- 522 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Mizgin Algan ile...
Necmeddin Erbakan Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Öğrencisi ve İşaret Dili Gönüllüsü MİZGİN ALGAN:”Hemşirelik sürekli insanlarla muhatap olunan bir meslek olduğu için karşılıklı insan ilişkilerimi geliştirir. Empati kurmayı ve sabırlı olmayı öğreneceğime inanıyorum.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?
MİZGİN ALGAN-Tabi. Ben Mizgin ALĞAN. Batmanlıyım 21 yaşındayım. Necmettin Erbakan üniversitesi hemşirelik 1. Sınıf öğrencisiyim
SORU- Neden hemşirelik? Neden Necmettin Erbakan Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
MİZGİN ALGAN- Üniversite hakkında hiç bilgim yoktu. Hemşirelik bölümü de korkarak baktığım ve istemediğim bölümdü. Tercihlerim biraz aceleye gelince yazıvermişim. Nasipten öte yol yok tabi. Bu bölümü okurken staj yapmaya başladığım sırada tüm bakış açım değişti. Artık korkmuyorum aksine sevmeye başladım mesleğimi. Her eve bir hemşire gerekli olduğunu bile düşünmedim değil.
SORU-İşaret dili öğrenme sebebiniz nedir? Bu dili öğrenmek size ne kazandıracak?
MİZGİN ALGAN-Halamın torunu işitme engelli. Çocukken onu anlayamadığım için ve kendimi ona ifade edemediğim için çok üzülüyordum, eminim o daha çok üzülmüştür. Konya’da işaret dili kurslarının olduğunu öğrenince bu fırsatı kaçırmak istemedim. Bu dili öğrenmek yetmiyor. Öğrenip de işitme engellilerin sesi olmak onlarla bir bütün olmak gerekiyor. İnsanlık adına çok şey kazanacağımı düşünüyorum.
SORU- işaret dili öğrenmeye başlayınca hayata bakış açınızda ne gibi değişmeler oldu?
MİZGİN ALGAN-Öğrenmeden önce Konya’da hiç işitme engellilere rastladığımı hatırlamıyorum. .Öğrendikten sonra birçok işitme engellilere rastladım. Bu konuda farkındalığım arttı.
SORU- Hemşirelik okumak size ne gibi avantajlar sağlayacak
MİZGİN ALGAN-Hemşirelik sürekli insanlarla muhatap olunan bir meslek olduğu için karşılıklı insan ilişkilerimi geliştirir. Empati kurmayı ve sabırlı olmayı öğreneceğime inanıyorum.
SORU- İşaret dilini öğrenince uygulama yapıyor musunuz geliştirmek için ne gibi çaba harcıyorsunuz?
MİZGİN ALGAN- Evet.Geliştirmek içinde işaret dilinde öğrendiğim kelimeleri fırsat buldukça tekrar edip ve işitme engellilerle karşılaştığımda veya işitme engelliler derneğine gidip onlarla konuşmaya çalışıyorum
SORU- işitme engellilere bakış açınızda ne gibi değişmeler oldu? Hangi önyargıları yıktınız?
MİZGİN ALGAN-Herhangi bir önyargım olmadı. Sadece farkındalığım arttı
SORU- işitme engellilerin toplum tarafından benimsenmesi için neler yapılmalı sizce?
MİZGİN ALGAN- Okullarda küçük yaştan itibaren işaret dili dersinin alınmasını bunun dışında işaret dili kurslarının sayısı arttırılması farkındalığımızın artacağına ve işitme engellilerin toplum tarafından benimseneceğine inanıyorum
SORU- işitme engelli bireylerin eğitimi için neler önereceksiniz?
MİZGİN ALGAN- İşitme engellilerin okuma-yazma öğrenip birazda olsa kendilerini ifade etme ihtimalinin artması için onlara daha fazla özel okulların açılması şart.
SORU-İşaret dili öğrenmek isteyenlere neler anlatacaksınız?
MİZGİN ALGAN-İşitme engellilerin çektiği zorlukları ve onların hayat mücadelelerini anlatırdım.
Çok sağ olunuz güzel bir röportaj oldu.