ve yetkiyi - Allahın izni olmasa bir tek soluk bile almaktan aciz olan- insan '' Allah, sen karışma, ben Atatürk'ümü korururum'' diyerek kendi üzerine alıyor.
Kusura bakma. Oruç kafa yanlış anlamış da olabilirim ama ''Allah Peygamberini korur'' dedikten sonra '' biz o iki Mustafanın yoluna can veririz'' demek bence olmamış.
Ama yine de oruç kafa yanlış anlamış olabilirim. Her ne kadar sürç-ü lisan eylersek affola.
Selam ve sevgiler.
Filiz Şahin.
Allah peygamberini korur demişim ki mağara olayını biliyorsun
ha Aratürk'ü korumaz mı korur şarapnelden kurtaran saat olayı ilk aklıma gelen olaylar
Muhammed Mustafa islam dinin peygamberi salt bize ait değil alemlere gönderilmiş
mustafa kemal Türkiye Cumhuriyetinin Kurucusu yani sadece bizim saldıran kim gene Türkiye Cumhuriyetinin halkı ifade edebildim mi bilmiyorum ama
sami biberoğulları
Mustafa Kemal'e saldıran sadece bizim ülkemizin insanı değil. O yaşarken nasıl ki yedi düvel saldırdıysa o öldükten sonra da yedi düvel saldırıyor.
Yazı içinde bahsettiğim kuklacılar kim? Hem Atatürk olan Mustafa'ya, hem Peygamber olan Mustafa'ya saldırtan kuklacılar sadece içeride mi?
Ama biz birini korumayı Allah'a bırakıp ötekini korumayı kendimiz üzerimize alırsak bir de bakarız ki ikisini de kaybetmişiz. Yaptığımız yanlış da bu zaten.
Haa Allahın korumasına gelince: Sen, ben Ebubekir olmadığımız müddetçe Allah ne diye bizim mağaramızın önüne örümcek ağı ördürsün ki?
Değerli hocam, en zor şeylerin başında insanların kimi sevinerek, kimi üzülerek, kimi şaşırarak, kimi heyecanlanarak, kimi kışkırarak vs. seyretmek, topluca tezahuratta bulunmak, bağırıp çağırmak istediği durumlara, olaylara, gösterilere, eğlencelere, taşkınlıklara karşı kayıtsız kalmak, yani o ortamların şehevi atmosferine girmekten kaçınmaktır...
Yerde yatan kazazedenin kanlar içinde acı çekmesine bakan insanlarla sapık katiller arasındaki mesafe o kadar uzun değildir!...
Cinsel kimlik karmaşasını veya cinsel sapmayı simgeleyen şarkıcıyı dinlerken transa geçen insanlarla homoseksüellik arasındaki mesafe uzun değildir!...
"Nefes alsın, yeter" diyenlerin mutlak olarak .ötverenlikle malul olduklarını anlamak için uzun düşünmeye gerek yoktur... vs. vs...
Ne yazık ki, sapmaların, sapıklıkların estetize edildiği, meşrulaştırıldığı (idoller), fenomenleştirildiği bir 'evrensel kültür'(!) hüküm sürüyor dünyada...
Dolayısıyla, dünyanın üstüne boşaltılan bu lağımın bulaşmadığı hiçbir değer kalmıyor...
Değerli hocam, önceki bir yazınızda yazdığım gibi, bu yazınız da Edebiyat Defteri'nin anasayfasında her zaman yer alması gereken 8-10 yazıdan biri olmalı...
Ancak böyle katkıda bulunabiliriz Türk mantalitesinin sağlıklı ve güçlü gelişimine...
Varolasınız...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Bizzat şahit olduğum hadiselerdir.
Öyle çok sivri örnekler vermeyeyim bu sefer.
Mesela okulun idarecisi çekmiş karşısına öğrenciyi tokatlıyor '' Ulan biz size kaç kez okulda sigara içmeyin. İçerseniz ve tespit edersem canınıza okuru'' demedim mi?
Günümüzde olsa o öğretmen o tokadı asla atamazdı. Hele hele de kendi elinde sigara olup bir taraftan fosur fosur çekerken.))))
Selam ve sevgilerimle.