- 1276 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Argo ve Edebiyat
’Bir eşek var idi zaif ü nizar
yük elinden katı şikeste vü zar. ’
Şeyhi
Argo ve edebiyat ilişkisi üzerine yazmak gibi bir niyetim olmasada kendim de yeri geldiğinde metinlerimde argoyu ve hatta sövgüyü kullanan biri olarak ve bu nedenle bu sitede ve standart sosyal hayatımda saçma eleştirilerle karşılaşmış biri olarak kendi açımdan bu işe bir son vermek adına bunu yapmam gerektiğini düşünüyorum.
Öncelikle şunu demem gerek kimse içinde sövgü ve argo olan bir metni beğenmek zorunda değil veyahut bir metinde sövgü ve argo yok diye o metni küçük görme taksirinde değil. Yani yazar argoyu kullanırda kullanmazda bu keyfidir keyfi olmayan ise bir yazar argoyu kullandı diye kişiliğine, cinsel kimliğine,hayatına,ahlağına vs vb laf etmektir.
Şunu bir kere çözmemiz gerek kültürel olarak Türk toplumunun sövgü argo ve küfür dağarcığı bir hayli yüksek malesef. yeni bir dil öğrenirken dahi o dilde ilk küfür etmeyi öğrenmeye çalışan yahu cinsel organların ismini öğrenmeye çalışan bir toplumdan bahsediyorum. Hatta ve hatta yabancılarada Türkçe küfqür ettirip eğlenen insanlar var.
Erkek çocuklarını amcalara pipini göster diye yetiştiren yahut çocuk ingilizce birden ona kadar sayarken six’e geldiğinde çocuğun dil yetisi gelişmediği için six yerine s.k derse kah kah kah gülen. vajinaya yahut penise yöre yöre hatta il il farklı isimler koyan bir toplum var elinizde. hatta ve hatta meclisinin kürsüsünde birbirine söven vekilleri olan bir ülkede ( meclis tutanaklarını okuyun arada hani marjinal bizdik dersiniz) hal böyle iken kalkıp da ahlak polisliğine soyunmasın kimse.
sanat ve edebiyat akımlarına girmeden eğer realist yada naturalist bir metin ortaya çıkaracaksanız argoyu elinde sonunda kullancaksınız bu üstü kapalı olur yada açık o sizin taktiriniz.
yani der gibi baktığınızı biliyorum örnek kısa metinlerle açıklayayım.
örnek 1
mekan; bir depo
karakter: erkek elleri ve ayakları bağlanmış. deponun kapısı açılır içeriye bir kadın girer erkek onu görür
birinci replik : ne yaptın bana
ikinci replik : ne yaptın bana şerefsiz
üçüncü replik: ne yaptın bana kaltak
mekana yere göre ve karakterin durumuna göre metnin içinde en doyurucu replik hangisi olur siz karar verin.
örnek 2
mekan: bir evin yatak odası
karakter: kadın eve girer ve eşinin veyahut sevgilisinin onu bir başka kadınla aldattığını görür
Birinci replik : Allah belanı versin İsmet ne yapıyorsun bu kadınla
İkinci replik : Şerefsiz bana bunudamı yapacaktın
üçüncü replik : Allah belanı versin ismet kim bu or.spu .
örnek 3
Mekan: bir gece kulubü
karakterler iki erkek arkadaş gece kulübünde bir kadını kesiyorlar hayli alkollüler
birinci replik : çok güzel kadın be hele bacakları Tanrıca İsis mübarek
ikinci replik : üfff bacaklara bak be sütun sütun
üçüncü replik : tay gibi mübarak tay auwwwww :D
örnek 4
Mekan sokak
karakter: kavga eden insan yığını
Birinci replik : neden vuruyorsunuz bana beyefendiciğim
ikinci replik : vurmasana lan ipne
üçüncü replik: şerefsizin çocuğu kansız piç vurma lan
Bence bu kadar örnek yeter gördüğümüz gibi kimi yerde argosuz anlatım yalınlaşıyor. Bu demek değil ki siz argo kullanın kullanmayın efendim bu yazarın taktiridir onun metnidir. Okuyucu bunu beğenmeye bilir sevmez ahlaksız bulur bulur da bulur ama okuyucu çıkıpda bir metinde argo var diye yazarın kendisine laf edemez bu okuyucuyu bağlamaz. Evet bu kadar net bu olay öyle edebiyat fasikülleri açmanıza sözlük karıştırmanıza edebiyat edepden gelirde efendim şöylede böyleyede gerek falan yok. Sex mi yapıyoruz burda canım
Yani şuda var biri argo kullanır yada kullanmayı dener işi öyle beceriksiz yapar ki masturbasyon malzemesi bir sex hikayesi çıkarır ortaya.
Biri ise öyle işinin ehli şekilde bunu yapar ki. oradaki sahneyi karmaşayı kavgayı yahut her ne ise size bunu yansıtır hatta orada argo kullanmazsa iş yavandır.
hatta ben metin oluşturma noktasında öyle ileri noktada düşünüyorum ki biri yazabilirse ki yapılabilir sıradan bayağı sex hiksyesini bir şiir yada öykü yapıp tek argo kullanmadan size sahne sahne yansıtabilir mi yazar evet elbette yansıtır ama bu sizin için masturbasyon malzemesi olmaz hatta sitemizin copy paste yorumcuları owww ne güzel vuhuw falan da yapabilir.
