Bahçesiz ev ağaçsız da bahçe mi olur?
Üç metre olsa da bir bahçen olsun,
Bir köşede maydanoz şurada nane,
Apartman değil müstakil evin olsun,
Bahçedeki yeşillik olmaz mı şahane,
Evin giriş kapısında sizi asma karşılar,
Gelip gidene hoş geldin der alkışlar,
Ekşi olan goruklar büyümeye başlar,
Kopardığında canı sıkılır çatılır kaşlar,
Bir iki kök incir ağacı belki de şeftali,
Çekirdeği acı olsa da çok hoş zerdali,
Yetmeden koparsa da Ömer,Ayşe,Ali…
Daha hoştur bu meyvelerin ham hali…
İncir ağacının yanında nar ağacı durur,
Su olmayınca bahçedeki ağaçlar kurur,
İnsan ağaçlara baktığında huzur bulur,
Elbette bahçede ağaç yoksa sorulur…
Şehirleşmenin iyi yanları da var kötü yanları da. Önemli olan iyi yanlarına bakıp tat almak. Her olaya bu yönüyle bakmalı iyi yanından zevk almalıyız.
Hasta olduğunuzda doktora gider, doktor size tedavi uygular büyük ihtimalle de ilaç yazar bu ilacın yan etkisi var diye kullanmama gibi bir eğilime kapılmayız.
……
Yaşadığımız yer birçok yönden şehirleşme kültürüne doğru kayma yönünde. Doğrusu da bu değil mi? Zamana ayak uyduracak gelişecek ve şehirleşecek.
Peki şehirleşme deyince akla neler gelir?
Fabrikaların kurulması, yeni yeni binaların apartmanların yapılması, marketlerin açılması, alt yapı çalışmalarının (yol,su,kanalizasyon,doğalgaz,peyzaj…) vb. yapılması…
………
Fabrika kurulmasa da açılan marketler, yapılan çok katlı binalar ve alt yapı çalışmalarıyla(yol,su,kanalizasyon…) şehirleşmeye doğru büyük adımlar atılmaya başlandı. Darısı sanayinin kurulması dolayısı ile fabrikaların açılmasına…
……
Eski evler de yavaş yavaş yıkılıp yerlerine apartmanlar yapılmaya başlandı.
İnanın kendim ve ailem apartman hayatına hiç de alışık değiliz. Antakya’da apartmanda ikamet eden aile dostumuza misafirliğe gittiğimizde bunu çok iyi görüyor apartmanda yaşamanın sıkıntısına hemen şahit oluyoruz. Şehirde dışarı çıkıp gezmezseniz oturduğunuz yer hapishane gibi geliyor insana.
…..
Bir iki gün kaldıktan sonra hemen evimizi; bahçeli evimizi özlüyoruz.
Ev olur da bahçesiz olur mu? En azından yeşillik ekeceğin ve ağaç dikeceğin 3-4 metre yerin olmalı.
Elin adamı çölün ortasında vaha yaparken bahçesi olmayanlar balkonunda zevk alacağı yeşillikler ekerken sen ne güzel yerde yeşillik ekmeyecek ağaç dikmeyeceksin.
Olur mu?
Asla…İnsanın inip de dinleneceği; bir tutam nane, maydanoz koparacağı yeşilliği olmalı …Tadımlık da olsa erik, şeftali, incir, nar ağacı bulunmalı. Bu güzel bahçe size kucak açmalı ne olur güzel meyvelerimden tadın demeli.
Ha bir de sizleri hemen evin bahçe kapısında karşılayıp hoş geldin diyeceği asması bulunmalıdır.
….
Taa çocukluğumuzdan beri böyle müstakil evin hayalini kurar ne zaman bu hayale kavuşuruz diye dua ederdik.
…
Çok şükür tıpkı burada bahsettiğimiz gibi bizi girişte karşılayan asma aşağı inip oyalanacağımız yeşilliği ve birkaç meyve ağacı olan bahçemiz var.
Ne mutlu böyle yeşillik ekeceği ve tadımlık birkaç ağaç dikecek yeri olanlara… Olup da dikmeyenlere ise ne söyleyelim ki…
….
Başlıkta dediğimiz gibi bahçesiz ev ağaçsız da bahçe mi olur?
04.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar