- 826 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
O Gün Bayrak Değil de Ülkeyi Taşırdık Her Onaltı Mayısta
Şarkışlada O Gün Bayrak Değil de Ülkeyi Taşırdık Her Onaltı Mayısta
Kızılcakışla İlkokulunda o gün ders yapılmayacağını öğrenmek ayrı bir heyecan da olsa sabahleyin tek sıra halinde Saliha Öğretmenle beraber bütün sınıf "dağ yolunu" aşıp üç kilometre yürüdükten sonra ulaştığımız susa(asfalt) nın bom boş olduğunu görmenin sükutu hayaliyle bekleşirken, ta uzaktan geçen doğu expresi bizim yegane eğlencemiz sanardık.
Ta ki saatler sonra yola dizilen askılı atletli bekleşen gençleri görünceye kadar. Ve sonra bayrağı üç defa öperek iki eliyle önüne uzatıp koşturmacaları ve bir diğerine teslim etme ciddiyeti bizleri ta ilkokul çağında büyülemişti. Onca yolu tekrar yokuş yukarı hem de aç bir şekilde yürümek vız gelirdi. Memeleket aşkına.
Her Şarkışla Lisesi ve İmam Hatip Lisesi öğrencileri de en az iki sezon bu koşunun heyecanını beyaz askılı atletiyle Sivasın bahar soğuğu ve yağmuruyla birlikte iliklerine ve ruhuna kadar yaşardı.
O gün koştururken üç defa öpüpte alnımıza koyduk mu albayrağı adeta birlikte ülkeyi de taşırdık sırtımızda ve yüreğimizde.
Tam da bunları düşünürken Misafir Japon Bakanın sözleri geldi aklıma,
Türkiye ziyaretinde Japon Bakana halkının vatan millet sevgisinin menşeini soran bizim bildik gazeteciye;
"Biz ilkokul öğrencilerine Milli şoklama yaparız ve o bir ömür hiç kaybolmaz.
Nasıl mı?
İlkokul 3.sınıf çocuklarını alır sırasıyla önce Hiroşima ve Nagazakiye götürür oradaki yıkım ve kıyımı yaşatır sonra ise bilinen marka olmuş teknoloji üslerini gezdirir ve deriz ki eğer bu vatana sahip çıkmazsanız daha çok Hiroşimalar yaşarız ya da dünya markaları ile dünyaya hükmederiz."
Bizim gazeteci hemen atlar. "İyi de biz de Hiroşima mı var ki ibret için gösterelim."
Misafirimiz; "sizdeki bir Çanakkale varya onlarca Hiroşimaya bedel."
Kilometrelerce dağ yolunu yürümenin kastı meğer bize Çanakkale Ruhu yaşatmakmış.
Sağol Saliha Karabulut Öğretmenim.
Gönderen Dr Seyit Hamoğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.