İş böyle iken şu sitede argoyu metinde argoyu tartışanacağınıza copy paste yorumları al gülüm ver gülüm şiir beğeni ve yorumlarını.popüler olma hevesi ile dolananları. alttan alta gadın mı la o valla billa gadın gadın diye dolananları falan tartışalım. Yahut açın bahsi sembolik metinleri tartışalım ama yok mesele eğer sükse ise elbette daha çok iş yapan. ahlak edep o muhteşem muhafazakarlığımız falan filan inter milan işte .
Japonyadayız sankim onlarda bir salak aptal var çok yavan be :D elbette madolyonun diğer yüzü Japonyadaki hentai vb sektörü aşırı baskı kapalı toplum taciz ve enset vakaları ve hatta japonya kadına davranış ve kadın hakları konusunda Türkiyeden beter bile olabilmekte. Çekik gözlüleri sevsemde içlerinde baya pis küçük karıncalar var.
lafı çok uzattım hiç bir olur mu bilenle bilmeyen.
YORUMLAR
Efendim mesele aslında işin erbabı olmakla ilgili.
Şöyle ki:
Papazın biri gündüz vakti kilisede zinanın ne kadar günah olduğunu anlatmış da anlatmış. En sonunda vurucu bir cümleyle bağlamış vaazı: '' Zina o kadar büyük bir günahtır ki bir erkekle bir dişi zina yaptığında yedi kat yer, yedi kat gök zangır zangır titrer''
Neyse efendim, akşam olunca aynı papaz, rahibenin birini atmış yatağa. Rahibe fingirdeyerek '' Aman papaz efendi gündüz hani ne demiştiniz. Zina yapılınca yedi kat yer yüzü, yedi kat gök zangır zangır titrer dememiş miydiniz?''
Papaz cevap vermiş: '' Hiç merak etme sen. O işi erbabı yaparsa yorgan bile titremez.''
Yani işin erbabı yapmalı üstadım. Öyle her önüne gelen değil.
Selam ve saygılar.
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/9629/divnu-lugati-039t-turk-039ten-kufur-ogrenen-araplar-oha-18
bu da Cem Yılmaz, eroin kaçakçılarından filan bahsediyor
https://www.youtube.com/watch?v=kB8-0MDy-uo
dediğin durumlarla çok karşılaştım. bi zamanlar nerelisin diye soruyorlardı, söylüyordum, bulgarca küfür öğretsene diyorlardı hemen.
o dediğini de hakkınsesi bazı yazılarında yaptı, tek argo kullanmadan. o yazılardan birine yorum olarak benzer bi şey yazmaya çalışmıştım.
bilenle bilmeyen bir olmuyor işte
ama esas sıkıntı ve algı diyelim
işin özü şu ki yeraltı edebiyatını sadece küfürden ibaret argodan mütevellit
(oldu sanırım bu kelime:) sananlar var esas sıkıntı bu
yoksa argo ve yerinde sövgü
(küfür değil bu arada küfür kelimesi örtmek üzerinden başka bir anlam kapsıyor sonuçta
bilenle bilmeyen hiç bir olur mu:)
Hamletin'de dediği gibi
…"To be or not to be / olan var olmayan var
belki de olmak ya da olmamak sayın Yazarım
burası da böyle bir yer işte
Ya sev ya Hamlet:)
sevgi ve saygımla...
Bir karakter yaratıyorsun. Ona biçim veriyorsun. Yazdığın karaktere göre ruhunu, konuşma biçimini dile getiriyorsan replikler de ona göre biçimleniyor. Asi küfürbaz birini insan nasıl yazabilir. Bir fahişenin ruhunu, hissettiklerini, veya bir taş ustasının sertliğini insan nasıl yazabilir. Kalemi oradan kıs, buradan şu kelimeleri kes demekle olmuyor. Hem insan bir yazarı kullandığı dilinden dolayı nasıl yargılayabilir. Ancak yazıyı eleştirebilirsiniz bütünüyle. Oradan bir cümle , kelime harf alarak bırakın yazıyı eleştirmeyi hani neredeyse yazarını hedef alıyorlar. Bir kere unutmayalım, yazılanla yazarı karıştırmıyoruz birbirine. Yazar bugün bir fahişeyi yazar, diğer gün taş ustasını yazar. Bir başka gün başka bir şey yazar.Birisi yazılarında aykırı cümleler kuruyor diye, o kişiyi hedef almanın mantığını asla çözemiyorum. Benim kafam basmıyor bunlara.
Eleştiri sanatını asla bilmiyoruz. İntikam alır gibi eleştiri yazıyoruz. Cellat oluyoruz. Olurken de yazının içeriğiyle ilgilenmiyoruz. Bütününe bir eleştiri getirmiyoruz. Cımbızla kelime çekiyoruz.
Uzun konu sıkıldım bunlardan. Bu insanlardan.